THE COCOON ™: Oct 30, 2011
~ AcidFlynn Wraith ~ Inspired by ~ AcidFlynn Wraith ~

Followers

Blog Archive

Blog

30 October 2011

::Apasal Blogger Pompuan::CHANTEKK EH?::

4 EDITOR COMPLAINING
Hahahahaha satu persoalan yang memang bermain kat minda aku. Sebenarnya baru je bermain-main di minda. Blogwalking sejak dari bulan puasa aritu la kan, memang aku perasan...er aku maksudkan aku terperasan sesuatu. Kenapa eh? eh ? eh? seeeeemuuuaaa blogger pompuan, memang chantekk? hahaha kalau tak letak gambar sendiri kat doodle ke, google ke, noodle ke kan.. hahaha tengok la About ME gitu. Dia punya gambar, SUBHANALLAH... Chantekk

Cakap lawa konon. hahhaha dah tiru ayat Pendekar Bujang Lapok. Eh betol ke? Tu satu hal. Bab chantek ni. Kemudian masuk lak bab MAJORITI dimana kalau korang perasan dan aku perasan sesangat bila ada sorang blogger ni ada posting pasal benda ni dan aku tak tak ingat sape. Majoriti yang blogging ni pompuan. BIARRR BENARRR CHE TOM. hahahhaha... betol. tak tipu. Yoyo O je kan. iye.

Yang perempuan selalunya akan ada review pasal make up ke, pencuci muka ke, pakaian berhijab dan yang ni memang banyak kalau nak dibandingkan kita ada dengar blogger pompuan share pasal coding, hack sana sini, atau review alatan gadjet yang detail. Ada.. tapi tak banyak kan. Kalau benda umum ni macam photographer ke, art ke ape tu lain citer.
Blogger laki lak, banyak yang duk citer pasal tutorial, rangkuman isu semasa yang tak payah nak tengok surat khabar dah dan info yang boleh dikatakan agak menarik, tapi blogger pompuan pon ada jugak yang wat gini pon cuma tak banyak.(dah boleh jadi tutor kat U) kan. Memang best, mangkala (masuk kedah lak hahaha) kata dah wat tutortial ni, mesti kita nak tahu tak kisah laki ke pompuan. Benda yang best semestinya kita nak baca dan tahu.

Macam mana kalau blogger yang 2 alam? er.. ada ke 2 alam? uishhh ada .. sape kata takdak. Cuma... cumaa... ubatnye ciommm hahaha masuk pulak musang berjanggut.  Ada yang macam tu tapi kita jarang jumpa dan kalau ada pon bilangan yang sedikittt sedikittt.... Tak kisah lah blogger apa pon, bagi ana 2 kati. hahahah bukan saudagar taik eh.

Perkembangan yang bagus bagi industri blogger Malaysia sebab persaingan yang sihat boleh membuatkan masing-masing nak mencari idea, luahan dan ekspresi diri yang boleh membawa kepada peningkatan traffik dan seo blogger disamping mampu menjana pendapatan untuk dimasukkan kedalam sektor pembangunan multimedia negara. Aisehh macam ahli politikus pulak. hahahah Tapi.. disebabkan persaingan yang makin banyak, memang pening kepala untuk kita memerah idea bagi membolehkan penulisan kita dibaca dan diterima oleh pembaca alam maya. Yang penting kita sendiri tahu apa tujuaan kita menulis. Sekadar suka-suka untuk berkongsi luahan rasa atau tujuaan untuk menyebarkan pengetahuan disamping menerima pendapatan sampingan.
Kalau korang tanya aku, semua penulisan aku adalah untuk berkongsi pengalaman, pendapat dan hari-hari yang aku lalui sebab bagi aku, kalau kita ni ada berjuta juta lemon manusia kat Malaysia ni, hari yang kita lalui ni sama ke? Tak kan. Mana tahu seteruk yang hari kita lalui, mungkin ada lagi yang lagi teruk dari kita. Bersyukur. Er... macam lari tajuk lak. ok la. aku tamat kat sini je.  Selamat menulis.

FootNote ~ Kita adalah apa yang kita tentukan. Bukan orang lain. Oleh itu, jadilah diri kita sendiri. hai disana,di sini nak beli kedai ni dengan disana sekali..bape disana mau jual? Tengkiu hahahaha
Read more

::Welcome to RisingTaste::LADIES::

0 EDITOR COMPLAINING
Welcome to risingtaste.com.
Risingtaste is an online fashion clothing wholesaler. Suppliers of many wholesalers and boutiques worldwide. Legally registered as a private company in ZHEJIANG, CHINA, and have received business license from CHINA government. Purchase at risingtaste.com indicates safe and well-managed trade.

