THE COCOON ™: 07/01/2008 - 08/01/2008
~ AcidFlynn Wraith ~ Inspired by ~ AcidFlynn Wraith ~

Followers

Blog Archive

Blog

20 July 2008

bertaruh nyer pasal

0 EDITOR COMPLAINING
Ada seorang pak cik yang bernama Pak DI yang sangat kaya. Setiap hari beliau akan menyimpan RM1000 di bank. Setiap hari tepat pukul 9 pagi Pak DI dah pun bersiap sedia terpacak di kuanter bank untuk menympan RM1000nya. Setelah lebih kurang setahun berlalu, kehadirannya setiap hari disedari oleh Manager Bank. Menager Bank itu pun memanggilnya ke office dan bertanya...

Manager : Setiap hari saya lihat pak cik akan menympan RM1000 di bank.Apa kerja pak cik?

Pak DI : Saya ni sebenarnya tak de kerja encik. Cuma saya suka bertaruh. Setiap hari saya akan bertaruh dan saya tak pernah kalah.

Manager : Ooo... ini sudah cukup bagus. Tapi pak cik mungkin belum bertemu dengan orang yang teror macam saya ni. Kalau pak cik bertaruh dengan saya jangan haraplah nak menang.

Pak DI : Iye ke? Kalau macam tu jom kita bertaruh.

Manager : Okay. Sebutkan apa saja pak cik nak bertaruh dengan saya.

Pak DI : Macam ni... dalam tempoh 7 hari dari sekarang encik akan kehilangan telur encik. Kalau betul encik akan hilang RM1000, kalau tak saya akan bayar encik RM1000.

Manager : Hahaha.. tak logiklah pak cik. Tapi tak pe... saya setuju.

Setelah kedua-duanya setuju mereka pun beredar. Besoknya bila bangun pagi Manager tu pun meraba telurnya.. ooh masih ada. Begitulah seterusnya hinggalah sampai ke hari yang ketujuh dia dapati telurnya masih lagi ada.. Dengan suka hatinya Manager tersebut pun pergilah berjumpa dengan Pak DI.

Manager : Pak cik sorrylah ye.. telur saya masih lagi ada..

Pak DI : Betul ke? Aku tak percaya... Mari sini aku pegang...

Lalu dipegangnya anu Manager tu. Sambil tersenyum Pak DI pun berkata..

Pak DI : Okaylah.. Betul kata kau. Nah ambil RM1000 ni. 

Pak DI pun menghulurkannya.

Manager : Hari ni baru pak cik tahu siapa yang teror... Sorrylah pakcik hari ni pak cik tak dapat pergi bank lagi keh.. keh.. keh...Tiba-tiba Pak Di mengeluarkan RM4000 dan pergi ke kaunter bank.Manager tersebut rasa hairan lalu bertanya pada Pak DI..

Manager : mana pak cik dapat duit sebanyak tu?

Pak DI : Pak cik bertaruh dengan kawan pak cik Guard kat luar tu tadi RM5000.

Manager : Bertaruh apa?

Pak DI : Bertaruh yang pak cik dapat pegang telur Manager Bank..

Manager : Tak guna punya orang tua!!
Read more

terkantoi

0 EDITOR COMPLAINING
Pada satu hari, si suami balik dari kerja dan mendapati si isteri tengah bergaduh besar dengan maid indonesianya. ..maka si suami dengan hati yg suci ingin lah jadi org PBB jap, nak tolong damaikan suasana.. maka bertanyalah si suami ngan suara yg lembut pada isterinya.

"Apa hal ni Yang....kenapa bising2 ni".....jawap si isteri dgn nada marah..."ni hah!!!!! seluar dalam i hilang, tentu si Tuti (nama ni rekaan semata2) yang curi seluar dalam Gucci i yg mahal yg i beli kat ********* Beijing tuhh!!! "
Disambut pulak oleh si suami ...." alahai Yang ni, takkan lah sebab hilang satu helai seluar dalam pun nak bising sekawasan perumahan. Dah, dah,nanti Abang belikan ganti yg lebih mahal dan seksi lagi..." 

