THE COCOON ™: Mar 4, 2012
~ AcidFlynn Wraith ~ Inspired by ~ AcidFlynn Wraith ~

Followers

Blog Archive

Blog

04 March 2012

MOTIFbasi

4 EDITOR COMPLAINING

MOTIVASI. Ye aku tak pandai nak bagi motivasi kat orang tapi macam mana kita motivasi kan diri kita? Meletakkan tujuan untuk mencapai impian kita? Atau kita boleh cakap yang motivasi ni macam tukul dan pahat, dimana matlamat kita ada pahat dan motivasi bagi diri kita ada tukul tu sendiri yang untuk kita ketuk diri kita supaya cepat jalan. hahaha serius tak pandai pasal bab ni.

Apa motivasi aku setiap hari? Malam aku bermuhasabah diri. Pikir dan timbal balik apa yang aku dah buat hari ni dan bila bangun pagi aku akan motivasikan diri aku untuk buat sesuatu benda tu. Kalau zaman belajar dulu, memang terpampang la kat dinding dimana kalau aku mengadap pc aku ni kat dinding tu macam-macam kertas yang aku tulis. Formula ke, peta minda ke atau pon kata-kata semangat untuk diri aku sendiri.

Setiap benda yang kita nak buat sekali pon mesti kita akan bermonolog. Seolah-olah cakap kat diri kita sendiri. Aku boleh, Kau boleh, Bertahan la segalanya akan OK dan macam-macam lagi supaya kita tak akan kecundang atau kecewa. Banyak benda yang kita cakap untuk sedapkan hati kita walaupun hakikat yang sebenar tak macam tu tapi tu la kenyataan.

FootNote ~ Kenapa aku cite suma ni? Aku tengah motivasikan diri aku dan nak sedapkan hati aku je.
Read more

Popular Posts

Follow by Email

Google+ Followers

Total Pageviews

My Blog List

Search This Blog

PING

Blogged.my Blogged.my
Best View Resolution 1280 x 1024 [RECOMMENDED]
Donate Here