Supply most fashionable clothing & Korean style ladies’ apparel internationally. Fashion market wants unique and special ladies clothes, so they are always adding beautiful new styles to the collection. Please come and visit their site regularly to see what they have updated. They are pride on offering exceptional low wholesale price but good quality at the same time and provide fantastic service and still work hard to improve.
The factory in Linhai, Zhejiang  also, in order to provide more styles(more than 6000 styles ), ally with many clothing manufacturers specializing in producing export clothing in SHANGHAI,GUANGZHOU and ZHEJIANG of China, which enables to provide trendy styles in massive amount and in remarkably low wholesale price. The best supplier to wholesalers, retailers and boutiques online or entities shops all over the world. Large quantity of clients especially from:

East Europe Countries ,e.g. Poland, the Czech Republic, Slovakia, Russia, Romania, etc.
Africa, e.g. Egpyt
North America, e.g. USA
Europe, e.g. France, Germany, UK, Spain
Oceania, e.g. Australia, New Zealand
Southeast Asia, e.g. Indonesia, Philippines, Thailand, etc

They offer large variety of clothing styles including: winter jackets and coats for women, party dresses, cute T-shirts, Hot ladies tank tops, Sexy Halter Tops, stylish outer wears, charming under covers, sporty sets, romantic Love Pearls and accessories, elegant evening gowns, fine quality tailor made wedding gowns and bring you an amazing assortment of products in many brands and styles, and 90% similarity with clothing on famous fashion magazines.
Because of the fantastic goods and service, 90% of the new customers would place their next orders. We are one of the most reliable fashion wholesalers and want to create long-term and concrete relationship with the customers. 

FootNote ~ Welcome to cooperate with us! Sincerely looking for our long-term partners!
Read more

::GOTCHA CALL !!!:: HAHAHAH::

0 EDITOR COMPLAINING

FootNote ~ GOTCHA !!! hahahahahha
Read more

::CRAZY FACEBOOK CAPTCHA::

0 EDITOR COMPLAINING

Tricky mind? tricky program or what? Can anybody explain to me? hahahaha good for the security but for the meaning? think twice.

Er... Pennis Sleeps? really? hahaha

Brook Reports? Welcome back Agent Brook



Now? How about later? hahaha


Erection need Charge? nice..

FootNote ~ Fyi... This is just for security reason, no bot or spam hahahahahhaa dumb ass
Read more

::12 signs::Berenti Guna Facebook!!::

0 EDITOR COMPLAINING

Forgetting birthdays
You'd forget your friends' birthdays if it wasn't for Facebook reminders
Remember before the days of Facebook, when you wrote birthdays, important dates and events in a calendar or diary? If Facebook now runs your social life, telling you when to say 'happy birthday' and when you're going where, you could run into a pickle when you can't access it for some reason. Not sure how popular you'll be when you forget your mum's birthday because Facebook goes down for maintenance.

Cyber friends
You speak to your best friend more often on Facebook than in real life.
Previously you'd pick up your phone if you wanted to tell your friends something, or maybe drop them a text message to meet for a chat. If you've found you're now talking to them more on Facebook than in real life, do your friendship a favour, close down the chat box and grab a coffee together.

Over-sharing overload
You've started over-sharing

Hey, depressed guy! Facebook isn't your agony aunt, ok? You shouldn't be broadcasting how horrible your break-up was or how much you still love your ex on your profile. Nobody really wants to read it. And we'd bet that includes your ex too. Of course there is the other end of the scale - are you one of those couples who feel the need to express their love for each other at every possible opportunity? It might have been cute the first five times you did it, now it's just annoying.

Facebook on the beach
You check Facebook from your phone on holiday

The sun is shining, you're on an exotic beach somewhere and you've forked out your hard-earned cash to get away from it all. Why then, pray tell, would you be checking Facebook from your phone? This is addiction at its most devastating - not only will you miss out on chunks of your holiday with your face in your phone

Farmville addiction
You've taken out a loan to cover your Farmville/Fish World/Mafia habit

If you've been hooked in to playing one of these Facebook games, not only will you have no doubt flooded your friends' feeds with news that you just bought a new fish/sheep/gun, but you've probably spent a fair bit of dough on it in the process. If your bank balance is starting to see the effects of your addiction, you might want to think about reining it in a bit, and spending your cash on something away from your computer, in the real world.

