THE COCOON ™: 2008
~ AcidFlynn Wraith ~ Inspired by ~ AcidFlynn Wraith ~

Followers

Blog Archive

Blog

04 December 2008

Sex Melayu

0 EDITOR COMPLAINING


Sex Melayu khususnya bagi pelaku sex melayu sebelum nikah merupakan kejahatan yang sangat besar yang memberi kesan amat buruk kepada pelaku Sex Melayu (khususnya bagi sex melayu sebelum nikah) itu sendiri, khususnya dan kepada seluruh keluarganya. Di zaman sekarang di mana banyaknya saluran dan media yang berusaha menyeret kearah perbuatan keji (Sex Melayu) ini, maka amat perlu untuk setiap orang mengetahui bahaya dan akibat buruk yang timbul dari dosa Sex Melayu (khususnya bagi sex melayu sebelum nikah), Kita semua hendaklah lebih berhati-hati dan berwaspada agar tidak terjerumus , hatta ,walaupun hanya mendekatinya.


Di antara akibat buruk dan bahaya tersebut adalah:


  • Pelaku Sex Melayu (khususnya bagi sex melayu sebelum nikah) membunuh rasa malu, padahal dalam Islam malu merupakan suatu hal yang amat diambil berat dan perhiasan yang sangat indah khasnya bagi wanita.
  • Kesempitan hati dan dada selalu meliputi para pelaku Sex Melayu (khususnya bagi sex melayu sebelum nikah). Apa yang ia dapati dalam kehidupan ini adalah sebalik dari apa yang diingininya. Ini adalah kerana, orang yang mencari kenikmatan hidup dengan cara bermaksiat kepada Allah maka Allah akan memberikan yang sebaliknya dari apa yang dia inginkan, dan Allah tidak menjadikan maksiat sebagai jalan untuk mendapatkan kebaikan dan kebahagiaan.
  • Sex Melayu (khususnya bagi sex melayu sebelum nikah) dapat menyemai permusuhan dan menyalakan api dendam antara keluarga wanita dengan lelaki yang telah melakukan Sex dengannya.
BERTAUBAT

Bertaubat ini bukan khusus hanya kepada pelaku Sex Melayu (khususnya bagi sex melayu sebelum nikah), bahkan kepada sesiapa sahaja yang menunjukkan jalan untuk terjadinya sex, membantu dan memberi peluang kepada pelakunya dan siapa saja yang ikut terlibat di dalamnya. Hendaknya mereka semua segera kembali dan bertaubat dengan sungguh-sungguh, menyesali apa yang pernah dilakukannya dan berusaha sekuat tenaga untuk tidak kembali melakukannya. Dan yang paling penting adalah memutuskan hubungun dengan siapa sahaja dan apa sahaja yang boleh menarik ke arah perbuatan keji tersebut. Dengan demikian diharapkan Allah akan menerima taubat itu dan mengampuni segala dosa yang pernah dilakukan, dan ingatlah, tidak ada istilah ‘putus asa’ dalam mencari rahmat Allah.
Read more

Kejadian Nabi Adam

0 EDITOR COMPLAINING
Pada suatu ketika, Allah SWT menitahkan kepada malaikat Jibril supaya turun ke bumi untuk mengambil sebahagian tanahnya untuk mencipta Adam. Akan tetapi apabila beliau sampai ke bumi, bumi enggan membenarkan tanahnya diambil untuk dijadikan Adam kerana bumi khuatir Adam akan melakukan kemungkaran kepada Allah. Lalu Jibril kembali ke hadrat Allah memberitahu bahawa ia tidak dapat berbuat apa-apa apabila mendengar mendengar sumpah bumi.
Setelah itu, Allah memerintah malaikat Mikail. Jawapan bumi masih sama lalu Allah memerintahkan malaikat Israfil dan jawapan bumi masih tidak berganjak.Masing- masing kembali dengan jawapan yang hampa. Akhirnya, Allah menyuruh malaikat Izrail turun ke bumi.
Kata Allah: "Hai Izrail! Engkaulah kini yang aku tugaskan mengambil tanah. Meskipun bumi bersumpah-sumpah dengan ucapan, jangan engkau mundur. Katakan bahawa kerjamu atas perintah dan atas namaKu." Apabila Izrail turun ke bumi dan menyampaikan perintah Allah kepada bumi, maka akhirnya bumi mengizinkan tanahnya diambil. Setelah Izrail mengambil beberapa jenis tanah, kembalilah ia ke hadrat Allah.

Lalu Allah berfirman: "Ya Izrail, pertama engkau yang Ku tugaskan mengambil tanah dan kemudian di belakang hari kelak akan ku tugaskan engkau mencabut roh manusia."
Maka khuatirlah Izrail kerana bimbang akan dibenci oleh umat manusia. Lalu Allah berfirman lagi : "Tidak, mereka tidak akan memusuhi kamu. Aku yang mengaturnya dan Aku jadikan kematian mereka itu bersebab antaranya terbunuh, terbakar, sakit dan sebagainya.


JENIS TANAH YANG DIGUNAKAN:-
1. Tanah tempat bakal berdirinya Baitul Muqaddis
2. Tanah Bukit Tursina
3. Tanah Iraq
4. Tanah Aden
5. Tanah Al-Kautsar
6. Tanah tempat bakal berdirinya Baitullah
7. Tanah Paris
8. Tanah Khurasan
9. Tanah(Babylon)
10.Tanah India
11.Tanah syurga
12.Tanah Tha'if


MENURUT IBNU ABBAS:-
1. Kepala Adam dari tanah Baitul-Muqaddis kerana disitulah berada otak manusia dan disitulah tempatnya akal.
2. Telinganya dari tanah Bukit Thursina, kerana dia alat pendengar dan tempat menerima nasihat.
3. Dahinya dari tanah Iraq,kerana disitu tempat sujud kepada Allah.
4. Mukanya dari tanah Aden, kerana disitu tempat berhias dan tempat kecantikan.
5. Matanya dari tanah telaga Al-Kautsar, tempat menarik perhatian.
6. Giginya dari tanah Al-Kautsar, tempat memanis-manis.
7. Tangan kanannya dari tanah Kaabah, untuk mencari nafkah dan kerjasama sesama manusia.
8. Tangan kirinya dari tanah Paris, tempat beristinjak.
9.Perutnya dari tanah Babylon. Disitulah tempat seks (berahi) dan tipudaya syaitan untuk menjerumuskan manusia ke lembah dosa.
10. Tulangnya dari tanah Bukit Thursina, alat peneguh tubuh manusia.
11. Dua kakinya dari tanah India, tempat berdiri dan jalan.
12. Hatinya dari tanah syurga Firdaus, kerana disitulah iman, keyakinan, ilmu, kemahuan dan sebagainya.
13. Lidahnya dari tanah Tha'if, tempat mengucap Syahadat, bersyukur dan berdoakan kepada Tuhan.


PROSES KEJADIANNYA: -
1. Ketika Allah jadikan Adam,tanah itu dicampur dengan air tawar, air masin, air hanyir, angin dan api. Kemudian Allah resapkan Nur(cahaya) kebenaran dalam diri Adam dengan berbagai macam "sifat".
2. Lalu tubuh Adam itu digenggam dengan genggaman "Jabarut" kemudian diletakkan didalam "Alam Malakut".
3. Sesungguhnya tanah yang akan dijadikan "tubuh Adam" adalah tanah pilihan. Maka sebelum dijadikan patung, tanah itu dicampurkan dengan rempah-rempah dan wangi-wangian dari sifat Nur sifat Allah dan dirasmikan dengan air hujan "Barul Uluhiyah".
4. Kemudian tubuh itu dibenamkan didalam air "Kudral-Izzah- Nya" iaitu sifat "Jalan dan Jammal". Lalu terciptalah tubuh Adam yang sempurna.
5. Demikian pula roh,ketika itu diperintah masuk kedalam tubuh Adam, ia merasa malas dan enggan, lalu ia berputar-putar, mengelilingi patung Adam yang terlantar. Kemudian Allah menyuruh malaikat Izrail untuk memaksa roh itu masuk. Akhirnya mahu tidak mahu roh itupun masuk dan menyerah kepada Izrail. Menurut riwayat ketika Adam masih berada di syurga,sangat baik sekali kulitnya.Tidak seperti warna kulit manusia.Kerana Adam telah diturunkan kedunia, terjadilah perubahan pada warna kulitnya.Sebagai pengetahuan, yang masih tertinggal warnanya hanyalah pada kuku manusia. Oleh itu, meskipun orang kulitnya hitam,tetapi warna kukunya adalah sama, ialah putih kemerah-merahan. Dijadikan pada tubuh Adam ada sembilan rongga atau liang. Tujuh buah liang dikepala,dan dua buah liang di bawah badan letaknya.


TUJUH BUAH LETAKNYA ADALAH:-
1. Di Kepala ialah Dua liang mata, Dua liang telinga, Dua liang hidung dan sebuah liang mulut.
2. Dibawah ialah Sebuah liang kemaluan dan liang dubur. Dijadikan pula lima buah pancaindera:
A. Mata alat penglihatan
B. Hidung alat penciuman
D. Mulut alat merasa manis, masin dan sebagainya.
E. Anggota tubuh lainya seperti kulit, telapak tangan, untuk merasa halus, kasar dan sebagainya.


Setelah Roh masuk kedalam tubuh Adam, lalu roh itu masuk perlahan-lahan sehingga ke kepalanya yang mengambil masa 200 tahun. Demikianlah Allah memberi kekuatan pada Izrail untuk memasukkan roh ke dalam tubuh Adam. Setelah roh meresap ke kepala Adam, maka terjadilah otak dan tersusunlah urat-urat sarafnya dengan sempurna. Kemudian terjadilah matanya dan seketika itu matanya terus terbuka melihat dan melirik kekiri, ke kanan dan kebawah dimana pada masa itu bahagian badannya masih merupakan tanah keras.


