THE COCOON ™: Sep 5, 2010
~ AcidFlynn Wraith ~ Inspired by ~ AcidFlynn Wraith ~

Followers

Blog Archive

Blog

05 September 2010

Iklan Raya yang sensitif?

1 EDITOR COMPLAINING
Salam Ramadhan kepada semua.

Sekarang ni aku tengok kat berita atau kat laman sosial, banyak yang cakap pasal iklan raya pasal Beca Terbang? ni duk di sebut-sebut orang. Beca terbang bersamaan dengan Santa Claus atau Kristian, pastu pelita dalam bunga teratai yang lebih membawa kepada maksud agama Buddha, dan macam-macam lagi yang ada simboliknya kepada semangat perpaduan 1Malaysia. bagi aku tu memang iklan yang penuh simbolik atau iklan kongsi raya. untuk aku sendiri dan pendapat aku sendiri, aku tak nampak la pulak kat mana cacat cela la iklan ni, pastu kat mana pulak yang dikatakan menganggu sensitiviti masyarakat kita yang berbilang kaum neh.

macam yang aku cakap, lain padang, lain belalangnya dan lain orang maka lain pulak pandangannya. untuk orang-orang yang tak suka tu, aku pon tak paksa suruh suka. lagi pon kita boleh pikir dan boleh pertimbangkan mana yang baik dan mana yang tak elok untuk kita. kalau nak cakap pasal sensitivi agama dah sebagainya, banyak benda yang kita boleh tengok dan kaji sendiri. tapi orang tak nampak la kot.

untuk TV3 pulak, mungkin tu la yang terbaik. memohon maaf secara terbuka sebab negara kita ni, demokratik, so pandangan dan pendapat orang ramai tu penting kalau taknak kena banned. hahaha.. hehehehe klakor. pasal kes Namawee tu memang la tak dapat nak di maafkan sebab si bahlol tu duk mengata direct je. kalau dia ni hidup di zaman pemerintahan jepun ke dulu, silap-silap aku rasa dah kena sembelih dah budak tu. jenis yang tak tahu nak hargai tanah tumpah sendiri.

skang ni aku tengok ramai la duk komplen kat lama sosial. macam-macam duk posting kat wall.. benda yang elok ni, kalau di salah guna, memang dah jadi tak elok. betol aku cakap. yang elok kalau kita dapat jumpa kawan-kawan lama ke, sedara jauh ke kan, tapi kalau tak elok atau di salah guna ni, duk posting2 benda mengarut. akai ada ka?

hahaha...
Read more

Popular Posts

Follow by Email

Google+ Followers

Total Pageviews

My Blog List

Search This Blog

PING

Blogged.my Blogged.my
Best View Resolution 1280 x 1024 [RECOMMENDED]
Donate Here