Popularity worry
Your mood depends on how many 'friends' you've added to your account

Let's get one thing straight - the number of Facebook friends you have is not directly proportionate to your popularity in the real world. In fact there's plenty of evidence to suggest it may well be the opposite. If you're finding yourself getting upset that you haven't had a friend request in a few hours, or that your next door neighbour has more Facebook friends than you, it's probably time to move away from the keyboard and get some face-to-face time with your real-life friends.

Faking it
You've created a separate account for your baby/cat/favourite plant

Let's break this down - if you create an account for someone, or something, that can't actually use it, you're going to be the one updating it. It'll start innocently enough. A couple of status updates here and there 'in character'. Maybe a few wall posts. But then before you know it, you'll be having full blown conversations with yourself between your real and fake profiles. That's the first sign of madness these days, don't you know?

Facebook on the brainWhen you're out, you're wondering what's happening on Facebook
It should go without saying - when you're with your friends, your mind should not be on Facebook. So if you're finding yourself getting a nervous tic when you've been away from Facebook for more than a few hours, it's definitely time for a break. You can rest in the knowledge that all the news, comments and photos will be there when you get home, and you'll have plenty of material from the time with your mates to update your status with.

Relationship rifts
You haven't seen your husband/wife/significant other recently

See that person you're listed as in a relationship with on Facebook? Well they also exist away from the computer too, remember? Facebook was recently found to be a factor in one in five divorces, and we're sure the figures are even higher for relationship break-ups. If you've not seen your other half in a while, you might want to make sure they aren't filing the divorce papers and packing their bags while you're busy updating your status.

Toilet tales
You've ever updated your status while sat on the loo

There are some things that can just wait, and one of those is status updating. If you've ever found yourself coming up with something you just have to share with the world while sitting on the loo, put the phone down and wait until you're back at your computer. Of course, if you've taken your computer with you, well then that's a whole different level of addiction you need to address...

Vain self portraits
You take pictures of yourself

Are you guilty of posing in front of your webcam? Or have ever taken a photo of yourself in the mirror just to use as your profile picture? This is a sign of S.V.B - seriously vain behaviour, a condition contracted from extended use of Facebook.

First fur ore
You've ever written 'First!'

We're not sure where the idea came from that you got special kudos for commenting on something first, but just for the record - you don't. In fact, doing it repeatedly is more likely to get you booted off your friends' lists quicker than you can say, well, 'first'.

FootNote ~ sign of S.V.B - seriously vain behavior, That's the first sign of madness these days, don't you know?
Read more

::Exotic?::Biasa jeeek::

0 EDITOR COMPLAINING
Exotic food in Beijing
From tales of unlucky dogs being eaten, China has become a front runner in field of exotic cuisine.

In Beijing, Donghuamen night market and Wangfujing Dajie are the best place to find a great assortment. From sea horses to cicadas, everything has become fair game here. But, there's a reason for all this - each morsel is believed to have specific health benefits. So, in an effort to become a citizen of the world, here's the guide to the weird and wonderful world of Chinese street food in Beijing.

Any health benefits associated with eating these critters are the stuff of legends and cultural beliefs. there's no real scientific explanation, but worth an adventure.
Exotic foods in Beijing

Exotic food in Beijing

Exotic food in Beijing

Exotic foods in Beijing

Grasshoppers and other insects(Photo credit: Tim Graham for Corbis)

FootNote ~ The Chinese are known for some of their rather unique culinary surprises and these are some of the most fascinating.

Read more

::Fakta Nyamuk::Dan Penyakit::

0 EDITOR COMPLAINING
Nyamuk merangkumi 3,500 spesies. Nyamuk mempunyai dua kepak bersisik ( scaled wings ), ( halteres ), tubuh yang langsing, dan enam kaki panjang; bersaiz berbeza-beza tetapi jarang sekali melebihi 15 mm.