Dilihatnya kiri dan kanan para malaikat yang sedang menyaksikan kejadian dia. Ketika itu dia telah dapat mendengar para malaikat mengucapkan tasbih dengan suara yang merdu dan mengasyikkan. Kemudian ketika roh sampai kehidungnya lalu ia bersin, serta mulutnya terbuka. Ketika itulah Allah ajarkan padanya ucapan Alhamdulillah. Itulah ucapan Adam pertama kalinya kehadrat Allah. Lalu Allah berkata "Yarhamukallah" yang membawa erti: "Semoga engkau diberi rahmat Allah".
Oleh kerana itu jika seseorang itu bersin, menjadi sunat mengucap "Alhamdulillah" dan orang yang mendengarnya disunatkan pula mengucapkan "Yarhamukallah" . Kemudian ketika roh sampai pada dadanya, tiba-tiba saja ia mahu bangun. Padahal sebahagian bawah badannya masih tanah dan keras. Disini menunjukkan sifat manusia yang suka tergesa-gesa (tidak sabar). Sebagaimana firman Allah SWT bermaksud: "Dan adalah manusia itu suka tergesa-gesa" .(Al-Israk: II)


Maka ketika roh itu sampai dibahagian perutnya,maka terjadilah susunan isi perut dengan sempurna. Maka seketika itu terasalah lapar. Kemudian terus roh itu meresap sampai ke seluruh tubuh, tangan, kaki lalu terjadi darah daging dan tulang. Urat-urat berkulit dengan sempurna,yang mana kulit itu kian lama kian cantik dan halus.


Begitulah proses kejadian-kejadian tubuh Adam. Setelah kejadian Adam sempurna sebagai manusia, maka dialah merupakan makhluk manusia yang pertama. Wajahnya cukup cantik,semua malaikat berasa kagum melihat Adam yang begitu menawan. Kemudian Adam diarak oleh malaikat-malaikat selama 100 tahun lalu diperkenalkan kepada seluruh penghuni dari langit pertama hinggalah kelangit tujuh sebelum dibawa ke Syurga tempat mula-mula Adam dijadikan."

Wallahualam. ..
Read more

Rahsia Ladies

0 EDITOR COMPLAINING
1.Salah satu kegemaran orang perempuan ialah salin resepi, fotostat resepi dan hafal resepi. Dan salah satu ketidakgemaran orang perempuan ialah masak ikut resepi!

2.Menurut satu kajian; kebanyakan wanita kan berkata, tengok anak orang teringat anak kita. Dan menurut satu kajian lagi; kebanyakan lelaki akan berkata, tengok bini orang terlupa bini kita!

3.Selangkah lelaki sama dengan tiga langkah orang perempuan bila berjalan tapi tiga langkah orang lelaki akan menjadi satu langkah orang perempua bila dia orang nampak ada jualan besar-besaran!

4.Wanita memang pemurah... sebab itu diaorang bermurah hati tabur duit kat shopping complex tiap-tiap minggu!

5.Orang perempuan tidak akan menjadi perempuan yang baik sekiranya dia tak tahu... tarik muncung empat, lima depa time merajuk! Sekali pandang lipstik kat bibir perempuan tu sama sahaja warna merah, tapi dua kali pandang warna tu sebenarnya tak sama; ada merah ros, mera h sirap, merah hati, merah darah dan duit merah!

6.Menurut satu kajian, 99.9 peratus punca pergaduhan suami isteri adalah berpunca daripada isteri. Dan satu lagi kajian, 99.9 peratus punca pendapatan suami isteri adalah berpunca daripada suami!

7.Antara orang yang disayangi wanita dalam dunia ini ialah suaminya dan tauke shopping complexnya!

8.Binatang yang suka berlenggang dan tak berhenti-henti bersembang ketika berjalan ialah itik. Manusia yang suka berlenggang dan tak berhenti-henti bersembang ketika apa saja ialah per... per... !

9.Wanita sanggup mengeluarkan berpuluh ringgit untuk beli alat make up dan mereka juga tergamak habiskan duit untuk membeli pencuci make up. Nampak sangat merekalah satu-satunya makhluk di muka bumi ini yang suka sangat buang duit beli alat make up!

10.Orang perempuan akan membelek muka di cermin sekurang-kurangnya tiga kali sebelum ke tempat kerja, enam kali semasa kerja dan tiga kali pula selepas balik kerja dengan mengambil masa kira-kira setengah jam setiap kali. Ini bererti selama enam jam sehari orang perempuan buat kerja tak berfaedah-tengok muka sendiri!

11.Menurut satu kajian, jumlah wanita memakai cermin mata adalah tiga kali ganda dibandingkan dengan lelaki. Ini adalah kerana mata wanita mudah rabun sebab mereka memang mudah rambang mata!

12.Tempat yang selalu menjadi tarikan kepada wanita ialah shopping complex, pasar malam, pasar sehari dan pasar tani. Ini sekali lagi menunjukkan wanita memang suka menghabiskan duit!

13.Seorang lelaki yang beragama Islam dibenarkan untuk berkahwin empat. Jika semua lelaki yang ada di Malaysia ni, tak kira yang tua ataupun yang muda berkahwin empat, kaum wanita tetap tak boleh lari dari kes mengumpat.

14.Menjelang bulan puasa, rata-rata orang perempuan akan mengurangkan kekerapan bercakap dan menambah kekerapan membeli-belah!

15.Orang perempuan memang mudah kecil hati. Dalam sehari sekurang- kurangnya lima enam kali mereka berkecil hati. Jika ini berterusan selama beberapa tahun tak mustahil lama-lama orang perempuan akan kehabisan hati!

16.Wanita telah diiktiraf sebagai kaum yang paling bijak terutama dalam hal berbelanja!

17.Kebanyakan perempuan akan cari kawan bila nak makan, tapi mereka jarang benar keluar belanja kawan makan!

18.Menurut satu perangkaan, gigi orang perempuan tidak boleh bertahan lama. Paling lama cuma sampai umur 50 saja. Selepas itu orang perempuan cuma tinggal gusi. Ini adalah kesan kuat bercakap ketika muda.

19.Sejenis burung yang boleh terbang sepanjang hari tanpa megibaskan kedua-dua sayapnya dikenali sebagai albatross. Sejenis manusia yang boleh bercakap sepanjang hari tanpa henti-henti dikenali sebagai...

20.Salah satu kegemaran orang perempuan ialah menyimpan kuku panjang. Kalau dihimpun dan dicantumkan kuku-kuku orang perempuan seluruh Malaysia, ianya sama panjang dengan jambatan Pulau Pinang!

21.Hampir kesemua wanita memang suka memakai kasut bertumit tinggi. Kebiasaannya paling tinggi tumit kasut seorang wanita ialah 10 cm. Jika semua kaum wanita di Malaysia, ini termasuklah Sabah dan Sarawak memakai kasut yang tumitnya setinggi 10 cm, tumit-tumit kasut itu kalau dikumpulkan cukup untuk dibuat sup untuk seluruh rakyat Malaysia, tak kira lelaki ataupun perempuan!
Read more

03 December 2008

Bukan Semua Mengenai Melayu Hambar

0 EDITOR COMPLAINING

DALAM kita mengkritik dan mempertikaikan kepemimpinan politik Melayu-Bumiputera, kita tidak boleh membuat kesimpulan bahawa semua aspek kepemimpinan Melayu-Bumiputera gagal.

Sebaliknya kerana kepemimpinan yang diterajui oleh Melayulah, Malaysia muncul sebagai salah sebuah daripada sebilangan kecil negara bekas tanah jajahan yang berjaya.

Walaupun kita terus berbalah dan mempertikaikan hak satu sama lain, Malaysia sebenarnya sebuah oasis di tengah-tengah dunia yang bergolak.

Lihat saja penaklukan Amerika di Iraq, peperangan di Afghanistan, keganasan di India, tunjuk perasaan yang melumpuhkan kerajaan di Thailand, penindasan politik di Myanmar dan peperangan kaum di Afrika.

Bukan semua pembesar politik, pentadbir awam, polis dan tentera, cendekiawan, usahawan dan pengurus korporat Melayu hambar, korup dan tidak bertanggungjawab.

Tidak sama sekali. Tetapi oleh sebab orang Melayu ramai dan menerajui bidang-bidang ini, maka seekor dua kerbau yang membawa lumpur maka habis semua terpalit.

Apatah lagi media massa yang dimiliki atau diterajui oleh orang Melayu sendiri sangat gemar memburuk-burukkan bangsa sendiri dengan cerita-cerita sensasi mereka.

Kalau melalui blog ini, saya mengkritik kepemimpinan Melayu yang korup dan hambar, tujuannya adalah agar setitik dua nila yang meleleh itu tidak merosakkan susu sebelanga.

Realitinya, negara bernama Malaysia ini tidak akan terjamin kelangsungannya jika peranan Melayu-Bumiputera yang berupa 60 peratus daripada warganegaranya tidak dimantapkan daripada segala aspek – politik, ekonomi, akidah dan guna tenaga.

Misalnya, sesiapa pun boleh membuat tuduhan terhadap perkhidmatan awam, polis dan tentera, tetapi hakikatnya tanpa orang Melayu yang sedia berkorban, bidang-bidang ini tidak akan terisi.

Kaum-kaum lain boleh membuat pelbagai tuduhan dan memberi pelbagai alasan, tetapi hakikatnya majoriti mereka tidak berminat menyertai perkhidmatan awam, polis dan tentera kerana gaji yang rendah, terpaksa menurut perintah dan berpindah randah.

Orang Melayu pun begitu. Yang berpelajaran tinggi, dwi- atau multi-bahasa dan berkelulusan profesional tidak lagi berminat menyertai perkhidmatan awam, polis dan tentera.

Mereka lebih suka menyertai sektor swasta atau bekerja sendiri. Melalui blog ini sahaja, saya mendapati begitu ramai profesional Melayu yang bekerja dengan syarikat multinasional raksasa di merata dunia.

Melayu sudah menjadi warganegara global dari aspek ekonomi dan bercempera (diaspora). Orang Melayu sudah mula merantau (membangsat, menurut loghat Utara) untuk tujuan ekonomi dan sosial.

(Dengan izin, semua tiga orang anak saya yang dewasa belajar di luar negara – dengan belanja sendiri). Seorang kini menetap di Switzerland. Dua di Malaysia. Seorang menjual insurans bagi pihak syarikat milik Cina. Seorang bekerja dengan syarikat multinasional Amerika. Dalam erti kata yang lain, mereka mempunyai mobiliti global. Dua yang kecil belajar di sekolah kebangsaan.)