Berkata lagi si isteri... "Tapi bang, kalau sehelai i tak sakit hati sangat, ni yang hilang tu , 10 helai tau.... 10 helai !!!! (sambil tunjuk jari sepuluhnya)" Maka terkejut beruklah si suami dengar berita ini, berpusing lah dia pada Tuti yg terkebil2 sejak tadi...dgn suara yg lebih lembut lagi ,si suami bertanya.... "betul ke Tuti, kamu yang curi seluar dalam mak encik kamu ? Ingat....kamu mesti bercakap benar!!!" Si Tuti dengan muka yang ketakutan dan suara terketar2 yg pekat dgn pelat indonesianya pun menjawaplah...."tapi... tapi. ..tapi... bapak kan tahu saya enggak pernah pakai seluar dalam!!!!! " si suami pula..." bluppppp.."
Read more

al kisahhh.. al kisah tersebut la kisah

0 EDITOR COMPLAINING
Sebuah kisah antara saya dan bomoh....sekadar untuk menguji sejauh mana syaitan dan kesesatan yang dilakukan oleh mereka-mereka ini....Saya telah mendengar kisah seorang bomoh yang handal dalam mengenakan orang lain (dengan sihirnya) seperti melingkupkan perniagaan orang lain. Bomoh ini amat terkenal kerana sering berjaya membuatkanperniagaa orang lain hancur....nauzubill ah...

Saya terpanggil untuk bertemu dan kononnya ingin sekali melingkupkan perniagaan seseorang. Maka terjadilah dialog sebegini antara saya dan bomoh handal tersebutsaya: Semenjak perniagaan si polan itu dibuka, saya lihat hampir setiap hari pelanggannya datang malah kadangkala jumlahnya terlalu ramai...bomoh itu mendengar dengan teliti sambil mengangguk-angguk kepala.(aksinya seperti seorang profesor sedang berfikir dan kelihatan handal)

saya: Rasa sakit hati dengan perniagaan mereka dan saya ingin tok bomoh lingkupkan perniagaannya agar pelanggan beralih pula ke kedai sekitarnya pula.

bomoh tadi berasa hairan lantas bertanya kepada saya. 'anak ini berniaga kah?'

saya menjawab: tidak. saya hanya....... 

mendengar jawapan saya, bomoh tadi makin hairan.'biasanya jika orang berniaga sahaja yang datang untuk melingkupkan perniagaan saingan tetapi anak ini mahukan orang lain yang mendapat untung padahal anak ini tidak berniaga sama.Mengapa pula begitu?'

Saya: Saya kasihan dengan perniagaan kedai makanan lain. sejak si polan ini berniaga,peniaga kecil di sekitarnya kurang mendapat pelangan. saya mahu si polan tadi lingkup danpastinya pelangan yang lain akan beralih pula kepada kedai-kedai kecil ini.bomoh tadi mengangguk. wajahnya nampak serius benar. 

'baiklah. kalau anak mahukan pak ciklingkupkan perniagaan mereka, anak perlu bawa barang-brang ini' lalu si bomoh menyebutkan peralatannya untuk mengenakan sihir terhadap si polan tadi.' sebelum itu, anak kena dapatkan nama pemiliknya, atau nama kedai sahaja sudah cukup.biar pak cik ajar cukup-cukup.

saya: ada...nama pemilik saya kurang pasti tetapi nama kedainya cukup saya ingat...'
bagus. senang kerja pak cik. apa nama kedai yang anak hendak kenakan ini?'tanya bomoh tadi.

saya: er..Mcdonald dan KFC.....Serta merta wajah bomoh tadi bertukar merah. marahnya bukan kepalang dengan saya. katanya saya ingin mempermainkannya tetapi saya menjawab.'Saya benar-benar pakcik. saya mahu membantu golongan perniagaa kecil di luar sana .