Dalam bahasa Inggeris, nyamuk dikenali sebagai "Mosquito", iaitu dari perkataan dalam bahasa Sepanyol atau bahasa Portugis yang bererti lalat kecil. Penggunaan perkataan Mosquito bermula sejak tahun 1583. Di England nyamuk dikenali sebagai ( gnats ).
Dalam kebanyakan nyamuk betina, bahagian mulut membentuk proboscis panjang untuk menembusi kulit mamalia (atau dalam sesetengah kes burung atau juga reptilia dan ( amphibians ) untuk menghisap darah. Nyamuk betina memerlukan protien untuk pembentukan telur dan oleh kerana diet nyamuk terdiri daripada madu dan jus buah, yang tidak mengandungi protien, kebanyakan nyamuk betina perlu menghisap darah untuk mendapatkan protien yang diperlukan. Nyamuk jantan berbeza dengan nyamuk betina, dengan bahagian mulut yang tidak sesuai untuk menghisap darah. Agak pelik nyamuk betina daripada satu jenis Toxorhynchites, tidak pernah menghisap darah. Larva nyamuk besar ini merupakan pemangsa kepada jentik-jentik nyamuk yang lain.

Nyamuk melalui empat tahap yang jelas dalam kitaran hayatnya: telur, larva, pupa, dan dewasa. Tempoh tiga peringkat pertama bergantung kepada spesies - dan suhu. Culex tarsalis boleh melengkapkan kitaran hayatnya dalam tempoh 14 hari pada 20 °C dan hanya sepuluh hari pada suhu 25 °C. Sesetengah spesies mempunyai kitaran hayat sependek empat hari atau sehingga satu bulan. Larva nyamuk dikenali sebagai Jentik-jentik boleh di dapati di lopak atau sebarang bekas berisi air. Jentik-jentik bernafas melalui salur udara yang terdapat pada hujung ekor. Pupae biasanya seaktif larva, tetapi bernafas melalui tanduk thoracic
Kebanyakan jentik-jentik memakan mikroorganism, tetapi beberapa jentik-jentik adalah pemangsa bagi jentik-jentik spesies lain. Sesetengah larva nyamuk seperti Wyeomyia hidup dalam keadaan luar biasa. Jentik-jentik spesies ini hidup dalam air tergenang dalam tumbuhan epifit ( epiphytic bromeliad ) atau di dalam air tergenang dalam pokok periuk kera. Jentik-jentik spesies genus Deinocerites hidup di dalam sarang ketam sepanjang persisiran pantai.
Kebanyakan kawalan nyamuk moden tidak lagi bergantung kepada racun serangga merbahaya tetapi menjurus kepada organisma khusus yang memakan nyamuk, atau menjangkiti mereka dengan penyakit yang membunuh mereka. Sesetengah tempat menggunakan teknik ini,  di mana kawalan nyamuk utama dilaksanakan dan dipantau menggunakan "killifish" dan belut muda.

Pepatung ( Dragonfly ), juga dikenali sebagai helang nyamuk ( mosquito hawks ), merupakan agen pengawal yang berkesan. Larva Pepatung (naiads) memakan jentik-jentik dalam takungan air sementara pepatung dewasa pula memburu dan memakan nyamuk dewasa, terutamanya nyamuk harimau asia yang terbang pada waktu siang. Penyemburan nyamuk boleh memburukkan keadaan dan meningkatkan populasi nyamuk dalam tempoh jangka masa panjang sekiranya penyemburan itu menghapuskan pepatung dan pemangsa semulajadi yang lain.
Sesetengah nyamuk mampu menyebarkan penyakit protozoa (protozoan) seperti malaria, penyakit filariasis, dan penyakit bawaan virus seperti demam kuning, demam denggi, encephalitis, dan virus Nil Barat. Virus Nil Barat disebarkan secara tidak sengaja ke Amerika Syarikat pada tahun 1999 dan pada tahun 2003 telah merebak keseluruh negeri dalam Amerika Syarikat.

Berat nyamuk hanyalah 2 hingga 2.5 mg. Nyamuk mampu terbang antara 1.5 to 2.5 km/h.

FootNote ~ Kenali musuh kita dulu sebelum kita membenteras penyakit daripadanya. 
Read more

::RAHSIA PERANGAI ANAK::(Anda anak yang mana?)::

0 EDITOR COMPLAINING

Anak sulung
Anak sulung merupakan cahaya mata pertama di dalam keluarga dan menjadi tumpuan kasih sayang dan perhatian ibu bapa. sehinggalah kedatangan adik baru. Namun apabila mereka meningkat remaja, mereka lebih pandai membawa diri masing-masing dan sanggup berkorban demi demi adik-adik.