Tetapi kita kena ingat. Majoriti orang Melayu-Bumiputera masih memerlukan bimbingan dan bantuan kerajaan. Begitu juga dengan sebilangan orang Cina dan India yang tercicir.

Jadi kepemimpinan Melayu yang cekap, bersih dan amanah adalah kemestian bagi menjamin kesejahteraan semua kaum dan bangsa di negara kita ini, tidak kira si kaya atau si papa.

Dalam konteks ini, saya sangat gembira menyaksikan kejayaan berterusan Permodalan Nasional Berhad (PNB) dan skim-skim saham amanah yang dilancarkannya sejak tahun 1981.

Saya mohon maaf kalau saya emosional mengenai PNB dan skim saham amanahnya kerana sejak 1981 lagi saya membuat liputan dan menjejaki perkembangan agensi amanah Bumiputera ini.

Utusan Malaysia 28 November melaporkan 490 juta unit tambahan Amanah Saham Wawasan 2020 untuk bukan Bumiputera habis dijual dalam tempoh enam jam 10 minit. Unit-unit berkenaan dibeli oleh 70,713 pelabur bukan Bumiputera membabitkan 27,479 pelabur baru.

Sokongan kuat pelabur bukan Bumiputera itu adalah undi percaya kepada PNB, khasnya dan kepada pengurusan Melayu-Bumiputera, amnya.

Memang kita akui bahawa pada tahun 1981, PNB memperoleh pelbagai saham yang dipegang oleh kerajaan bagi pihak Bumiputera pada harga kos (harga pembelian).

Dengan saham-saham itulah PNB melancarkan skim saham amanah yang pertama, iaitu Amanah Saham Nasional pada tahun 1981. ASN kemudian ditukar menjadi Amanah Saham Bumiputera (ASB).

Selepas itu, PNB terpaksa membuat pelaburan baru, sama ada secara terus atau melalui Bursa Malaysia, dan bersaing di pasaran terbuka untuk memperbesar dan memperkukuhkan portfolio pelaburannya.

Peneraju asal PNB seperti Allahyarham Tun Hussein Onn, Tun Dr Mahathir Mohamad, Allahyarham Tun Ismail Mohd Ali, Tan Sri Mohd Desa Pachi dan Tan Sri Mohd Khalid Ibrahim perlu diingati dan diberi penghormatan kerana melatih begitu ramai pengurus korporat dan pelaburan Bumiputera.

PNB membuktikan secara sahih dan mutlak bahawa melalui kepemimpinan yang berwibawa dan berintegriti, Bumiputera boleh dilatih menjadi pengurus yang berjaya.

Sebab itulah banyak pihak yang kebelakangan ini menyuarakan kebimbangan mengenai kemungkinan campur tangan politik dan pihak luar dalam urusan PNB.

Ini termasuklah penggabungan tiga buah syarikat perladangan milik PNB, iaitu Sime Darby Berhad, Guthrie Corporation Berhad dan Golden Hope Plantations Berhad – di bawah panji-panji Synergy Drive milik CIMB Bank pada tahun 2006.

Umum tahu bahawa penggabungan itu “dipaksakan” ke atas PNB. Cadangan penggabungan ini pernah dikemukakan oleh seorang penggerak pasaran saham berketurunan Cina pada era Dr Mahathir, tetapi ditolak kerana Dr Mahathir tidak mahu aset PNB disentuh.

Kebimbangan ini terbukti berasas apabila Malayan Banking Berhad, sebuah lagi syarikat milik PNB membuat pelaburan busuk (bad investment) dengan membeli Bank Internasional Indonesia (BII) pada harga empat kali nilai buku.

Pada pandangan saya, antara tugas dan amanah paling berat yang dipikul oleh Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan, Mohd Najib Abdul Razak ialah menjamin aset PNB dan agensi amanah lain seperti Khazanah Nasional, Felda, Tabung Haji dan Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) tidak digugat apatah lagi dirompak oleh penyangak korporat.

Sekiranya ini terjadi, Mohd Najib akan dicap sebagai pengkhianat bangsa dan anak derhaka kerana kewujudan agensi-agensi ini adalah legasi bapanya, Allahyarham Tun Abdul Razak Hussein.
Read more

Secondhand Serenade

0 EDITOR COMPLAINING
Artist : Secondhand Serenade
Title : Fall for you


Best thing about tonight's that we’re not fighting
Could it be that we have been this way before
I know you don’t think that I am trying......
I know you’re wearing thin down to the core..

But hold your breath
Because tonight will be the night that i will fall for you
Over again
Don’t make me change my mind
Or I won’t live to see another day
I swear its true
Because a girl like you is impossible to find
You’re impossible to find

This is not what I intended
I always swore to you I'd never fall apart
You always thought that I was stronger
I may have failed
But I have loved you from the start

Oh, But hold your breath
Because tonight will be the night that I will fall for you
Over again
Don’t make me change my mind
Or I won’t live to see another day
I swear it’s true
Because a girl like you is impossible to find
It’s impossible

So breathe in so deep
Find More lyrics at www.sweetslyrics.com
Breathe me in
I’m yours to keep
And hold onto your words
‘Cause talk is cheap
And remember me tonight
When you’re asleep

Because tonight will be the night that I will fall for you
Over again
Don’t make me change my mind
Or I won’t live to see another day
I swear it’s true
Because a girl like you is impossible to find

Tonight will be the night that I will fall for you
Over again
Don’t make me change my mind
Or I won’t live to see another day
I swear it’s true
Because a girl like you is impossible to find
You’re impossible to find
Read more

02 December 2008

Umpama mimpi dalam mimpi

0 EDITOR COMPLAINING
Mimpi terbang atas awan?


Pernah ke mimpi masa tidur? Biasa la tu.

Kadang-kadang mimpi jadi orang kaya. Ada rumah besar, kereta besar, banyak harta. Tinggal dalam taman-taman. Berjalan sana sini. Gelak ketawa…

Kadang-kadang mimpi suspen. Kena kejar rasaksa. Lari.. lari. Rasaksa tu makin dekat. Jantung berdebar…

Kadang-kadang mimpi sedih. Tak tahu kenapa. Menangis. Hu.. hu..

Bila bangun dari tidur, semua mimpi hilang. Yang tadi jadi kaya, harta semua dah hilang. Yang kena kejar rasaksa, rasaksa pun dah tak de. Mungkin dah kena fire dengan ultraman. Yang sedih menangis, cepat-cepat cover line. Nanti orang perasan.

Itulah perumpamaan dunia ni. Macam mimpi. Cuma mimpi yang lebih panjang. Bila sedar dari mimpi? Bila dibangkitkan masa dalam kubur.

‘Oohh, dah mati aku rupanya!’

Mana harta yang aku usahakan siang malam tu? Mana isteri dan anak-anak? Mana kawan-kawan yang sama-sama bergelak ketawa tu?’

Nabi Isa as telah melihat dunia melalui kashaf menyerupai perempuan tua yang telah tercabut semua giginya. Ia berpakaian dan berperhiasan seperti pengantin baru.

Nabi Isa as bertanya kepadanya, ‘Selama ini telah berapa kali kamu sudah berkahwin?’

Dunia menjawab, ‘Sehingga kini sudah tidak terhitung banyaknya.’

Nabi Isa as bertanya lagi, ‘Apakah mereka semua telah mati atau menceraikan kamu?’

Dunia menjawab, ‘Aku sudah bunuh mereka kesemuanya.’

Nabi Isa berkata, ‘Celakalah bagi bakal-bakal suamimu yang tidak mengambil pengajaran daripada bekas-bekas suamimu yang kamu telah bunuh meraka satu persatu.’

Inilah hakikat dunia. Seperti seorang perempuan tua yang menghiaskan dirinya dengan pakaian dan perhiasan yang cantik sehingga ramai manusia terpedaya dengannya. Manusia yang sedar adalah dia yang menyingkap tirai di wajah dunia dan barulah dia dapat melihat rupanya yang hodoh itu.

Ya Allah, jauhilah kami dari tertipu oleh dunia.
Read more

01 December 2008

Hari Ini Dalam Sejarah

0 EDITOR COMPLAINING
assalammualaikum wbt...

pe kabor sume yek. sihat-sihat la hendaknya. cerita yang aku nak bawak hari ni ialah Hari Ini Dalam Sejarah. wahh macam dalam talibesen la pulak kan. yang tv2 tu. saje ar aku gurau. hari ni 1hb december. hari permulaan untuk bulan yang terakhir tahun nih.. dalam sepanjang tahun ni, banyak kenangan dan benda yang kita dah lalui. benda yang tak elok ke, benda yang elok ke, pepnadai la korang suma kan. aku pon camtu gak. rasa cam cepat je masa ni berlalu. dulu ingat cam baru je kije. pejam celik dah nak sampai hujung tahun dan semestinya bila tiba tahun baru nanti ramai yang nak tanya azam kita lak. hehe... ada ke orang tanya orang tanya aku pasal tu? semestinya orang tanya gak. tapi aku pon dah tak brape ingat pe azam aku. rasanya azam aku tu nak berada di tempat yang aku berada sekarang kot???


kita tinggalkan pasal tu. weekend aritu parent aku datang. derang g muar. tgk sepupu aku nak kawin. aakad nikah kena 3 kali. tergelak gak aku. hahahahaha

sambung sok
Read more

28 November 2008

Info : Lelaki dan Alat Kejantanannya

0 EDITOR COMPLAINING
Keinginan untuk memiliki zakar yang lebih besar dan panjang menjadi keutamaan bagi majoriti lelaki dewasa dalam masyarakat dunia hari ini. Ini dapat dibuktikan dengan lambakan pelbagai produk untuk membesar dan memanjangkan zakar di pasaran sekarang. Tetapi adakah anda betul-betul tahu apa yang anda perlukan ? Atau anda sanggup mempertaruhkan kelelakian anda untuk memperolehi kesan jangka pendek tanpa memikirkan akibatnya.