Kalau boleh tutup McDonald dan KFC itu, tentu pelangan akan beralih angin ke kedai lain....(dalam hati saya tertawa besar)Kemudian tidak perlu saya terangkan lain dan sekadar saya katakan bomoh ini belum handal dan syaitannya juga belum mampu melingkupkan perniagaan besar sebegitu.... 

moralnya. ..mereka ini hanya bermain silap mata. 'sesungguhnya syaitan itu tidak berkuasa ke atas sesiapa..... hanya mengunakan tipu daya sahaja...dan bagi mereka yang percaya tentang perkara ini...kembalilah pada Allah dan atur semula perniagaan yang pernah anda anggap sebagai dikenakan sihir oleh si polan dan si polan lain. dengan ilmu kita boleh maju dan dengan ilmu (jika tidak digunakan dengan betul)kita boleh lingkup juga....atur startegi perniagaan dan amanah..InsyaAllah anda semua akan maju..

Wallahualam. ...maaf andai ada yang tersinggung dan saya hanya insan kecil yang tidak mampu untuk melakukan apa-apa kecuali dengan iznNYa...Allahuakbar!
Read more

MALAM PERTAMA...

0 EDITOR COMPLAINING
Malam pertama adalah malam yang amat di tunggu oleh Karim untuk merasa nikmat sebagai pengantin baru dengan Minah, isteri yang baru dinikahnya siang tadi. Tetapi pada majlis kenduri siang tadi, masih ada lagi ramai tetamu yang belum pulang dan sedara mara sebelah keluarga Minah pun masih bertenggek di ruang tamu.

 Maklumlah anak sulung ketua kampung ler katakan dan kemeriahan tersebut di sambut dengan tumbangnya 2 ekor lembu milik keluarga. Dipendekkan cerita, jam sudah menunjukkan hampir pukul12 malam dan Karim menjadi semakin resah gelisah dan mundar mandir di dalam bilik pengantin bercadarkan warna biru lembut manakala Minah masih lagi diluar sibuk melayan tetamu yang datang. Setelah lama menunggu dan tak tertahan lagi Karim keluar ke ruang tamu sambil mengangkat kening memberi isyarat kepada Minah sambil menuju ke bilik air, dengan harapan isteri kesayangannya akan menunggu di bilik setelahdia kembali dari bilik air. 

Pukul 12.30 barulah Minah masuk ke dalam bilik dan mendapati suami kesayangannya telah pun terbaring lena."Kepenatan gamaknya" bisik hati Minah sambil menyalin gaun tidur nipis merah jambu yang dibeli Karim tempohari. 'Baaaangg..' bisik Minah di telinga Karim merengek rengek manja seperti tahu apa yang Karim inginkan tetapi Karim terus menarik selimut dan menutup muka."kenapa ni baaaang....? " Minah membisik manja sambil mendakap Karim dari belakang dengan eratnya Karim menyelak selimut sambil membisik manja,"takpelah yaaang.., lain kali ajelah dah terlambat pun.! "kenapa abangcakap begitu?' dengan nada lembut kehairanan Minah bersuara "Tadi tunggu Minah lambat sangat jadi abang ke bilik air kejap, dan selepas membuang air kecil abang ternampak ada sebotol shampoo di bilik air dan terus abang teringat akan satu iklan di TV" " Dengan Rejoice, guna jari pun boleh"...
Read more

surat cinta sape ntah

0 EDITOR COMPLAINING
Valentine hari tu ayang tanya tang mane kite sayang kat ayang. Time tu kite tak dapat nak jawab. Semalam ayang merajuk ngan kite, kite dah penat nak layan. Ayang call kat kite kite malas nak jawab. Tang mane erk kite sayang kat ayang? Semalaman kite duk pk soalan tu. Pernah ke? Maybe tak sedalam cinta Titanic atau Taj Mahal. Sayang kite kat ayang sangat la kerdil. Sebab tu la ayang selalu merajuk erk? Tak tahula, setahu kite:


1. Sebelum kite kenal kat ayang, setiap sem kite dapat Anugerah Dekan.Bile dah kenal ngan ayang, setiap sem kite repeat paper. Sebelum kenalngan ayang kite belajar pakai duit biasiswa, lepas kenal ngan ayang,keluar makan lagi nak mintak duit ngan emak kite.


