THE COCOON ™: Sep 26, 2008
~ AcidFlynn Wraith ~ Inspired by ~ AcidFlynn Wraith ~

Followers

Blog Archive

Blog

26 September 2008

citer pendek-pendek

0 EDITOR COMPLAINING
cite 1

Sepit
Sorang husband balik dari outstation dgn mata lebam kiri dan kanan.. Bila bini
dia tanya, katanya... masa kat escalator airport, sorang awek cun berskirt di
depan dia. Elok je depan mata dia, skirt awek tu tersepit gak kat celah ponggong
dia, so, dengan baik atinya, dia tarik le.... so, awek tu bengang, terus tumbok
dia...

'Debuk' lebam nombo 1 kat mata kanan. Dalam ati dia kata... 'mungkin awek ni
marah sbab aku tarik kain dia tadi'...so, dia pun tolak le balik kain tu
masuk... dan seterusnya 'debuk' untuk lebam ke2 di mata kiri...

Kesian... kan ? dan lepas husband ni abis bercerita, idung dia plak berdarah dan
patah kerana ditumbok oleh bini dia sebab baru tau laki dia menggatal...

cite 2

3 orang budak
Ada 3 orang budak bersembang pasal cita-cita dia orang....

Lina:ko dah besar nak jadi apa?

Ah chong: saya da besa nak jadik Superman woo

Lina: saya dah besar nanti jadik supergirl

Ahmad:(Sambil korek idung) Saya nak jadi supermarket. .. macam-macam ada....

cite 3

Ceritanya cam ni,

Ada seorang pompuan , masa tu dia sedang berhenti ditepi jalan sambil
melihat keadaan keretanya yang kemek.
hari dah nak masuk magrib, dia menjadi semakin resah. Dah lah jalan tu
sempit, lampu jalan tak de pulak.

Tiba-tiba datang sebuah motosikal datang dari arah bertentangan. Dah lah
tak pasang lampu, tak pakai topi keledar.. laju pulak tu.. macam pelesit.
Perempuan tu apa lagi, dia terus menjerit ' Hoi.. Babiiiiiiiii. ...... Slow
sikit.....'

Bila mendengar laungan perempuan tu, apa lagi, penunggang motosikal tu pun
menjerit balas .. 'Celaka!!!!! F**k you!!!, Pu**mak kau!!!'..'
Bagerooo...'
sedap jer cakap babi....'

Selang beberapa saat.. tiba-tiba terdengar satu dentuman yang kuat....
Perempuan tadi berlari kearah bunyi dentuman tersebut..
Apabila sampai ke sana , kelihatan budak tu terpelanting dalam semak
manakala motosikal nya remuk sama sekali.

Rupa-rupanya, dia dah langar babi yang telah dilanggar oleh perempuan
tadi.

Moral of the Story : Hoi babi!!!!!!!! slow skit!!!! tu bukanya marah...
tapi nak bagi tau jer....yang ada babi tergolek kat depan....hehehehehe he

cite 4

Buka Cawangan
Seorang pengemis berdiri di pinggir jalan dengan memegang 2 buah topi yang
lubangnya menengadah keatas di kedua tangannya. Datang seorang pejalan kaki dan
memasukan wang kesalah satu topi sambil bertanya :
Pejalan kaki : Pakcik, kenapa pakcik memegang 2 buah topi ? Apa fungsi topi yang
lagi satu?
Pengemis : Ketika ini dunia perniagaan sedang berkembang pesat, jadi saya
memutuskan untuk menambah cawangan.

cite 5

Surat Untuk Ayah
Seorang mahasiswa semester akhir menulis surat kepada ayahnya:

Ayah,
Saya merasa tidak selesa kerana terus menerus menulis surat kepada ayah untuk
meminta wang. Saya merasa malu dan sedih. Saya ingin meminta wang sebanyak
Rm1000 dari ayah, walaupun setiap bahagian tubuh saya memberontak. Saya meminta
dengan tulus dari hati saya yang paling dalam, ayah maafkan saya.

Salam dari anakanda,
Sarip.

p/s Saya merasa berat hati untuk mengirimkan surat ini, jadi saya cuba untuk
mengejar posmen yang mengambil surat ini dari dalam peti surat . Saya ingin
mengambil kembali surat ini dan membakarnya, kerana surat ini pasti menyusahkan
hati ayah. Saya berdoa dalam hati agar saya dapat semula surat ini, tapi sudah
terlambat.


Beberapa hari kemudian dia menerima balasan surat dari ayahnya yang mengandungi
ayat yang ringkas,

Untuk Sarip,
'Nak, doamu sudah dimakbulkan. Suratmu tidak pernah ayah terima'

Dari Ayahmu.
Read more

Tak tetap pendirian

0 EDITOR COMPLAINING
takde pendirian! tu yang aku nak citer pasal manusia yang tiada pendirian. macam lalang. kalau angin tiup ke kiri.kiri la dia pegi tapi kalau angin tiup ke kanan lak, camtu la sebaliknya.. perasaan takleh dipaksa-paksa. heheh.. betul la tuh.. lain kali, kalau tajut bermain omabk, jangan la berumah di tepi pantai. dah macam bermadah-madah aku nih.. hehehe

Hari ni last aku kerja..huhuhu.. sebab sok aku dah mula cuti. sepatutnya aku dah relax sket tapi tetiba lak ada kerja datang mencelah. aduss.. baru nak berangan pasal kampung dah ada orang potong stim aku. tapi tu la.. bila mengenangkan sesuatu tu, ermm.. jadi lemah je semangat aku. ni la.. pasal xde pendirian. sebenarnya cam la aku teringin lak. ye lah. aku paham tapi orangyg cite kat aku lak dah aku tengok cam tak paham.

kadang-kadang.. kita jangan la bermain dengan perasaan orang atau perasaan diri. jangan sampai apa yang kita cakap tu memakan diri kita sendiri. dalam kata lain xde pendirian la. yea.. sume orang boleh cakap..perangai manusia ni berubah-ubah. kompleks senang cakap kan. sesetengah keputusan tu bukan saja bergantung pada akal fikiran semata-mata tapi situasi semasa dan emosi. kalau cam situasi semasa, seseorang tu leh wat keputusan drastik. contoh ar kan. memula cakap je ar tak suka la, kawan je la, tapi akhirnya dah jadi sayang. kenapa? cuba kita sama-sama pikirkan..apa yang mempengaruhi pemikiran seseorang untuk membuat keputusan drastik seolah-olah dirinya takde pendirian? ini disebabkan keadaan dan situasi dah perasaan la.. hehehe..

hidup tanpa pegangan ibarat buih-buih sabun......bila-bila masa saja akan pecah.
Read more

Popular Posts

Follow by Email

Google+ Followers

Total Pageviews

My Blog List

Search This Blog

PING

Blogged.my Blogged.my
Best View Resolution 1280 x 1024 [RECOMMENDED]
Donate Here