Kajian daripada syarikat Durex Condoms, Amerika membuktikan bahawa :
- Lebih 75% drp wanita di dunia mahu zakar yg besar & panjang
- 2 drp 3 wanita di dunia tidak berpuas hati dgn saiz zakar pasangan mrk
- 88.7% drp lelaki di dunia akan menambah saiz zakar dgn pelbagai cara

Anda suka atau tidak, lelaki dengan zakar lebih besar akan lebih berkeyakinan dan selesa dengan tubuh mereka. Mereka juga kurang merasa malu ketika menanggalkan pakaian untuk bersama dengan pasangan. Naluri semulajadi wanita juga lebih cenderung untuk mendapatkan lelaki dengan saiz zakar yang besar dan panjang, sepadan dengan keperluan mereka.

Di atas sebab-sebab ini, 98% lelaki di dunia akan mencari produk untuk membesarkan zakar yang betul-betul berkesan tanpa menghiraukan samada ia selamat atau tidak untuk digunakan. Mereka juga dibebankan dengan masalah kewangan sekiranya produk itu mahal dan perlu digunakan sentiasa. Contohnya seperti pengambilan pil, penggunaan pam vakum, penis plug, penis ring dan lain-lain lagi. Lagipun, semakin produk-produk tersebut diamalkan, prestasi zakar mereka akan semakin menurun hingga menyebabkan penyakit mati pucuk.

Asas Pembesaran Zakar

Bagaimana saiz zakar ditentukan
Sifat Corpus Cavernosum adalah anjal seperti belon getah. Labih banyak darah yang mengalir masuk dan dapat ditampungnya, maka saiznya akan menjadi lebih besar. Oleh itu, saiz zakar ditentukan oleh saiz maksimum dan keanjalan dinding Corpus Covernosum. Kunci kepada pembesaran zakar adalah dengan menguatkan otot-otot Corpus Cavernosum dan membesarkan saluran darah pada bahagian zakar.

Bagaimana zakar menegang
Apabila anda teransang, isyarat akan dihasilkan daripada otak kepada jantung untuk mengepam darah dengan segera ke saluran darah di bahagian zakar. Ini dibuktikan dengan degupan jantung anda yang semakin laju dan kuat. Darah yang dipam akan memasuki saluran darah pada Corpus Cavernosum. Ereksi akan berlaku dan zakar akan menjadi keras.

Struktur Zakar
Zakar dibahagikan kepada 3 bahagian iaitu :
Corpus Cavernosum - dua bahagian terbesar di kiri dan kanan zakar
Corpus Spongiosum - bahagian tengah dan bawah zakar
Glans Penis - bahagian kepala zakar
Read more

Bahaya Seks Rambang

0 EDITOR COMPLAINING


SETIAP perkara dilakukan akan memberi kesan kepada kehidupan harian kita. Sehubungan itu, berfikir sebelum melakukan sesuatu perkara itu adalah jalan terbaik bagi menghindari daripada menyesal di kemudian hari.

Seks bebas adalah perkara yang wajib serta perlu dielakkan. Agama melarang keras perbuatan ini kerana kesannya yang jelas memudaratkan mengikut perspektif perubatan.


Saya menerima banyak persoalan daripada lelaki yang melakukan seks rambang mengenai kesan dihadapi mereka.

Hakikatnya ialah gejala atau kesan daripada hubungan seks rambang sukar hendak diduga, terutama jika hubungan itu pun tidak dirancang.

Kajian menunjukkan yang hubungan seks mudah berlaku apabila lelaki dan wanita berada dalam keadaan berdua-duaan dan ketika itu mereka tidak terfikir apa juga kesan daripada tindakan yang mereka bakal lakukan.

Kebanyakan mereka melakukan perbuatan berkenaan dengan orang yang mereka kenali dan biasanya tidak terlintas dalam minda mereka yang si dia itu mungkin membawa jangkitan.

Bagi lelaki yang mengalami kesakitan di anggota sulit dan ada pengeluaran lendir seperti air mazi daripada salur kencing semua ini berlaku setelah melakukan persetubuhan, anda berkemungkinan dihidapi penyakit kelamin.

Jika anda tidak menggunakan kondom, kondom digunakan bocor, terlucut atau koyak, ada kemungkinan anda terkena jangkitan. Jika cecair kekuningan keluar dalam masa 24 jam selepas melakukan hubungan seks, kemungkinan anda terkena jangkitan Gonorhea.

Bagaimanapun, jika lendir yang keluar itu berlaku beberapa minggu kemudian dan ia keluar sedikit atau hanya kelihatan tanda di dalam seluar dalam, kemungkinan ia jangkitan kuman Virus Chlamydia.

Sekiranya menghidap jangkitan itu, ada kemungkinan ia boleh merebak ke buah zakar dan mengakibatkan keradangan buah zakar. Jika ia merebak ke pundi prostat, keradangan prostat boleh berlaku.

Saya ingin mengingatkan yang andainya jangkitan dan virus itu disebarkan kepada wanita lain, kemungkinan besar wanita malang itu boleh mandul, yakni tidak boleh menghasilkan zuriat.

Pada masa sama, lelaki berkenaan juga berkemungkinan mandul jika jangkitan itu mengakibatkan salur spermanya tersumbat.

Sehubungan itu, kepada mereka yang terlanjur dan mengesyaki terkena jangkitan, jumpa doktor dengan segera. Ujian darah akan mengesahkan jangkitan dan penyakit ini ada rawatannya.
Read more

Cara Suami Mendekati Isteri Di Malam Pertama ...

0 EDITOR COMPLAINING

Suami yang mendekati isteri di malam pertama dengan pujian-pujian verbal mahupun tidak, patutlah menjadikan anda rasa gembira dan senang. Tapi samada itu adalah tanda cinta yang tulen, satu pujukan untuk melakukan hubungan seks, atau hanya tinggal pujian adalah bergantung kepada apa yang menyusuli perlakuan itu:

1. Tanda Pada Matanya.
Jika matanya merenung, itu menunjukkan dia berminat tetapi dia mendapati anda sedikit menekan perasaannya. Jika keningnya terangkat itu tandanya dia lebih berani. Jika renungan matanya tepat, itu adalah tanda dia berani menawan anda.

2. Tanda Senyumannya.
Sekiranya suami memberikan senyuman yang hangat dan kelihatan terbuka, ia tanda bahawa dia secara tulen berminat kepada anda. Jika dia senyum tetapi kelihatan tegang dan tertutup itu menunjukkan dia kurang yakin atau mungkin dia tidak percaya pada isteri.

3. Menjilat Bibirnya.
Walaupun wanita tidak begitu menyukai kelakuan seperti ini, ia adalah tanda bahawa lelaki itu berani syahwatnya bangkit, dan dia akan melakukan cumbuan-cumbuan dengan bernafsu.

4. Berjenaka.
Jika dia banyak berjenaka pada ketika itu, dia adalah suami yang merasa tidak selesa apabila mahu menjadi agresif. Hubungan seks memerlukan lelaki menjadi agresif, bukan seperti tunggul kayu. Anda perlulah memberikan keyakinan kepadanya agar dia berani meneruskan niatnya untuk mencumbui anda.

5. Menyentuh Dan Membelai.
Dia adalah lelaki yang berani dan yakin. Dia dikawal oleh rasa keberahian dan menggunakan sentuhan dan belaian untuk mengawal hubungannya dengan anda.

6. Memuji.
Ini perlulah diperhatikan. Ada suami yang memang ikhlas dengan pujian, sedangkan ada pula yang mempunyai tujuan lain. Apa yg harus anda lakukan ialah menumpukan perhatian kepada apa yg dia katakan. Sekiranya dia memuji secara patut, anda telah menemui suami yang tidak takut untuk menyuarakan apa yang dirasakan di dalam hatinya.
Read more

PETUA : Untuk gadis-gadis yang nak sihat

0 EDITOR COMPLAINING
1.Terlalu lama berdiri - merosakkan tulang. Urat - urat sekitar kaki menjadi
kembang. Liang vagina sentiasa basah.

2. Terlalu lama duduk - merosakkan lipatan daging. Akan mudah dihinggapi
penyakit tua. Tubuh badan menjadi kendur.

3. Terlalu lama berjalan - merosakkan urat. Dalam pada itu haid akan menjadi
tidak teratur dan tidak menentu masanya.

4. Terlalu lama melihat - merosakkan darah. Darah haid menjadi lebih kotor
dari kebiasaannya.

5. Terlalu banyak tidur - merosakkan tenaga. Menjadi pemalas. Jauh jodoh.
Selalu berangan-angan. Urat - urat disekitar rahim menjadi tidak kuat. Mudah
dijangkiti kemandulan.

6. Terlalu riang/gembira - merosakkan usus. Mudah dijangkiti keputihan pada
liang vagina.

7. Terlalu kerap marah - merosakkan hati. Cepat kelihatan tua.

8. Terlalu banyak berfikir - merosakkan limpa. Kulit muka cepat berkedut.
Haid tidak menentu & dalam waktu tidur kerap mengalami sentakan kaki atau
tangan. Kesihatan rahim sekitarnya mudah terjejas.

9. Terlalu banyak bersedih - merosakkan jantung.

10. Terlalu merana - merosakkan paru-paru.

11. Terlalu takut - merosakkan ginjal. Apabila fungsi ginjal terjejas, boleh
mengakibatkan gejala kencing manis dan lemah jantung.

12. Terlalu kerap terkejut - merosakkan pundi hempedu. Gejala pening kepala
kerap dialami. Haid menjadi tidak menentu dan pendarahan yang terkadang
terlebih.

13. Terlalu banyak makan - merosakkan pencernaan. Mudah mengalami keletihan,
malas dan selalu mengantuk. Liang vagina kurang bersih (semakin banyak
'ragam' lauk/makanan yang dimakan, semakin terjejas kesihatan dan kebersihan
liang vagina)

14. Terlalu banyak minum minuman berais - merosakkan otot & lambung. Badan
dan payudara menjadi lembik. Berat badan meningkat. Mudah diserang penyakit
& tidak kelihatan awet muda

15. Terlalu banyak masa lapang - merosakkan fikiran. Kelapangan masa yang
terlalu banyak menimbulkan berbagai khayalan dan menimbulkan berbagai
penyakit jiwa, kecuali masa lapang diisi dgn aktiviti hidup yg positif ..
Read more

25 November 2008

tak di terima bumi??