2. Kalau ade 1 buah epal, kite bagi je kat ayang. Kalau ade 2 buah epal,kita bagi yang besar kat ayang.


3. Kalau kite makan ikan, ayang makan tang badan ikan tu, kite pulamakan tang kepala ikan tu je.


4. Ayang ni tak la cun sangat, tapi kite tak pernah kutuk ayang tak cun.Tapi kite yang hensem ni ayang lagi nak kutuk ngan member depan kite, kata kite tak hensem langsung. Eera Fazira berlalu depan mata, kite diam je. Takut kalau puji kang ayang marah. Mat Indon duk depan Sogo ayang gi ngorat time kite gi tandas. Siap mintak nombor tepon depan kite lagi.


5. Kalau keluar ngan ayang, ayang slambe nak makan Starbucks, kite tipukite dah kenyang, padahal bile dah sampai kat umah kite makan mee maggi.


6. Sebelum kenal ngan ayang., kite tak pernah ade girlfriend. Selepas ayang kenal ngan kite, genaplah koleksi ayang ada 20 boyfriend kesemuanya. Kite tak pernah marah ayang plagirl, dah tu ayang kata kite cam sami buddha.


7. Kalau ayang rasa nak cium kite, ayang cium terus tak pernah tanya pun. Tapi bile kite rasa nak cium ayang, lepas tanye lagi nak kene reject.


8. Ayang selalu pukul dada kite, tampar muka kite, cubit peha kite, kitetak pernah tengking sekali pun, apatah lagi nak cubit, nak tampar, nakpukul?


9. Pernah ayang tanya kalau ayang jatuh cinta ngan laki lain, kite nak buat ape. Kite kate kite nak bunuh laki tu. Tapi bile kite tanya kalau kite jatuh cinta kat pompuan lain, ayang nak buat ape, ayang kata nak bunuh kite, emak kite, ayah kite ngan nenek kite.


10. Kite beli mask Clinique ngan ayang harga RM300 kite kate harga RM30.Ayang beli jam tangan kat kite harga RM30 ayang kate harga RM300.


11. Setiap kali berjumpe kite bagi hadiah kat ayang, tapi setiap tahunbirthday kite ayang kate dah lupe.12. Aritu ayang peluk kite kate nak sangat romen ngan kite, kite kata tak boleh, dosa. Ayang kate kite tak sayang ayang. Pastu semalam ayang pakse kite romen ngan kite. Kalau tak ayang nak break ngan kite. Ok pukul 2 pagi kite sanggup bawak motor sampai Jalan Pahang nak beli kondom. Ayang kate saje je nak test kite, pastu marah kite keji. Kite diam je duk tepi akuarium... tengok ikan emas tengah romen.


13. Kite rosakkan headphone walkmen ayang, kite ganti satu discman baru. Ayang rosakkan kerete kite, ayang buat derk je.


14. Sekali ayang demam, kite kene diet 2kg nak jaga ayang. Sekali kitedemam, ayang tambah berat 2kg sebab abiskan makanan kite.


15. Kite tak pernah kata ayang pendek, ayang marah kite tinggi sangat,member ayang ketawakan ayang.


16. Ayang datang umah kite, kite tido sofa, kite datang umah ayang, kitegak yang tido kat sofa.


17. Mak kite belikan rantai Tiffany ngan ayang. Mak ayang tak pernahajak kite makan kat umah ayang walau sekalipun.


18. Kucing umah kite bersalin, kite bagi anak kucing yang paling cutekat ayang, 2 hari je ayang bela, kucing tu dah mati. Ayang tak kate pape pun. Ayang bagi ikan emas yang dah dekat mati kat kite, 2 hari kitebela dah mati. Ayang kata nak bunuh semua anak kucing kite.


19. Ayang kalau nak pakai duit kite, terus ambil takyah bagitau. 30 ke80 ke seratus ke selagi wallet kite ade duit. Aritu kite nak pinjam 10ringgit sebab terlupe bawa wallet, ayang kate kite kedekut.


20. Birthday ayang kite tak pernah terlupe. Birthday kite arini ayang tak pernah ingat.hmm...huk... huk....
Read more

Popular Posts

Follow by Email

Google+ Followers

Total Pageviews

My Blog List

Search This Blog

PING

Blogged.my Blogged.my
Best View Resolution 1280 x 1024 [RECOMMENDED]
Donate Here