THE COCOON ™: Nov 11, 2011
~ AcidFlynn Wraith ~ Inspired by ~ AcidFlynn Wraith ~

Followers

Blog Archive

Blog

11 November 2011

::STeAk::Takdelah Stik Sangat Pon::

6 EDITOR COMPLAINING

Sempena dengan daging korban yang melimpah ruah kat rumah, aktiviti hari-hari mesti masak daging je sampai puas makan daging. Yeahhh i love meat. Tapi kalau hari-hari makan benda yang sama pon naik bosan dan jelak gak kan? Mengikut pada gamba yang korang tengok ni pon, aku nak panggil stik pon tak jugak kot,  atau nak panggil daging bakar? Ntah la aku kompius sepatutnya aku panggil apa laa masakan ni. Takpe, yang aku tahu boleh makan dengan sedap.

Seperti yang korang tengok gamba kat atas tu, aku dah peram daging tu, hiris la dalam ketebalan seinci, dan bagi la lebar-lebar sikit. Kalau hirisan tebal, memang lambat masak sikit tapi ikut citarasa korang nak makan macam mana, 50% masak ke, 80% masak ke kan. Kalau panggang lama-lama, daging tu akan jadi kering. Daging kering ni selalu yang kalau korang pernah cuba makan dengan Nasi Kerabu, haaa.. tu la daging bakar yang agak kering. Untuk stik, kondisi daging tu memang nak bagi sedang2 je masak. Baru la daging tu ada juice gitu kan, makan pon tak liat. Amboii macam chef pulak aku.  

 Bahan yang aku gunakan untuk perapan pulak simple je, aku letak serai, seasoning sikit, serbuk cukup rasa, garam, lada hitam, halia dan sos tiram. hahahah ingat nak letak je HP barbecue sos, tapi takde so... aku gunakan je apa yang ada asalkan daging tu bila makan rasa sedap gitu kan. hahaha. Untuk proses panggang ni, aku cuma guna fry pan je, masak sampai berkerak kerak gitu, abis malam ni nak kena sental sampai tertanggal daki. Kalau dah masuk dalam fry pan tu, balik-balikkan bagi daging tu masak sempurna yeaahh sesempurna hari mu gitu kan. Yang penting jangan sampai keras. Kalau boleh tekan n nampak mcm lembut tu, rasanya ok lagi la tu kot.
Resultnya bila dah nak hampir masak, daging ni akan nampak macam daging satay gitu. Tapi bau satay dengan bau daging ni memang tak sama, Bau lain sebab rempah ratus yang kita guna tu je. Pastu kalau nampak macam basah basah gitu, tak kering, bagi aku dah ok la sebab tu tanya dalam tu dah masak dan berjus. Sedappp wooo.. jangan biar sampai hangus lak. Akhir sekali, korang hidang la daging ni dengan apa yang korang suka, makan dengan kentang lenyek ke, broccoli rebus ke kan. Ikut selera korang.

Aku takde gambar CADANGAN HIASAN, sebabnye aku makan ratah gitu je. Dah sedap dan lapar, mana nak tunggu letak hiasa lagi. Amik masuk dalam pinggan dan terussss makan. Merapu gak entry ni yek. hahaha tapi ok la tu kan. 

FootNote ~ Penuh daging korban dalam peti ais. Mula la rasa tamak dah ni... nak wat lagi hahahahah
Read more

::Keeping In Memory Forever::

2 EDITOR COMPLAINING
Stay witH me. This is whAt I need, please. I am nothing now, and it's been so long. Since I've heaRd the sound, the sound of my only hope. ThIs heart, it beats, beats for only you. My heart is yours. Please don't go now. Please don't Fade away. .MAybe I know somewHere deep in my soul that love never lasts. 

ANd we've got to find other ways to make it alone, or keep a straight face. And I've always lived like this, keeping a comfortable distance. And Up until now I had swoRn to myself that I'm content with loneliness, becaUse none of it was ever worth the risk. But you are the onLy exception. I've got a tight grip on reality, but I can't let go of what's in front of me here. I know you're leaving in the morning when you wake up. Leave me with some kind of proof it's not a dream.

Sometimes it doesn’t matter How many times you’ve been somewhere with someone new trying to replace the past that’s Attached to It, or how many times you wear something over and over again trying to rid it oF a scent that still seems to live in it. How many days, years, months or seasons go by - there will Always seem to be that one memory much stronger than the rest that your heart will remember the most.

FootNote ~ I’m running out of sympathy
Read more

Popular Posts

Follow by Email

Google+ Followers

Total Pageviews

My Blog List

Search This Blog

PING

Blogged.my Blogged.my
Best View Resolution 1280 x 1024 [RECOMMENDED]
Donate Here