THE COCOON ™: Dec 26, 2011
~ AcidFlynn Wraith ~ Inspired by ~ AcidFlynn Wraith ~

Followers

Blog Archive

Blog

26 December 2011

Jalan - Jalan : Di Kubur Mahmodiah

2 EDITOR COMPLAINING

Macam takde benda nak buat je kan? yep aku memang takde mende nak buat. Tu pasal sampai pegi berjalan amik gambar je. Saje nak berjalan. Dalam kepala otak aku pon ada ingat nak pegi tangkap gambar kat Kemayan City. Ala tempat yang famous pasal Shopping Complex berhantu. Walaupun tempat tu kat tempi jalan, kereta lalu lalang, bagi aku masih nampak macam berhantu gak. Macam-macam cerita orang cakap kan. 

Pasal tempat ni, namanya Tanah Perkuburan Mahmodiah. Bagi yang tahu kat kawasan JB ni, tak jauh dari Poliklinik Mahmodiah, belakang hospital. Dekat je kan. Takde benda gothic pon kat sini kalau berjalan di siang hari. Kalau malam-malam aku setakat lalu je la. Nak masuk? Pikir banyak kali gak.

Cuma kita dapat tengok keadaan atau suasana kat sini siang hari je. Malam hari? korang leh datang tangkap dan tengok sendiri. Orang ramai waktu pagi Hari Raya je. Memang ramai. Kalau waktu petang ke atau bukan hari-hari yang istimewa, takde la ramai orang datang pon.



Ni aku agak mesti air tukang pengali kubur ke atau air orang yang bersihkan kubur tu. Nape la dia tinggal air banyak gitu. Tak sempat nak minum ke atau terlupa nak minum? tak tahu la kan. Sendiri mau ingat. Ke masuk air hujan je penuh tu.


 Cantikkan pokok kat sini. Ada macam-macam bentuk. Yang penting, suasana kat sini sunyi je. Aku pergi pon takde la jalan jejauh cuma pergi duduk kat tempat yang sama, tangkap gambar disekiling je. Mana-mana view yang cantik, aku amik je.

 Apa yang best kat sini bagi aku sebab pemandangan kat situ. Pokok yang tinggi-tinggi, suasana petang lepas hujan. Macam ni la. Memang redup je.



FootNote ~ Macam mana pon, kita semua nanti mesti pergi kat juga kan? 

Read more

Hujan dan Hujan

0 EDITOR COMPLAINING
Dalam seminggu ni memang kawasan Johor Bahru sentiasa hujan. Jarang nak nampak matahari. Kalau dah tiap-tiap hari redup, tido memang best apatah lagi nak bangun tido ke nak pergi kerja ke kan. Terasa liat sesangat. Air paip yang suam-suam kopi setiap pagi tu dah rasa macam Air Batu Campur je. Tengah hari lagi la nampak kesannya. Selalu kalau bukak paip air waktu tengah hari, memang kompom air tu panas macam lepas jerang. Tapi skang ni sejuk gak, Pagi ke petang ke petang ke waima tengah malam sekali pon. Kalau tak kena gaya hari cuti pon leh tak mandi satu hari hahaha korang la. Bukan aku.



Kat kawasan tempat tinggal aku ni takde la sangat pasal air naik ke, banjir ke ape sebab kawasan tempat tinggi. So banjir tu takde la dalam kamus tempat aku ni tapi kalau kat kampung aku, semestinya di musim tengkujuh dan purata hujan sepanjang hari ni sah akan naik air dan akan banjir. Kecik-kecik je main air hujan dengan banjir. Skang tak lagi dah. Kalau skang, hujan aku rela lagi tarik selimut duduk dalam bilik. Takmo la kena hujan lagi kan.

Apa pon musim hujan macam ni kena la selalu berhati-hati. Yang bawak kereta pon kena la awas sikit. Mana la tahu tak nampak moto time hujan-hujan lebat ni. Brek lak takkan mencengkam la kalau jalan licin. Hati-hati. Yang bawak motor pon sama gak. Kalau rasa hujan lebat tu, berenti la kat mana-mana dulu. Hujan lebat ni kalau pakai visor sekali pon kan, helmet fullface pon, kalau dah lebat memang sah takkan nampak jalan kat depan tu. Jarak pandangan yang kabur. Part tu hati-hati. Kalau lebat, berhenti. Kalau dah rintik-rintik je, boleh la teruskan perjalanan yek.

