THE COCOON ™: Nov 17, 2008
~ AcidFlynn Wraith ~ Inspired by ~ AcidFlynn Wraith ~

Followers

Blog Archive

Blog

17 November 2008

Mengapa WANITA sangat Istimewa......

1 EDITOR COMPLAINING
Mama dan Papa sedang menonton TV, seraya mama berkata. "..i letih la..dah lewat ni, i nak tido lah...."
Mama pun pegi dapur nak tutup tingkap dapur, nanti masuk pulak lipas...leceh pulak nanti..dah tu, ade pulak rice cooker dalam sink..rendam lepas makan tadi..basuh jap...
susun pinggan kat rak, lap dapur..terpercik kena sambal masa masak tadi...check air panas dalam flusk..takut habis pulak nanti malam anak nak susu...memang dah kering pun flusk ni, jerang la air...sementara tunggu air masak, nampak pulak bekas gula dah kosong....salin la gula...check bubur untuk anak nak hantar ke taska esok..nasib baik ade lagi...ishh. ..ni lauk bila ni, semalam...dah beku dah...basuh la kejap....pegi yard, masukkan baju kotor dalam mesin basuh...penat dah ni, besok je la basuh...sidai kaian lap je lah...
tik...bunyi air dah masak...salin air dalam flusk...ok settle...

baru teringat tak semayang lagi...on da way nak g bilik, papa tgk tv lagi...nampak pulak beg anak untuk hantar ke taska...check. ..baju 2 pasang, towel...towel kecik utk selsama...calamine lotion untuk sapu ruam...pampers 4 keping....alamak. .telupa pulak masukkan botol...basuh botol jap...ok settle...

ternampak pulak beg g keje...emm.. besok nak pakai beg polo coklat lah, asik2 pakai beg hitam ni je...salin jap barang2 g beg coklat...cek sume 6 poket beg, takut la tetinggal apa2..leceh pulak..selalunya barang yang tertinggal tu la yang nak pakai nanti...hishhh sempit la beg ni...hangin je...nak kena beli ni beg baru...rasenya 25 hb ni Sogo sale nih...mana flyers tadi ek...ha ni die..ok, catit jap kat yellow sticker, nanti lupa..ok settle...

Tetiba dengar suara papa..."..u buat apa lagi tu..tadi kata nak tido.."...."..yelah nak tido la ni..nak smayang jap..."

masuk toilet..buat apa2 yang patut...cuci muka dulu..2 jenis lak tu...adoi..gosok gigi...smayang. ..pakai toner...pakai treatment cream...nak lawa and maintain punya pasal lah ni...
nanti orang kata baru anak satu dah macam anak 4 pulak...huhuhuhu. ..

bukak almari...emmm. ..pakai baju hijau ni lah besok...gosok kejap..check baju papa, baju papa pun kena gosok jugak ni...kat bilik belakang...
la, napa komputer ni tak tutup ni..gelas kopi pun ade lagi, dah bersemut dah..ishhh ...g dapur, basuh, sambung gosok baju...gantung elok2...kemaskan baju gantung2...masukkan seluar papa yang dah kotor dalam tempat kotor...ok settle..

dgr suara papa lagi..."..i dah ngantuk ni.."..dalam pada nak masuk ke bilik...owh. ..pokok aku dah nak mati ni ha..lupa dah 3 hari tak siram...ok, siram jap...check jap pintu ni...sah tak kunci lagi...grill pun tak tutup..ni kalau tak check ni, senang2 je mat indon masuk rompak umah aku...bukak lampu luar..

ni mainan ni sepah2...masukkan la dalam bakul mainan budak ni...banyak nya...sampai bawah meja makan pun ade...adoi.. ..ok dah ...

ok dah boleh baring...adoi sakitnya pinggang...cium si comel ni kejap...selimutkan die...la..napa basah ni...emm, tukar la pempers ni...tak bagus la brand ni, nanti nak tukar lain la...nanti g Sogo 25 hb ni beli la skali...ok sayang tido k...kalau boleh jangan la bangun tgh malam ni eh..tido sampai pagi k...gud nite..sweet dreams...

