THE COCOON ™: Sep 15, 2008
~ AcidFlynn Wraith ~ Inspired by ~ AcidFlynn Wraith ~

Followers

Blog Archive

Blog

15 September 2008

Bermula sesuatu yang tak pasti aku nak balik.

0 EDITOR COMPLAINING
assalammualaikum wbt..




Dari pukul 7.30 pagi tadi sampai ke sekarang..dah nak dekat pukul 11.00 pagi. bontot aku ni dah macam melekat kat kerusi. mata aku pun macam berpinar-pinar je. rasa lak cam pening kepala. asyik sgt la aku duk ngadap pc ni. bukan pe, cari lagu ar.. dunlod. astu layan lak naruto ja. mata mau ligat beb.. usha line tuh..


aku tengok kelililng aku.. sibuk je derang kije. ligat kepala otak aku pikir, lantak la kot.. taanpa berlengah, aku amik form-form cuti..em... bila ar aku nak cuti.. aku isi je 27hb-09 dan 29hb-09. kompani bagi aku cuti just 28hb, 30hb sampai 5hb je. ada 2 hari kije dan cuti berselang-selang. abis ar camni kan. baik aku amik cuti dan jadikan cuti tu direct je. kan senang.


aku ingat nak half day hari ni. aku jenguk-jenguk tempat bos, gelap lagi ni. alahai pehal lak mata aku berair nih.. hehehe.. tengok pc lama sgt sampai x berkelip. agak2 korang leh ke wat camtu ? hahahah..


Memang dugaan banyak sgt kalau kije bulan posa nih. dugaan nakkena marah la, penah wat kija la.. tapi aku ingat lagi waktu aku kerja kat Giant Hypermarket Kuantan, waktu bulan posa. memang penat sangat. wat kija sampai berpeluh basah lencun baju aku sampai leh perah la baju tu,. dengar je mmg geli tapi sape yang tahu pe erti susah kerja dan susah hidup, penah hadapi macam yang aku cerita.. mmg korang tahu la maksud aku kan.


macam aku sendiri, aku dapat tgk depan mata aku...macam mana aku aku ni kerja keras nak besarkan aku 6 beradik. mmg susah woo.. mak aku lak ada skali tu cerita kita org sampai mak aku nangis2 la. dia cakap waktu aku kecik, aku nak something, tapi mak aku takde duit nak beli, pastu mak aku nangis ar. sedih kan. kalau sesape nak tgk gamba aku waktu kecik, ada kat blog aku. cari je . mesti jumpe arr..


erm.. ok la. aku nak setup blog aku sket pastu aku nak blah. kalau ada apa2 nanti aku tambah ar. btg idung bos pun tak nampak lagi, camne aku nak wat half day arinih..


huhuhuhuhuuhhh
Read more

Tulang Rusuk yang Hilang

0 EDITOR COMPLAINING
WANITA: Siapa yang paling kamu cintai di dunia ini?
LELAKI: Kamu!!!
WANITA: Menurut kamu, saya ini siapa?
LELAKI: (Berfikir sejenak, lalu menatap WANITA dengan pasti) Kamu, tulang rusukku!

Kerana Allah melihat bahawa Adam kesepian. Saat Adam sedang lena tidur, Allah mengambil rusuk Adam dan menciptakan Hawa. Semua LELAKI mencari tulang rusuknya yang hilang dan saat menemukan wanita untuknya, tidak lagi merasakan sakit di hatinya...

Setelah berkahwin, pasangan itu mengalami masa yang indah dan manis untuk sementara. Setelah itu, pasangan muda ini mulai tenggelam dalam kes ibu kan masing-masing dan kelelahan hidup yang ada. Hidup mereka menjadi membosankan.

Kenyataan hidup yang kejam membuat mereka mulai menyisihkan impian dan cinta satu sama lain. Mereka mulai bertengkar dan pertengkaran itu mulai menjadi semakin panas. Pada suatu hari pada akhir sebuah pertengkaran WANITA lari keluar rumah. Saat tiba di seberang jalan, dia berteriak "Kamu tidak cintakan saya lagi!!!".

LELAKI sangat membenci ketidakdewasaan WANITA dan secara spontan juga berteriak "Saya menyesali perkahwinan ini! Kamu ternyata bukan tulang rusukku!!!"

Tiba-tiba WANITA terdiam, dan berdiri kaku untuk beberapa saat.

LELAKI menyesali akan apa yang sudah dia lafazkan, tetapi seperti air yang telah tertumpah tidak mungkin untuk diceduk kembali. Dengan berlinang air mata, WANITA kembali ke rumah dan mengambil barang-barangnya, bertekad untuk berpisah. "Kalau saya bukan tulang rusukmu, biarkan saya pergi Biarkan kita berpisah dan mencari pasangans ejati masing-masing" .

