THE COCOON ™: Aug 19, 2011
~ AcidFlynn Wraith ~ Inspired by ~ AcidFlynn Wraith ~

Followers

Blog Archive

Blog

19 August 2011

Giler kueh di bazar Ramadan

0 EDITOR COMPLAINING


Penjual Gerai 1: Bang dari tadi saya nampak abang pusing-pusing, tak jumpa ke apa nak dibeli. Susah susah beli lah bubur kacang durian saya ni. Sedap tau bang.

Mamat Pusing: Saya cari kue.

Penjual Gerai 1: Kue apa,

Mamat Pusing: Oh kuehnya mereng mereng. Sepatutnya nipis tapi tebal.

Penjual Gerai 1: Aik kueh apa tu?

Mamat Pusing: Kue salah bikin.

Penjual Gerai 1: Oh..

Mamat Pusing disapa lagi Penjual gerai lain,

Penjual: Bang, beli kueh bang kue koci, popia, karipap, kue apam semua ada bang

Mamat Pusing: Ada tak kueh yang lapis-lapis tapi keras macam kayu.

Penjual: Eh kue lapis ni ada warna warni bermacam perisa. Eh tapi semua ni lembut manada keras cam kayu.

Mamat Pusing: Ader, kue papan lapis.

Penjual: Oh..

Mamat Pusing beredar dan menjenguk ke gerai lain.

Penjual: Adik mau apa. Adik mau ayam panggang ayam golek, ayam percik, ayam goreng, ayam masak merah.

Mamat Pusing: Ada tak ayam hidup masak hitam putih
Penjual: huh..

Mamat Pusing beredar lagi ke gerai lain. disapa pula oleh penjual

Penjual: Bang nak apa bang semua ada macam macam perisa, ada bermacam bentuk dan rupa. Sebut jer.

Mamat Pusing: Ada tak kueh yang panjang-panjang tapi tak sepanjang tiang. Pendek pendek tapi tak sependek kaki.

Penjual: eh kue apa tu bang?
Mamat Pusing: Kueh setangah tiang

Mamat beredar lagi ke gerai lain.

Penjual: Bang beli kue saya bang ada popia ada murtabak, ada mee masak ayam bakar, ada sosej buy 1 free 1 tolak one.

Mamat Pusing: Saya nak kueh kecil kecil tapi tak muat dikuali.

Penjual: ermm kueh murtabak kot (bukan), kueh apam kot(bukan), jadi kueh apa?

Mamat: Kueh salah size

Mamat beredar lagi ke gerai ada banyak biskut.

Penjual: Bang kue raya bang, selain itu ada kue juadah ni buka posa.

Mamat: Ada tak kueh yang selalu di daun tu.
Penjual: Oh itu saya tau. Kue lepat pisang ker, kue koci ke, pais pisang ker, kukus pisang yer.

Mamat: Setahu saya kue tu nama dia kue ulat bulu
Penjual: Oh kue ulat bulu tahun ni saya lupa bikin kerana takut gatal

Mamat belegar lagi dan bertemu dengan gerai segala kueh.

Penjual: Bang sila beli bang macam macam ada. Kue raya kue posa kue raja kue summa ada.

Mamat: Ada tak kueh yang awal awal bulan posa dia takde tengah bulan posa pun dia takde dan hujung bulan posa pun dia takde.

Penjual:???? Apa kuehnya
Mamat: Kueh bulan

Mamat belegar dan kali ni dia ternampak kue idamannya. Dia pun menghampiri gerai yang dijual oleh awek cun.

Mamat: Hai adik, Abang nak beli kueh lah.
Penjual: Pilih jer bang semua kueh boleh dibeli.

Mamat: Saya nak kueh yang tidak diperbuat dari tepung.
Penjual: Susah tu bang semua ni guna tepung. Takder lah bang.
Mamat: Ader... dia macam kueh pau. Adik jer ader.
Penjual: Oh yang tu. Tapi sebelum tu adik nak perkenal sejenis kueh lebih sedap khas buat abang.

Mamat: wah syok nyer kueh apa ya agak agak.
Penjual: Kuehnya keras keras, besarnya agak agak kepala abang juga. Rupa kuehnya teruk sangat macam perangai abang.

Mamat: Oh yer ker kueh apa tu ya... agaknya
Penjual: KUEH TENGKORAK HANG...
PI BERAMBUS. BULAN POSA TAK HORMAT. NAH AMBIK KAU KUEH KUALI..

Panggg... kuali terbang kat kepala mamat pusing. Rupanya mamat ni tak posa..
Read more

Ho Ho Holick eh?

0 EDITOR COMPLAINING



Di suatu pagi yg buta (sahur daaa)...

mak : Alim bangun lim..makan sahur nie...

Alim : masih menarik selimut & bertanye pada mak nye..''MAK BUAT HO..HO...HOLICK ERK ???..''

Mak : HO...HO...HOTAK engkau bangun cepatttt..!!!!..


HAhahaHahAHHAhahahAHAHa
Read more

Popular Posts

Follow by Email

Google+ Followers

Total Pageviews

My Blog List

Search This Blog

PING

Blogged.my Blogged.my
Best View Resolution 1280 x 1024 [RECOMMENDED]
Donate Here