FootNote ~ Hujan rahmat di musim hujan dan musim tengkujuh
Read more

DiGi iPhone 4SURE 4 ME

0 EDITOR COMPLAINING
Why do you want the iPhone 4S


Digi iPhone 4sure 4 me and why i deserved that? Okay i'm trying very hard in here and i really want the iPhone 4s. From what can i see at Youtube, phone review and many more i keep me want it really bad. People talking about Siri Application. Talking with your iPhone and the one and only is the iPhone 4s. You cant get it if you upgrade the OS on your iPhone 4. See what i mean?


For the first time, i cant believe this when Digi want to give a FREE iPhone 4s. Dreaming right? no. It's true and the iPhone sure for me because i can do anything i want just with iPhone. Before this when i using the iPod Touch, it't feeling familiar with the iPhone except, i can't make a call. But now, the new generation iPod Touch, you can make a call. So why not just using the iPhone 4s.

I just keep reading and reading all article about Siri, iPhone stuff, apps and review. Large electronic device and make it just smaller. The iPhone 4s. I can save my apps in cloud, can manage it even i am far away from my desktop. This make my life getting easy in handling the task. Taking picture are more great because it support 8 Megapixel. Many people wondering what is Siri and i love if i can chat with Siri. Asking anything. 







If there’s anything I like about iPhone 4S, it’s the Siri feature.




Conclusion : i want iPhone 4s and iPhone 4s 4SURE 4ME because
Siri : Siri not only understands what i say, it knows what i mean. Then, just like a personal assistant, it answers . How much more? Just ask, and Siri tells that, too

Performance : Two cores in the A5 chip deliver up to two times more power and up to seven times faster graphics. Because the A5 chip is so power-efficient, iPhone 4S has outstanding battery life

Camera : The you-can't-believe-it's-on-a-phone camera. behind every shot, it got 8-megapixel resolution and a custom lens with a larger f/2.4 aperture

1080p HD Video : With all-new optics, the light is always right, the color is always vivid, and everything will look even better

iOS : iOS 5 leaps even further ahead, bringing over 200 new features to iPhone 4S.

iCloud : It’s automatic, effortless, and seamless. And it just works.
Retina Display : highest-resolution phone screen ever. In fact, the pixel density is so high that the human eye is unable to distinguish individual pixels.

Face Time : iPhone to iPhone, iPad 2, iPod touch, or Mac over Wi-Fi.5 So no matter where they are, no matter where i am, i’ll always be there.

Compact and all i can get in one piece of device. I hope Digi and Nuffnang will full fill my wish in having an iPhone 4s. It will be a great and awesome present for entering the new year and new beginning of the year 2012.
Read more

DiGi iPhone 4SURE MOST AFFORDABLE

0 EDITOR COMPLAINING
Why is DiGi’s iPhone 4S plans the most affordable

The iPhone 4S is built with 6 new key features:
Siri - Apple's Intelligent Personal Assistant which helps you get things done just by asking
Dual-core A5 chip - delivers up to two times more power and up to seven times faster graphics
8MP camera - with all-new optics, advanced colour accuracy and more
1080p HD video-recording - shoot stunning HD videos everywhere you go!
iOS 5 - the world's most advanced mobile operating system with 200 new software features
iCloud - the easiest way to store and manage all your stuff online

PRICE : 
RM2,090 RRP: RM2,290
If you buy from Apple store, 16GB will be price RM2,199 , 32GB - RM3,499 and 64GB - RM2,990

The recommended retail price for the iPhone 4S is set by Apple and globally, the iPhone 4S is indeed priced higher as compared to the previous model. In addition to that, the new iPhone 4S is built with a faster processor, camera and SIRI which will give you the best mobile experience. 
Selected iDiGi customers is allowed to have early contract renewal at DiGi Store Online before 28 February 2012. Customers on the iDiGi 88/138/238 plans will be enjoying an average likely speed of 700 kbps(D/L) and 200 kbps (U/L).

Recommended Plan:
iDiGi 138
RM88
monthly
(with Auto-Billing)

Get rebates of RM5 x 24 months if you sign-up for Auto Billing
Buy any smartphone with DG Smart Plan™ and get additional savings up to RM480:
Rebates of RM15 x 24 months when you purchase any smartphone with DG Smart™ Plan 68 under the 24-month contract
Rebates of RM5 x 24 months if you sign-up for Auto Billing Promotions:
  • RM1,400 rebate (RM200 off RRP, RM1,200 total rebates incl. Auto-Billing)
  • RM100 waiver for administration fee
  • Free delivery with online purchase
  • 30-day free trial for DiGiMusic™ Play

When it come to affordable plan, that is sure for me and suit me well. Still looking for another plan to suit your iPhone? Think again.
Read more

Popular Posts

Follow by Email

Google+ Followers

Total Pageviews

My Blog List

Search This Blog

PING

Blogged.my Blogged.my
Best View Resolution 1280 x 1024 [RECOMMENDED]
Donate Here