Lima tahun berlalu. LELAKI masih belum lagi berkahwin, tetapi berusaha mencari khabar akan kehidupan WANITA. WANITA pernah ke luar negeri tetapi sudah kembali. Dia pernah berkahwin dengan seorang asing dan bercerai. LELAKI agak kecewa bila mengetahui WANITA tidak menunggu, sepertinya.

Dan di tengah malam yang sunyi, dia meminum kopinya dan merasakan sakit di hatinya. Tetapi LELAKI tidak sanggup mengakui bahawa dia merindukan WANITA.

Suatu hari, mereka akhirnya bertemu kembali. Di airport, tempat di mana banyak terjadi pertemuan dan perpisahan, mereka dipisahkan hanya oleh sebuah dinding pembatas.

LELAKI: Apa khabar?
WANITA: Baik... Kamu sudah menemui tulang rusukmu yang hilang?
LELAKI: Belum.
WANITA: Saya akan terbang ke New York dengan penerbangan berikut. Saya akan kembali 2 minggu lagi. Telefon saya kalau kamu berkesempatan. Kamu tahu nombor telepon saya kan ? Tidak ada yang berubah.

WANITA tersenyum manis, berlalu di hujung lafaz "Selamat tinggal.."

Satu minggu kemudian, LELAKI menerima khabar WANITA adalah salah seorang korban Menara WTC. Malam itu, sekali lagi, LELAKI meneguk kopinya dan kembali merasakan sakit dihatinya. Akhirnya dia sedar bahwa sakit itu adalah kerana WANITA, tulang rusuknya sendiri yang telah dengan bodohnya dia patahkan.
....

Kita menempiaskan 99% kemarahan walau kepada orang yang paling kita cintai. Dan akibatnya adalah penyesalan. Seringkali penyesalan itu datang di kemudiannya, akibatnya setelah kita menyedari kesalahan kita, semua sudah terlambat...

Kerana itu, jagalah dan sayangilah orang yang dicintai dengan sepenuh hati... Sebelum mengucapkan sesuatu berfikirlah dahulu, apakah kata-kata yang kau ucapkan akan menyakiti orang yang dicintai? Kira merasakan akan menyakitinya, sebaiknya jangan pernah dilafazkan. Kerana semakin besar risiko untuk kehilangan orang yang dicintai.

Jadi berfikirlah, apakah kata-kata yang akan dilafazkan sebanding dengan akibat yang akan diterima??

--

Tak perlu mencari teman secantik BALQIS,
Jika diri tak seindah SULAIMAN,
Mengapa mengharap teman setampan YUSUF,
Jika kasih tak setulus ZULAIKHA,
Tak perlu diri menjadi seteguh IBRAHIM,
Jika tak sekuat SARAH,
Mengapa didamba teman hidup seistimewa KHADIJAH,Jika diri tak sesempurna RASULULLAH
Read more

aku nak g kije ke tak nih

0 EDITOR COMPLAINING
assalammualaikum wbt..


hari ni aku sampai lewat sket kat tempat kija. kuar dari umah pagi tadi dah mendung semacam je.
dari jb sampai la ke kulai. mmg mendung yang teramat sangat dah macam waktu nak berbuka posa je walhal baru pagi. hehheeh..


Lagi pun hari ni aku x bangun sahur sgt sebab mengenangkan hati yang dah dibisikan syaitan supaya teruskan tidur. aku pun dengan dah tak sedar keadaan sekeliling, terus aku ikutkan lagi mata aku yang semakin menguncup hendak lelap. lepas tu, aku dah tak sedar apa-apa dah..yang aku ingat, aku terjaga dan lewat nak ke tempat kija.


aku bawak moto dgn laju sambil perhatikan keaadan sekeliling aku yg dah makin gelap seperti menunggu masa saja awan hendak memuntahkan air hujannya. terus aku pecut sambil aku tgk meter minyak moto aku yang makin kurang. harap-harap, jangan la pulak mati lak moto ni. jangan la berulang tragedi tu, dimana aku terpaksa menolak moto dari taman tun aminah sampai la ke taman johor. penat wooo..


bila sampai je perkarangan tempat kija, dah semacam lemah je. tak tahu la nape bulan posa gini, bila kija je, dah jadi cam malas lak padahal bulan-bulan lain, ok je aku kija. heheh.. mmg tol la. life is suck if u make it really suck.


dah masuk kat opis, aku duduk je la ngadap mende boring ni. kusyuk duk menaip ni pun leh lak aku duk teringat air la, nasik la. pe la nak jadi kepala otak aku nih. asyik nak pikir mende bukan2 lak...


nanti ar aku citer lain. line aku x clear sgt nih.. hehehe..
Read more

Popular Posts

Follow by Email

Google+ Followers

Total Pageviews

My Blog List

Search This Blog

PING

Blogged.my Blogged.my
Best View Resolution 1280 x 1024 [RECOMMENDED]
Donate Here