0 EDITOR COMPLAINING
ASSALAMMUALAIKUM. ..

"Kisah ini berlaku di sebuah perkampungan kecil di Pahang pada tahun

1973. Ia nya diceritakan oleh Salleh kepada penulis untuk pedoman semua
pembaca budiman.

Kisah berlaku di sebuah Pekan yang bernama Kampung Pulau Tawar,
Jerantut . Seorang lelaki yang bernama Omar (nama sebenar dirahsiakan
bagi menjaga
nama baik keluarga tersebut). Omar adalah seorang bomoh di kampung
tersebut. Beliau merupakan seorang bomoh yang agak disegani oleh kerana
setiap kali apabila beliau mengubati setiap penyakit yang pelik, beliau
akan berjaya.

Satu hari diwaktu senja ada seorang budak melalui rumah Omar budak itu
adalah Salleh pencerita kisah ini. Salleh terdengar seseorang sedang
bercakap dalam bahasa yang agak pelik dan tidak pernah didengarinya
sebelum ini.

Salleh cubamengintai dari celah lubang dinding yang agak usang. Beliau
melihat Omar bercakap mengadap sekeping cermin. Oleh kerana lubang
tersebut agak kecil Salleh tidak nampak keseluruhan cermin
tersebut.Salleh cuba
mencari lubang yang agak besar. Akhirnya dia menjumpai lubang yang
lebih besar. Melalui lubang tersebut, Saleh dapat melihat bayangan pada
cermin tersebut bukanlah Omar tetapi sekujur tubuh yang sungguh ngeri
wajahnya.

Matanya kelihatan tersembul dan pipinya kelihatan berlubang. Tubuh
makhluk itu dibaluti oleh kain putih yang berwarna coklat seperti warna
tanah.
Tiba -tiba Salleh melihat mahkluk itu seperti memandang kearahnya. Bulu
romanya meremang. Tanpa membuang masa Salleh terus melarikan diri.

Sampai saja dirumah beliau terus menemui bapanya dan menceritakan
kepada bapanya. Bapanya sekadar tersenyum seraya memberitahu ramai orang
kampung sudah lama mengetahui perihal Omar. Bapanya mengatakan bahawa
Omar
menggunakan hantu peliharaannya untuk merasuk orang dan apabila orang
tersebut sakit beliau akan datang dan mengubati orang tersebut.

Dengan cara ini beliau akan lebih mendapat duit dan orang kampung akan
menghormatinya. Mereka hanya menunggu masa untuk membuktikan pada orang
kampung.

Pada malam tersebut Salleh berasa seperti tidak sedap badan, tubuhya
seperti merasa lemah. Mungkin kerana terkejutkan peristiwa yang
dilihatnya tadi membuatkan dia rasa begitu. Selepas makan malam, Salleh
terus
masuk tidur. Apabila dia cubahendak melelapkan mata dia terbau seperti
bau
bangkai di dalam biliknya. Dia cubamembuka matanya tetapi kelopak
matanya berasa amat berat sekali.

Salleh cubamenjerit untuk memanggil bapanya tapi suara tersekat
dikerongkong sahaja. Dia cubamembaca ayat suci yang diingatinya.
Akhirnya beliau berjaya juga menjerit memanggil bapanya, Sebelum jatuh
pengsan.

Apabila Salleh membuka matanya didapati rumahnya penuh dengan orang dan
mendengar orang menyebut nama Omar. Dia memandang ke arah bapanya yang
sedang menghampirinya sambil tersenyum dan meminta dirinya supaya
bertenang kerana segalanya telah berakhir. Dia kembali terlelap..

Pagi besoknya apabila dia tersedar Salleh melihat bapanya berjalan
diiringi ibunya dengan pakaian seperti orang ingin ke masjid. Dia
bertanya
bapanya apa yang berlaku. Bapanya menyuruh Salleh bersiap2 utk pergi
menziarahi
kubur Omar. Salleh terkejut mendengarnya dan penuh dengan persoalan
bermain dibenaknya sambil mengorak langkah kebilik mandi.

Sesampainya di tanah perkuburan Salleh melihat orang sedang menggali
kubur. Tiba-tiba dia terdengar orang didalam lubang bertempik apa
ni!!! Salleh
berlari untuk melihat dengan lebih dekat tetapi dihalang oleh bapanya.
Salleh melihat beberapa orang dewasa seperti mengangkat sesuatu yang
berat dari lubang tersebut.

Sebaik sahaja objek tersebut berjaya dikeluarkan dari lubang tersebut,
Mereka semua terpegun melihat UBI KAYU yang sangat besar. Jadi sesiapa
yang ingin beli UBI tersebut bolehlah menghubungi saya di talian bebas
tol :
1-800-88-88- 88

Kerepek Ubi Pedas - RM 2.00 sebungkus
Kerepek Ubi Masin - RM 2.30 sebungkus
Kerepek Ubi - RM 1.50 sebungkus
Kerepek Ubi Mentah - RM 0.50 sebungkus

Penghantaran akan dibuat kepada kawasan di Lembah Kelang sahaja. Cukai
perkhidmatan sebanyak 2% akan dikenakan. UBI...... UBI... SAPER NAK
BELI UBIIIII.. ( hehehehehe kekeke.. sapa kena... jangan marah... :-)



Read more

19 November 2008

kengkawan zaman sekolah

0 EDITOR COMPLAINING
saje haku nak buka cita time ahku sekolah dulu.. ni ar group haku waktu tingkatan 4 kot kat Sekolah Menengah Kebangsaan Tanah Merah, Pendang, Kedah DarulAman. ni kira klik haku ar.. dari kiri, tarmizi (berdiri), Bad (duduk), azura, haku dan yang belakang berdiri tu deq wan. huuhhu.. hepi nohh time nih.. beraya kat sekolah... lawak pon ada gak kalau dok ingat balik.

suma gamba-gamba nih haku dapat dari seorang kawan la. ni member haku, dua-dua la kira member haku gak tuh.. tapi ada kisah tersendiri, yang duduk tu nama zura dan yang berdiri tu nama mona.. huhuhuh. dua-dua ada cerita sendiri. memang haku takleh nak lupoa dua-dua skali..

yang ni? yang ni suma la group derang.. pompuan nyer group. tergelak gak haku sorg-sorg bile tgk gamba nih.. betul.. serius gelak. hhahahahahahha.. tapi skang dah lain. haku dah lain. derang pon dah lain. semua ar lain. tak macam dulu... haku pon lain.. lain sgt.. tak cam dulu
Read more

Sheeeeaaaal la

0 EDITOR COMPLAINING
wah wah wahhh..

sial sial sial kimak sial lancau cam siall....
ok tak haku maki nih? wah sambug g... sial sial kimak lancau cam sial babi setan...


kekeke.. saje je ar maki hamun ni.. hehehe.. nth ar. tetiba tensen lak haku jadiknye. haku rasa cam kena sound je.. erkk. silap... cam kena perli pon ada gak . sial tol. ada lak budak ni cakap haku nak pedajal dia? patut ke tak? memang tak patut ar kan. haku ni benggang ar. haku tak wat apa pon dia cakap haku nak pedajal dia. tengok orang ar.. jangan ar nak tuduh-tuduh gitu lak kan. tahu nape orang kadang-kadang kita sedar dia cakap camtu. ? sebab nya bagi haku la kan, kalau dia dah penah wat dajal kat orang tak mustahil la dia akan pikir mende sama, benda yang dia buat dia pikir orang lain akan buat gak kat dia. tu dia pembalasan... hehehe
ermmmm..

pe lagi pe lagik ekkk.. ada lgik satu..
erm... kena sound gak... benda yang sama 2 kali dalam satu hari.. warrghhh sial... baru nak mintak nombot.. dah kena perli.. huhuhuhuhuh....adeh. rasa cam sial lak nak cerita. pantang ar haku orang cakap camtu. perli-perli la. tuduh negatif la.. tak ke cam sial kan. mmg pon bukan je cam sial tapi memang sial kimak butuh sial babi setan.. hehehehe

huhuh.. dah ar.. blah ar.. mmg cam pukimak ar.. nak cerita kat sape pon haku tak tahu ar.. kimak sial. tengok pon dah menyampah cam sial lagik. puki tol.
Read more

Him - The Funeral Of Hearts

0 EDITOR COMPLAINING

love's the funeral of hearts
an ode for cruelty
when angels cry blood
on flowers of evil in bloom

The funeral of hearts
And a plea for mercy
When love is a gun
Separating me from you

She was the sun
Shining upon
The tomb of your hopes and dreams so frail
He was the moon
Painting you
With it's glow so vulnerable and pale

Love's the funeral of hearts
And an ode for cruelty
When angels cry blood
On flowers of evil in bloom

The funeral of hearts
And a plea for mercy
When love is a gun
Separating me from you

She was the wind, carrying in
All the troubles and fears you've for years tried to forget
He was the fire, restless and wild
And you were like a moth to that flame

The heretic seal beyond divine
A prayer to a god who's deaf and blind
The last rites for souls on fire
Three little words and a question - why?