Ciri-ciri yang ada pada mereka ialah :
anak sulung dikaitkan dengan sikap pelindung, suka bertolak ansur, serta ego.
sering berjaya dalam hidup.
lebih pandai mengambil hati orang tua.
mempunyai nilai tanggung jawab yang tinggi.
Anak Tengah
Biasanya anak tengah lebih pelik sedikit dari anak-anak yang lain. Mereka lebih gemar berdikari dan membuat hal sendiri. ini kerana mereka adalah antara yang paling kurang ‘favourite’ di kalangan adik-beradik yang lain. Seringkali mereka juga teras terpinggir. Dalam banyak hal mereka merasakan diri mereka dipaksa untuk mengalah kepada si sulung atau si bongsu. Sebab itu di kalangan mereka juga kadangkala mudah dilanda tekanan. Oleh itu, anak tengah juga cuba untuk melakukan yang terbaik bagi diri mereka tanpa mengharapkan bantuan orang lain.

Ciri-ciri yang ada pada mereka ialah :
lebih berdikari berbanding dengan si sulung atau adik beradik yang lain.
lebih percaya dengan keyakinan sendiri.
suka mencuri perhatian dengan cara tersendiri.
sering merasakan diri mereka terpinggir.
terlalu mengalah
Anak Bongsu
Mendengar ungkapan anak bongsu saja cukup memadai untuk membuat tafsiran bagaimanakah sikap anak bongsu. Mereka sering digambarkan sebagai seorang yang manja dan besar kepala dan mahukan orang lain mengikut kehendak mereka sahaja. Mereka perlukan orang lain untuk melakukan apa saja dalam hidup. Sering dikatakan mereka kurang berjaya dalam hidup memandangkan sikap ketidakpercaya ibu bapa terhadap mereka. Biarpun mereka berjaya namun sikap ibu bapa sendiri membuatkan hidup mereka terbatas. Mungkin ibu bapa sentiasa berasakan anak bongsu memerlukan perlindungan mereka buat selama-lamanya.

Ciri-ciri yang ada pada mereka ialah :
happy go-lucky dan yakin diri.
manja.
berkeinginan dan bercita-cita tinggi.
sukar membuat keputusan sendiri.

Anak Tunggal
Dalam banyak kategori, ramai ingin menjadi anak tunggal. ramai yang beranggapan seronok menjadi anak tunggal memandangkan hanya mereka satu-satunya anak dalam keluarga. Mereka akan menjadi tempat sepenuh tumpuan, perhatian dan curahan kasih sayang ibu bapa. Mereka juga tiada persaingan dari adik-beradik yang lain. Dari sudut hubungan bersama ibu bapa, tidak dinafikan hubungan anak tunggal lebih kukuh dan erat. Mereka saling memerlukan antara satu sama lain, saling menyokong dan menggalakkan.

Ciri-ciri yang ada pada mereka ialah :
sering merasakan diri mereka kesunyian.
lebih berkeyakinan kerana sudah terbiasa segala yang dihajati tercapai.
lebih bijak bergaul.
lebih cepat matang.
terlalu rapat dengan ibu bapa walau usia makin meningkat.
sukar nak bertolak ansur dengan orang lain.

FootNote ~ Kebetulan atau tak betul? korang tentukan sendiri.
Read more

::Chelse Kalah pada Arsenal 3-5::

0 EDITOR COMPLAINING

Chelsea kalah 3-5 kepada Arsenal. Permulaan perlawanan yang cantik tapi aku memang frust bila tengok peluang untuk Arsenal menang dengan mudah sangat sebab Terry boleh tergelincir jatuh sewaktu hantaran bola dari Ashley Cole. Perlawanan balas dimana masing-masing menyumbat gol dengan kedudukan terikat 3-3. Masa tambahan pulak memberi kelebihan pada Arsenal dengan jaringan tambahan sebanyak 2 gol lagi dan terus mengekalkan kedudukan kepada 3-5. Mungkin kalah sebab takde Drogba kot? Dah lama sangat aku macam tak nampak Drogba main. 

Dah kalah, kena terima juga la kan. Pepun aku sentiasa sokong CHELSEA ! yeahh hahahha tak pandai nak ulas bab sukan tapi saje nak share. 

FootNote ~ main scorepredictionchelsea... best hahahha
Read more

Popular Posts

Follow by Email

Google+ Followers

Total Pageviews

My Blog List

Search This Blog

Loading...

PING

Blogged.my Blogged.my
Best View Resolution 1280 x 1024 [RECOMMENDED]
Donate Here