THE COCOON ™: Mar 24, 2011
~ AcidFlynn Wraith ~ Inspired by ~ AcidFlynn Wraith ~

Followers

Blog Archive

Blog

24 March 2011

What Attracts A Woman

0 EDITOR COMPLAINING


1. Sense of humor
Have you ever heard a woman say,” I love him because he can make me laugh.”? Any man who can make us laugh is very attractive. He can ease our stress away and attract our attention to him. He doesn’t need to be a comedian to make her laugh, just simply act like a goof or tell a simple joke will do.
2. Brain
Broad knowledge and able to speak about various issues from politics to movies are topped our list. Yes, this aspect can even defeat good looks.
3. Attention
Winning her heart means she is comfortable that he understand her. Show some attention by calling her when she is sick, asking about her day, or listening about her hard day would make her think that she is truly loved and special.
4. Honesty
Being honest to woman, especially about something personal - shows that he respects her. However, don’t overdo it, she doesn’t need to know how many women you’ve dated and for how long. 
5. Passion
Be passionate of things in life, man! Woman will find the energy of it and find it attractive. Love his job, love his family, and love her.
6. Flexibility
Sometimes, man need to be spontaneous to charm a woman. Keep everything in plan is good as it will ensure everything is in order. However, being spontaneous yet confident will gain extra reward.
7. Ambition
Knowing what he wants and goes after it is an attractive character for any woman. Ambitious men usually are successful, and success is exactly what women want to live in.
8. Balance
Balance will determine the future relationship. Work, hobbies, and relationship are as important to any woman. If a man continually put works ahead of his women, be assured that the relationship wouldn’t last too long.
9. Positive outlook
Keep the positive outlook on life will show that he won’t let little things bother him. This means he would be patient in his relationship, too.
Read more

Biskuit ke Biskut?

0 EDITOR COMPLAINING
Keindahan yang hakiki datangnya dari hati yang ikhlas bukan dari pandangan seseorang.

Seorang wanita di lapangan terbang sedang
menunggu waktu penerbangannya. Sambil menunggu dia makan biskut yang
dibelinya sebelum itu dan membaca buku cerita. Sedang dia makan dia
terperasan yang lelaki disebelahnya turut mengambil biskut dari
bungkusan yang sama yang terletak disebelahnya.

Setiap keping biskut yang dia ambil lelaki itu turut mengambil sama.
Didalam hati wanita itu menyumpah-nyumpah lelaki itu. Alangkah tak
malunya lelaki ni.....dah la tak mintak dari aku....makan sama
banyak dengan aku pulak tu...Pencuri!!!! rungut wanita itu
dalam hati.

Dalam pada itu lelaki itu dengan muka yang tenang terus dengan
perbuatannya. Hinggalah sampai ke biskut yang terakhir terdapat
dalam bungkusan itu. Wanita itu menunggu reaksi dari lelaki itu.
Sambil tersenyum lelaki itu mengambil biskut yang terakhir itu lalu
dipatah dua lantas memberikan separuh darinya kepada wanita
itu.Wanita itu menjadi begitu marah namun dia tetap menahan dirinya
dari mememarahi lelaki itu.

Sambil merampas dengan kasar biskut yang separuh itu dan menunjukkan
mukanya yang masam mencuka wanita itu berkata dalam hatinya. Berani
sungguh lelaki ni. Memang muka tak malu. Pencuri besar.

Kedua- dua wanita dan lelaki itu terus duduk sehingga panggilan
untuk menaiki pesawat untuk wanita itu sampai. Sambil menarik nafas
lega seolah baru lepas dari satu kejadian ngeri wanita itu bergerak
menaiki pesawatnya.

Apabila dia sampai ditempat duduk nya beliau membuka beg kecilnya
untuk mengambil barang. Alangkah terkejutnya dia bila melihat satu
bungkusan biskut berada di dalam begnya masih elok belum terbuka.

Jika biskut ni ada dalam beg aku jadi bermakna biskut yang aku makan
tadi.....Ya ...biskut yang dimakannya tadi adalah kepunyaan lelaki
itu. Alangkah malunya dia atas segala tindakannya terhadap lelaki
itu. Lelaki itu telah sanggup berkongsi biskut dengannya sehingga
biskut yang terakhir biar pun dari awal lagi wanita itu telah
menunjukkan reaksi marahnya.

Untuk meminta maaf sudah terlambat namun hatinya penuh kekesalan
kerana bersifat kedekut dan tidak mahu berkongsi dengan orang lain.
Kini dia menyedari bahawa dialah pencuri biskut yang sebenar.

Moral 1 : Oleh itu...jangan makan biskut masa
tunggu bas/keretapi/kapalterbang...makan benda lain.

Moral 2 : Lelaki lebih cool semasa makan biskut berbanding
perempuan....




Moral 3 : Jika tak nak kongsi biskut ngan org lain, kongsi lah
citer nih ngan org lain...


Melakukan kesilapan itu manusia dan memaafkan kesilapan itu ialah kemanusiaan. 

Read more

Popular Posts

Follow by Email

Google+ Followers

Total Pageviews

My Blog List

Search This Blog

PING

Blogged.my Blogged.my
Best View Resolution 1280 x 1024 [RECOMMENDED]
Donate Here