Love's the funeral of hearts
And an ode for cruelty
When angels cry blood
On flowers of evil in bloom

The funeral of hearts
And a plea for mercy
When love is a gun
Separating me from you
Read more

kisah roti sial

0 EDITOR COMPLAINING

huhuhuhuhuh...

kena ar nangis dulu. ok. tersebut la kisah. haku ni yang lapor tadi. dah la tak sarapan pagi. kul 12 lebey tadi haku g ar turun bawah. nak g minum, isap okok dan juga nak makan roti. ye la.. roti yang kita beli kat vendor machine tu ar.. 70sen satu. yang tu ar.. haku beli dalam 2 bungkus ar. dah lapo sangat. tgh hari mmg tak makan ar. gilo ke hape... pompuan penuh kat kantin. ishh tak sanggup den jadik perhatian kaum-kaum hawa nih.. perasan lak haku..

terus kepada point.. heheh...cakap melayu seh. nak dijadikan cerita. tengah enak haku menikmati santapan tengahhari haku nih. siaaalll.. wah whahh.. satu dah abih makan, satu lagik roti dah ada kulat. huhuh.. memang potong setim ar haku nak makan.


wah wahh.. ni ar time haku melepak dgn matyen n idham. yang lain baru datang. so sorry bro. gamba korang tak sempat amik.. hehehe...ha..terus kepada point lain...


cuba korang tengok betul-betul tarikh luput tuh... hari ni kan? tol tak? harap mata haku tak salah tgk la...

tengok tuh. siap ada ISO lagik. patutnya kalau ada ISP nih... gerenti la tak berkulat. ingat sedap ke makan roti campur kulat? sedap ke ha? tak kan?


tengok-tengok la sendiri makanan apa yang korang makan. jangan ingat nak melantak terus je. bior bersih, baru la sihat tubuh badan. wah dah macam ceramah lak. saje je haku nak share info dengan korang suma. story panas lagik nih... cerita baru..
hahahah..

yang haku nak cerita sebenarnya ialah roti yang haku makan nih ada kulat. tengok la sendiri. bukan nak wat cerita. terus la tak jadi haku makan. nasib baik tau. patut ke tak???
Read more

Melucuti hijab wanita

0 EDITOR COMPLAINING

Syaitan dalam menggoda manusia memiliki berbagai cara strategi, dan yang sering dipakai adalah dengan memanfaatkan hawa nafsu, yang memang memiliki kecenderungan mengajak kepada keburukan (ammaratun bis su'). Syaitan seakan mengetahui kecenderungan nafsu kita, dia terus berusaha agar manusia keluar dari garis yang telah ditentukan Allah, termasuk melepaskan hijab atau pakaian muslimah.

Berikut adalah cara bertahap:

I. Menghilangkan Definisi Hijab

Dalam tahap ini syaitan membisikkan kepada para wanita, bahawa pakaian apapun termasuk hijab (penutup) itu tidak ada kaitannya dengan agama, ia hanya sekadar pakaian atau gaya hiasan bagi para wanita. Jadi tidak ada pakaian syar'i, pakaian, dengan apa pun bentuk dan namanya tetap pakaian.

Sehingga akibatnya, ketika zaman telah berubah, atau kebudayaan manusia telah berganti, maka tidak ada masalah pakaian ikut ganti juga. Demikian pula ketika seseorang berpindah dari suatu negeri ke negeri yang lain, maka harus menyesuaikan diri dengan pakaian penduduknya, apapun yang mereka pakai. Berbeza

halnya jika seorang wanita berkeyakinan, bahawa hijab adalah pakaian syar'i (identiti keislaman), dan memakainya adalah ibadah bukan sekadar gaya ( fesyen ). Biarpun hidup bila saja dan di mana saja, maka hijab syar'i tetap dipertahankan.

Apabila seorang wanita masih bertahan dengan prinsip hijabnya, maka syaitan beralih dengan strategi yang lebih halus. Caranya?

Pertama, Membuka Bahagian Tangan

Telapak tangan mungkin sudah kebiasaannya terbuka, maka syaitan membisikkan kepada para wanita agar ada sedikit peningkatan model yakni membuka bahagian hasta (siku hingga telapak tangan). "Ah tidak apa-apa, kan masih pakai jilbab dan pakai baju panjang? Begitu bisikan syaitan. Dan benar si wanita akhirnya memakai pakaian model baru yang menampakkan tangannya, dan ternyata para lelaki melihatnya juga seperti biasa saja. Maka syaitan berbisik," Tu.. tidak apa-apa kan?

Kedua, Membuka Leher dan Dada

Setelah menampakkan tangan menjadi kebiasaan, maka datanglah syaitan untuk membisikkan perkara baru lagi. "Kini buka tangan sudah menjadi lumrah, maka perlu ada peningkatan model pakaian yang lebih maju lagi, yakni terbuka bahagian atas dada kamu." Tapi jangan sebut sebagai pakaian terbuka, hanya sekadar sedikit untuk mendapatkan hawa, agar tidak panas. Cubalah! Orang pasti tidak akan peduli, sebab hanya sebahagian kecil sahaja yang terbuka.

Maka dipakailah pakaian fesyen terbaru yang terbuka bahagian leher dan dadanya dari yang fesyen setengah lingkaran hingga yang fesyen bentuk huruf "V" yang tentu menjadikan lebih terlihat lagi bahagian sensitif lagi dari dadanya.

Ketiga, Berpakaian Tapi Telanjang

Syaitan berbisik lagi, "Pakaian mu hanya begitu-begitu saja, yak "cool" cari fesyen atau bahan lain yang lebih bagus! Tapi apa ya? Si wanita berfikir. "Banyak fesyen dan kain yang agak tipis, lalu bentuknya dibuat yang agak ketat biar lebih sedap/cantik dipandang," syaitan memberi idea baru.

Maka tergodalah si wanita, di carilah fesyen pakaian yang ketat dan kain yang tipis bahkan transparent. "Mungkin tak ada masalah, kan potongan pakaiannya masih panjang, hanya bahan dan fesyennya saja yang agak berbeza, biar nampak lebih feminin," begitu dia menokok-nambah. Walhasil pakaian tersebut akhirnya membudaya di kalangan wanita muslimah, makin hari makin bertambah ketat dan transparent, maka jadilah mereka wanita yang disebut oleh Nabi sebagai wanita

kasiyat 'ariyat (berpakaian tetapi telanjang).

Keempat, Agak di Buka Sedikit

Setelah para wanita muslimah mengenakan pakaian yang ketat, maka syaitan datang lagi. Dan sebagaimana biasanya dia menawarkan idea baru yang sepertinya "cool" dan "vogue", yakni dibisiki wanita itu, "Pakaian seperti ini membuat susah berjalan atau duduk, soalnya sempit, apa tak sebaiknya di belah hingga lutut atau mendekati paha?" Dengan itu kamu akan lebih selesa, lebih kelihatan lincah dan energik." Lalu dicubalah idea baru itu, dan memang benar dengan dibelah mulai dari bahagian bawah hingga lutut atau mendekati paha ternyata membuat lebih selesa dan leluasa, terutama ketika akan duduk atau naik kenderaan. "payah.... tersingkap sedikit tak apa-apa lah, yang penting enjoy," katanya.

Inilah tahapan awal syaitan merosak kaum wanita, hingga tahap ini pakaian masih tetap utuh dan panjang, hanya fesyen, corak, potongan dan bahan saja yang dibuat berbeza dengan hijab syar'i yang sebenarnya. Maka kini mulailah syaitan pada tahap berikutnya.

II. Terbuka Sedikit Demi Sedikit

Kini syaitan melangkah lagi, dengan tipu daya lain yang lebih "power", tujuannya agar para wanita menampakkan bahagian aurat tubuhnya.

Pertama, Membuka Telapak Kaki dan Tumit

Syaitan Berbisik kepada para wanita, "Baju panjang benar-benar tidak selesa, kalau hanya dengan membelah sedikit bahagiannya masih kurang leluasa, lebih elok kalau dipotong sahaja hingga atas mata kaki." Ini baru agak longgar. "Oh...... ada yang yang terlupa, kalau kamu pakai baju sedemikian, maka jilbab yang besar tidak sepadan lagi, sekarang kamu cari jilbab yang kecil agar lebih serasi dan sepadan, ala....... orang tetap menamakannya dengan jilbab."

Maka para wanita yang terpengaruh dengan bisikan ini terburu-buru mencari fesyen pakaian yang dimaksudkan. Tak ketinggalan kasut tumit tinggi, yang kalau untuk berjalan, dapat menarik perhatian orang.

Kedua, Membuka Seperempat Hingga Separuh Betis

Terbuka telapak kaki telah biasa ia lakukan, dan ternyata orang yang melihat juga tidak begitu ambil peduli. Maka syaitan kembali berbisik, "Ternyata kebanyakan manusia menyukai apa yang kamu lakukan, buktinya mereka tidak ada reaksi apa-apa, kecuali hanya beberapa orang. Kalau langkah kakimu masih kurang leluasa, maka cubalah kamu cari fesyen lain yang lebih menarik, bukankah kini banyak skirt separuh betis dijual di pasaran? Tidak usah terlalu terdedah, hanya terlihat kira-kira sepuluh centimetre saja." Nanti kalau sudah biasa,

baru kamu cari fesyen baru yang terbuka hingga separuh betis."

Benar-benar bisikan syaitan dan hawa nafsu telah menjadi penasihat peribadinya, sehingga apa yang saja yang dibisikkan syaitan dalam jiwanya dia turutkan. Maka terbiasalah dia memakai pakaian yang terlihat separuh betisnya kemana saja dia pergi.

Ketiga, Terbuka Seluruh Betis

Kini di mata si wanita, zaman benar-benar telah berubah, syaitan telah berhasil membalikkan pandangan jernihnya. Terkadang si wanita berfikir, apakah ini tidak menyelisihi para wanita di masa Nabi dahulu. Namun bisikan syaitan dan hawa nafsu menyahut, "Ah jelas tidak, kan sekarang zaman sudah berubah, kalau zaman dulu para lelaki mengangkat pakaiannya hingga setengah betis, maka wanitanya harus menyelisihi dengan menjulurkannya hingga menutup telapak kaki, tapi kini lain, sekarang banyak lelaki yang menurunkan pakaiannya hingga bawah mata kaki, maka wanitanya harus menyelisihi mereka iaitu dengan mengangkatnya hingga setengah betis atau kalau perlu lebih ke atas lagi, sehingga nampak seluruh betisnya."

Tetapi? apakah itu tidak menjadi fitnah bagi kaum lelaki," bersungut. "Fitnah? Ah...... itu kan zaman dulu, di masa itu kaum lelaki tidak suka kalau wanita menampakkan auratnya, sehingga wanita-wanita mereka lebih banyak di rumah dan pakaian mereka sangat tertutup. Tapi sekarang sudah berbeza, kini kaum lelaki kalau melihat bahagian tubuh wanita yang terbuka, malah senang dan mengatakan ooh atau wow, bukankah ini bererti sudah tidak ada lagi fitnah, kerana sama- sama suka? Lihat saja fesyen pakaian di sana-sini, dari yang di pasar malam hingga yang berjenama di pusat membeli belah, semuanya memperagakan fesyen yang dirancang khusus untuk wanita maju di zaman ini. Kalau kamu tidak mengikutinya, akan menjadi wanita yang ketinggalan zaman."