aaahh...sedapnya dapat baring...mana pulak lotion sapu kurus aku nih...ha, ni dia...sambil sapu lotion kurus,,,setkan alarm...setkan program kerja besok...pg kul 9.30 ade meeting..
ahh...boring. ..panas pulak lotion nih..dah la...emm..sedapnya lelapkan mata...Ya Allah...terima kasih untuk rezekiMU hari ini,...mohon keberkatan dari mu tuhan...papa pun bangun tutup tv..."...i dah ngantuk sangat ni...nak tido lah...citer pun tak best malam ni, bola pun takde..."...selang seminit ...dengar suara papa berkeruh...dah agak dah....

So?....apa yang peliknya..??

Anda tahu kenapa wanita hidup lebih lama?...SEBAB ADE BANYAK KERJA NAK KENA BUAT....tu yang tak boleh nak mati cepat tu...

Hantarkan ke 5 WANITA yang anda rasa hebat...pasti anda disayangi kerana memahami mereka...well, women understand women better...
foward jugak kat lelaki-lelaki so mereka akan hargai emak, isteri, dan kawan 2 dengan lebih baik lagi...

Tak kira la wanita berkerjaya atau surirumah... setiap wanita adalah istemewa dengan cara mereka sendiri...

Kalau lelaki mengakui kebenaran ini....hormat dah hargailah mereka...untuk keperibadian dan kebolehan mereka untuk berdikari...
Read more

kisah sempena musim haji...

0 EDITOR COMPLAINING

Al kisah sepasang warga tua yg nak kerjakan haji,mereka ni dari kampung sabulan dekat dgn mengatai sabah maka tersebutlah kisah di dalam penerbangan MAS, pilot pun cakap diorg dah dekat dgn jeddah...

pastu pramugari pun kasi lah kad utk urusan imigresen. makcik tisya(bukan nama sebenar) pun tanye lah kat suaminye pakcik daus(pun bkn nama sebenar)...

disebabkan kad tulisan ingeris dan arab lalu mak cik tisya pun tanye..

bang...N...A. M. E tuh apa bang..pakcik daus: hish mak nye...name tuh nama lah...dah... tulis nama maknye kat situ...

emm....bang nih lagi satu saya tak paham...A.G. E nih apa bende...paknye pun jawab owh...tuh umo maknye...ha. .tulis umo maknye kat situ...

mak cik tisya pun biasalah tanye lagi ...

S.E.X ni apa pulak bang....

hish awk nih tanye tuh pelahan2 lah nanti orang dengar

kenape bang...tanye makcik tisya.

pakcik daus kerukan dahinye...hai tak jawap pun susah nih..kenapalah tanya soal2 macam ni waktu org nak naik haji...pesis dalam hati pakcik daus.

cepat lah bang....saya nak isi nih...desak makcik tisya.

iye..lah.... ha. ..awak tulislah kat situ 3 kali seminggu...

Read more

gamba haku arrrr

0 EDITOR COMPLAINING



Komban-wa..

Hajimemashite?Doozo yoroshiku.

ahak.. cakap bahasa jepon lak... aku baru botakkan rambut semalam...

wah wahh.. botak tak? botak kan??? kekeke... ala-ala orang jahat gitu... ni lak aku letak gamba-gamba lama haku lak nih... bandingkan.. kekeke



ni nampak alim tak? leh la kan alim-alim gitu je.. ish ishh... ni waktu aku kat umah sewa, blaja kat kolej. sendiri nyer tangkap gamba.

rumah paling bersepah di abad ini... kekeke... tgk bebetul rambut.. panjang tu. dah cam rockers lagik. dengan member aku. kamal. dah kije kat putrajaya kot... dah lost kontek ar..


tu je ar aku nak kongsi. sebenarnya banyak lagik. tapi ishh malaih ar nak tunjuk gamba-gamba lama yang tak encem nih... buat org sakit mata je.. hehehhehe
Read more

Popular Posts

Follow by Email

Google+ Followers

Total Pageviews

My Blog List

Search This Blog

PING

Blogged.my Blogged.my
Best View Resolution 1280 x 1024 [RECOMMENDED]
Donate Here