Demikianlah, maka pakaian yang menampakkan seluruh betis akhirnya menjadi kebiasaan, apalagi ramai yang memakainya dan sedikit sekali orang yang mempersoalkannya. Kini tibalah saatnya syaitan melancarkan tahap terakhir dari tipu dayannya untuk melucuti hijab wanita.

III. Serba Mini

Setelah pakaian yang menampakkan betis menjadi pakaian sehari- harian dan dirasa biasa-biasa saja, maka datanglah bisikan syaitan yang lain. "Pakaian memerlukan variasi, jangan yang itu-itu saja, sekarang ini fesyen skirt mini, dan agar sepadan, rambut kepala harus terbuka, sehingga benar-benar kelihatan indah."

Maka akhirnya skirt mini yang menampakkan bahagian bawah paha dia pakai, bajunya pun bervariasi, ada yang terbuka hingga lengan tangan, terbuka bahagian dada sekaligus bahagian punggungnya dan berbagai fesyen lain yang serba pendek dan mini. Koleksi pakaiannya sangat beraneka ragam, ada pakaian untuk berpesta, bersosial, pakaian kerja, pakaian rasmi, pakaian malam, petang, musim panas, musim sejuk dan lain-lain, tak ketinggalan seluar pendek separuh paha pun dia miliki, fesyen dan warna rambut juga ikut bervariasi, semuanya telah dicuba. Begitulah sesuatu yang sepertinya mustahil untuk dilakukan, ternyata kalau sudah dihiasi oleh syaitan, maka segalanya menjadi serba mungkin dan diterima oleh manusia.

Hingga suatu ketika, muncul idea untuk mandi di kolam renang terbuka atau mandi di pantai, di mana semua wanitanya sama, hanya dua bahagian paling ketara saja yang tersisa untuk ditutupi, kemaluan dan buah dada. Mereka semua mengenakan pakaian yang sering disebut dengan "bikini". Kerana semuanya begitu, maka harus ikut begitu, dan na'udzubillah bisikan syaitan berhasil, tujuannya tercapai, "Menelanjangi Kaum Wanita."

Selanjutnya terserah kamu wahai wanita, kalian semua sama, telanjang di hadapan lelaki lain, di tempat umum. Aku berlepas diri kalau nanti kelak kalian sama-sama di neraka. Aku hanya menunjukkan jalan, engkau sendiri yang melakukan itu semua, maka tanggung sendiri semua dosamu" Syaitan tak ingin ambil risiko.

Penutup

Demikian halus, cara yang digunakan syaitan, sehingga manusia terjerumus dalam dosa tanpa terasa. Maka hendaklah kita semua, terutama orang tua jika melihat gejala menyimpang pada anak-anak gadis dan para wanita kita sekecil apapun, segera secepatnya diambil tindakan. Jangan biarkan berlarut-larutan, kerana kalau dibiarkan dan telah menjadi kebiasaan, maka sakan menjadi sukar bagi kita untuk mengatasinya. Membiarkan mereka membuka aurat bererti merelakan mereka mendapatkan laknat Allah, kasihanilah mereka, selamatkan para wanita muslimah, jangan jerumuskan mereka ke dalam kebinasaan yang menyengsarakan, baik di dunia mahupun di akhirat.

Wallahu a'lam bisshawab.

Sumber idea dan buah fikiran: Kitab "At ta'hari asy syaithani", Adnan ath-Thursyah

Read more

The 'F' jokes

0 EDITOR COMPLAINING

Perhaps one of the most interesting and colourful words in the English language is the word “fuck”. It is the one magical word, which, just by its sound, can describe pain, pleasure, love and hate. In language, “fuck” falls into many grammatical categories.



It can be used as a verb, both transitive (John fucked Mary) and intransitive (Mary was fucked by John). It can be an active verb (John really gives a fuck) or a passive verb (Mary really doesn’t give a fuck); or an adverb (Mary is fucking interested in John), and as a noun (Mary is a terrific fuck). It can be used as an adjective (Mary is fucking beautiful). As you can see, there are very few words with the versatility of “fuck”.


Besides its sexual connotations, this incredible word can be used to describe many situations:

Greetings How the fuck are you?

Fraud I got fucked by the car dealer.

Dismay Oh, fuck
it!


Trouble Well, I guess I'm fucked now.

Aggression Fuck you.

Disgust Fuck me.

Confusion What the fuck...?

Difficulty I don't understand this fucking business.

Despair Fucked again.

Incompetence He fucks up everything

Displeasure What the fuck is going on here?

Lost Where the fuck are we?

Disbelief Unfucking believable.

Retaliation Up your fucking ass.

Telling time I have to work till 5 o-fucking-clock.
It can be used in an anatomical description — “He’s a fucking asshole.”

It can be used to tell time — “It’s five fucking thirty.”

It can be used in business — “How did I wind up with this fucking job?”

It can be maternal — as in “Motherfucker”.

It can be political — “Fuck George Bush.” (as we said this class was conducted overseas, you can always use it on local politicians) .

And, never forget General Custer’s last words: “Where did all the fucking people come from?”

Or the Mayor of Hiroshima: “What the fuck was that?”

And last, but not least, the immortal words of the Captain of the Titanic: “Where is all this fucking water coming from?”


The mind fairly boggles at the many creative uses of the word.

How can anyone be offended when you say fuck?

Use it frequently in your daily speech; it adds to your prestige
---- at your own risk of course ^_^
Read more

Tips Pemanduan berhemah 18SX

0 EDITOR COMPLAINING
Lelaki wanita yang hidup dalam perkahwinan tentu mengharapkan anak dari hasil hubungan seks antara suami isteri. Tentunya anak yang sihat, cerdas dan berbakti kepada orang tuanya serta taat menjalankan ibadah kepada Allah Taala. Anak yang demikian ini disebut anak yang soleh yang menjadi dambaan bagi setiap orang tua.
Terbentuknya anak menjadi orang yang soleh di samping unsur pendidikan, juga perilaku orang tuanya sewaktu melakukan persetubuhan akan menentukan corak keperibadian anaknya. Oleh sebab itu agama Islam telah memberi tuntutan yang sangat tepat baik ditinjau dari segi kesihatan ataupun moral.
Bimbingan Islam itu antara lain adalah:
Mandi terlebih dahulu bagi suami. Faedahnya adalah membersihkan badan dari semua kotoran dan bau yang kurang sedap, di samping untuk menguatkan syahwat. Cara ini sungguh sangat hygenis kerana badan telah dibersihkan dari segala macam bibit penyakit terutama pada bahagian alat kelamin.
Dari hadi riwayat Abu Daud telah disebutkan dan bererti:
“Sesungguhnya Rasullulah s.a.w. telah mengitari (menggilir) isteri-isterinya dalam suatu malam. Maka beliau mandi pada setiap isterinya satu kali. Kemudian saya bertanya: “Wahai Rasulullah, bagaimana sekiranya engkau mandi satu kali sahaja?” Lalu beliua menjawab. “Demikian inipun lebih bersih dan suci’.
b) Berwuduk sebelum bersenggama. Berwuduk ini dilakukan setelah mandi, gunanya adalah untuk membersihkan hadas kecil. Orang yang bersetubuh dalam keadaan suci lahir dan batinnya, lebih tenang dan tenteram daripada bersetubuh dalam keadaan kotor. Wuduk ini lebih ditekankan lagi sewaktu melakukan hubungan seks untuk yang kedua atau ketiga kalinya dalam satu malam. Faedahnya juga untuk menguatkan kelamin dan kebersihan. Sebagaiman tersebut dalam hadis riwayat Muslim yang bersumber dari Abu Said al Khudri, Rasulullah s.a.w. telah bersabda: “Apabila seorang dari kalian mendatangi isterinya, kemudian ia berkehendak mengulangi lagi, maka hendaklah ia berwuduk”.
c) Sewaktu mendekati isterinya ucapkanlah salam sebagai tanda kasih sayang. Salam mesra ini amat berpengaruh dalam jiwa isteri untuk membangkitkan ghairah seksnya serta perasaan menyerah setulus hati.
d) Ucapan salam harus disambut isterinya dengan ucapan mesra pula sebagai dorongan agar suaminya benar-benar dapat melaksanakan tugasnya dengan baik serta memuaskan.
e) Selepas kedua-duanya saling mengucapkan salam, suami boleh meneruskan acara itu dengan membelai rambut isterinya serta menciumnya tiga kali sebagai ciuman kasih saying seraya mengucapkan selawat nabi tiga kali. “Allahumma Shalli `Alaa Muhammad”. Ucapan selawat ini sebagai satu usaha agar persetubuhan ini mendapat berkat dan diredhai Allah. Sebagaimana disebutkan dalam hadis Qudsi yang bersumber dari Abdur Rahman bin Auf, Allah telah berfirman kepada Rasulullah s.a.w. yang ertinya: “Barangsiapa mengucapkan salam kepadamu, nescaya Aku (Allah) memberi kesejahteraan kepadanya Dan barangsiapa membaca selawat kepadamu, nescaya Aku memberi rahmat kepadanya”.
f) Menjelang akan dilakukannya persetubuhan suami hendaklah membaca doa puji-pujian kepada Allah agar dianugerahi anak yang soleh, taat kepada Allah dan mahu berbakti kepada orang tuanya.
g) Hendaklah mandi selesai bersetubuh. Tidak seperti mandi ketika bersetubuh, mandi terakhir ini hukumnya wajib, baik mengeluarkan mani ataupun tidak. Kewajipan mandi ini sungguh merupakan tindakan kebersihan dan kesihatan sebab keletihan dan kelelahan badan waktu bersetubuh perlu penyegaran kembali.
Biasanya setelah malam harinya melakukan persetubuhan, maka pada pagi harinya badan terasa lesu, malas dan timbul berbagai perasaan yang bukan-bukan. Timbulnya kelesuan badan itu tiada lain kerana keletihan saraf-saraf di seluruh badan akibat keluarnya air mani dari dalam tubuh yang memerlukan tenaga. Sehubungan dengan itu, Islam telah mewajibkan kepada umatnya untuk mandi setiap kali mengeluarkan air mani atau sehabis bersetubuh. Maka terasalah badan segar kembali, timbul vitaliti baru, hilang rasa ngilu, fikiran berjalan normal seperti sediakala dan sebagainya.
Mengenai perintah mandi wajib setelah bersetubuh itu tersimpul dalam hadis nabi riwayat Bukhari dan Muslim yang bersumber dari Abu Hurairah iaitu bermaksud:
“Apabila ia duduk di antara empat anggotanya (dua tangan dan dua kaki) kemudian ia kerjakan dia (perempuan) maka sesungguhnya wajiblah mandi”.
Selanjutnya timbul pertanyaan pada kita apakah boleh melihat aurat semasa melakukan persetubuhan?
Pengertian aurat dalam Islam ialah bahagian-bahagian tubuh baik lelaki mahupun perempuan yang haram dilihat oleh orang yang bukan muhrimnya atau suami isteri sendiri. Aurat orang lelaki terdapat di bahagian tubuh antara pusat hingga lutut. Sedang aurat perempuan meliputi seluruh tubuhnya. Bahagian-bahagian aurat ini sama sekali tidak boleh dilihat oleh sesiapapun kecuali oleh muhrimnya atau suami isterinya sendiri. Kerana aurat tidak boleh dilihat, wajiblah aurat itu ditutup dengan pakaian yang sopan.
Aurat mempunyai pengaruh tersendiri pada pandangan mata. Ia punya daya rangsangan yang bisa membangkitkan nafsu berahi seseorang. Hanya dengan melihat aurat, orang lelaki bisa tegang batang zakarnya. Begitu pula orang perempuan timbul nafsu berahinya kerana melihat aurat orang lelaki. Begitulah aurat yang oleh agama Islam sangat dihormati, yang harus ditutup dari pandangan mata kecuali oleh suaminya, isterinya atau muhrimnya sendiri.
Firman Allah Taala:
“Katakanlah kepada orang laki-laki yang beriman: “Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya; yang demikian itu adalah lebih suci bagi mereka, sesungguhnya Allah Maha mengetahui apa yang mereka perbuat”.
(Al Quran Surah An Nur Ayat 30)
Lagi firman Allah Taala:
“Katakanlah kepada wanita yang beriman: “Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang biasa nampak daripadanya. Dan hendaklah mereka menutup kain tudung ke dadanya, dan janganlah menampakkan perhiasannya kecuali kepada suami mereka”.
(Al Quran, Surah An Nur Ayat 31)
“Tidaklah boleh orang lelaki melihat aurat orang lelaki dan tidak boleh orang perempuan melihat kepada aurat orang perempuan. Tidak boleh pula orang lelaki berselimut dengan orang lelaki dalam satu kain. Tidak boleh orang perempuan berselimut dengan orang perempuan dalam satu kain”.
(Hadis riwayat Muslim dari Abu Said r.a)
Sabda Rasulullah s.a.w.:
“Janganlah kamu perlihatkan pahamu, dan janganlah kamu melihat paha orang hidup dan jangan pula paha orang mati”.
(Hadis riwayat Abu Daud, Ibnu Majah dan Hakim)
Jelaslah, melihat aurat antara sesama jenis atau lain jenis dilarang oleh agama kecuali yang melihat itu muhrimnya atau suami isterinya sendiri, bagi suami isteri yang ingin meningkatkan ghairah seksualnya dalam cumbu rayu, tentu melihatnya diperbolehkan.
Walaupun demikian ada batasan bagi suami isteri melihat aurat iaitu faraj atau vagina, maka melihatnya dilarang. Bahkan di dalam hadis disebutkan alasan mengapa dilarang melihat vagina (kemaluan wanita). Rasulullah s.a.w. bersabda yang ertinya:
“Apabila seorang dari kalian mendatangi isterinya maka janganlah ia melihat faraj (kemaluannya) kerana sesungguhnya yang demikian itu menyebabkan buta”.
Adakah maksud melihat faraj itu menyebabkan kebutaan? Kiranya belum ada ketentuan yang pasti secara ilmiah yang membenarkannya. Sebab betapa pun jorok faraj itu, akan tetapi faraj tidak mengeluarkan zat atau gas-gas yang boleh membutakan. Jadi secara medis melihat faraj itu tidak membahayakan mata.
Mengapa hadis menyebutkan begitu? Allahlah yang Maha Mengetahui. Akan tetapi yang jelas faraj merupakan anggota kelamin wanita yang sangat dihormati, siapa pun wanitanya. Bahkan wanita primitif-primitif yang belum mengenal kebudayaan pun tidak lupa menutup kemaluan mereka walaupun anggota-anggota badan lainya tetap dibiarkan terbuka bebas. Mereka mempunyai perasaan malu jika kemaluannya dilihat orang lain.
Secara alamiah memberi petunjuk betapa kemaluan wanita itu merupakan anggota kelamin yang terhormat, yang tidak boleh dijadikan tontonan dan dipertontonkan.
Hendaklah ingat, bahawa wanita mempunyai sifat pemalu, lebih pemalu daripada lelaki. Malu sebagai salah satu unsur penghalang timbulnya dorongan seksual. Jadi kalau suami akan bersetubuh kemudian merayu isterinya sambil melihat kelaminnya pastilah ghairah seksual isterinya akan turun secara drastik kerana didesak oleh rasa malunya. Oleh itu tidak berfaedah sama sekali usaha merayu isterinya yang justeru mengharapkan kepuasan dalam hubungan seks.
Di samping itu melihat kelamin wanita atau isterinya biasa menimbulkan akibat lain. Iaitu kemungkinan nafsunya akan cepat terangsang sehingga menimbulkan hajat yang tidak terbendung lagi. Jadi belum lagi ia merayu isterinya yang belum siap melakukan hubungan seks, ia sudah terburu-buru memaksa isterinya untuk melayani nafsunya. Sehingga benar-benar butalah hatinya, ia tidak lagi memikirkan keperluan seks isterinya melainkan hanya keperluan dirinya yang dikejar untuk mencapai kepuasan. Memang benar-benar buta ia iaitu buta hatinya.
Dengan kenyataan seperti di atas, maka kemungkinan besar larangan melihat kelamin wanita yang terdapat dalam hadis di atas merupakan tindakan moral saja agar setiap orang tidak begitu gelabah melihat kelamin wanita. Jadi buta yang dimaksudkan di dalam hadis tentunya dapat diertikan sebagai buta hati bukan buta mata yang sesungguhnya.
Islam telah menuntut umatnya ke jalan yang benar, hidup yang benar, hubungan kelamin yang benar, dalam redha Allah. Yang demikian itu dimaksukan agar semua umatnya selalu memegang prinsip yang benar dalam semua segi kehidupannya, termasuk kehidupan seksnya
Read more

A Guy's Tale in New Jersey

0 EDITOR COMPLAINING

A guy is hanging out in his favorite bar in New Jersey when he spots a fabulous babe walking in on the arm of some ugly schlep. He asks the bartender about her and is surprised to discover that she's a prostitute. He watches her the rest of the night, amazed that someone so attractive could be available to him.

The next night, he goes back to the bar, and sure enough she shows up again, only this time alone. The guy gets up his nerve and approaches her.

"Is it true you're a prostitute?"

"Why, sure, big boy. What can I do for you?"

"Well, I don't know. What do you charge?"

"I get $100 just for a hand job. We can negotiate from there."

"$100!?! For a hand job? Are you nuts?"

"You see that Ferrari out there?"

The guy looks out the front door, and sure enough there's a shiny new Ferrari parked outside.

"I paid cash for that Ferrari with the money I made on hand jobs. Trust me, it's worth it."

The guy mulls it over for a while, and decides what the hell... He leaves with her, and gets the most unbelievable experience he's ever had. This hand job was better than any complete sexual experience in his miserable life.

The next night he's back at the bar, waiting eagerly for her to show up. When she does, he immediately approaches her.

"Last night was incredible!"

"Of course it was. Just wait till you try one of my blow jobs."

"How much is that?"

"$500"

"$500!?! C'mon, that's ridiculous!"

"You see that apartment building across the street?"

The guy looks out front at a 12 storey building.

"I paid cash for that building with the money I made on blow jobs. Trust me, it's worth it."

Based on the night before, the guy decides to go for it. He leave s with her, and once again is not disappointed. He nearly faints - twice. The next night he can hardly contain himself until she shows up.

"I'm hooked, you're the best! Tell me; what'll it cost me for some pussy?"

She motions for him to follow her outside. She points down the street; between the buildings he can see Manhattan.

"You see that island?"

"Aw, c'mon! You can't mean that!"

She nods her head. "You bet. If I had a pussy, I'd own Manhattan!
(Hu hu hu hu huu.....)
Read more

18 November 2008

Gig @ jb

0 EDITOR COMPLAINING

wah waahhh wahh.. disini saja haku nak umumkan bahawasanya, Warna Warni JB mempersembahkan ROCK 2008 festival pada 21th December 2008 bertempat di City Plaza bermula jam 1.00pm. special performance : OAG, RESTRAINT, LAILA'S LOUNGE, Julies GOES OVERSEAS, INFLICT, ASTHALIN, THE CLOSED, REDEMPTION, TWENTY6ELEVEN, SECRET SILENCE, JHONS BREAD, JULIA TURNS WHITE & THE MIXED STATIK.

ada gak persembahan band dari negara jiran, STABBING DRAMA , MY PRECIOUS.

opening act by DE DAUN dan KELABU ASAP.

Rega tiket lak..pre-sale :rm20 (sebelum 10/12), pintu masuk lak rm22.. ha.. tungu bapak lagik... cepat-cepar ar g sambar... ops... silap. tak bagi tahu tempat nak beli tiket lak kan...ok. tiket-tiket leh didapati di :

-->N & Z CITY SQUARE
-->IQ WTYLE PANDAN MARKET
-->CT CAFE & DIVA (EXTRA)
-->POP KAKI CITY SQUARE


hahaha.. tu je ar yang haku leh baca akt flyer nih....kalau tak caya gak leh la copy flyer tu [pastu korang zoomkan yek... ok.



Read more

Popular Posts

Follow by Email

Google+ Followers

Total Pageviews

My Blog List

Search This Blog

PING

Blogged.my Blogged.my
Best View Resolution 1280 x 1024 [RECOMMENDED]
Donate Here