THE COCOON ™: Dec 18, 2011
~ AcidFlynn Wraith ~ Inspired by ~ AcidFlynn Wraith ~

Followers

Blog Archive

Blog

18 December 2011

smoKING KILLS : TAK NAK !!!

7 EDITOR COMPLAINING

Over three-quarters of deaths among smokers worldwide were among men. Smoking kills than AIDS, drug abuse, car accidents and crime. Smoking tobacco causes 1 out of 6 deaths. Smoking can also cause some very serious diseases. Some people become addicted to smoking.

Lung cancer has caused more deaths in women than breast cancer. If a pregnant woman smokes, she has a greater chance of medical problems with her baby. Cigarette smoking is the number one cause of cancer death in men. Male smokers over the age of 35 are more likely to die from smoking-related diseases like lung cancer.  



Many children start smoking before they reach high school. They run the risk of smoking most of their lives. They could die of smoking-related diseases and because of that, smoker must change they lifestyle. Do an activity with family or friend and family should give them support to make them quit.
No-smoking Ashtray
Healthy lifestyle begin with you and only you can change the this. Log on at  www.gayahidupsihat.my  to know how to begin changing your life : quit smoking. Life a precious thing. Use it wisely before you came to the end.

Read more

Hari Ahad, Hari Hujan dan Hari kenduri.

0 EDITOR COMPLAINING

Hujan , cuti dan kenduri. Disebabkan kehadiran musim cuti sekolah dengan lambakan cerita-cerita kartun yang best membuat aku terbungkam depan tv sebab nak tengok kartun waktu cuti ni, memang pakej terbaik. Aku dapat jemputan kenduri tadi dari jiran rumah, hakikatnya aku memang tak bersosial sangat pasal kenduri kendara ni dan aku amik keputusan untuk pergi sebab sekurang-kurangnya lunch dah lepas. Tak payah keluar duit. Jahat tak pikir macam tu? heheh Gerak pergi tadi takde la hujan tapi petanda nak hujan tu dah ada, tapi aku bingkas bangun dan siapkan diri untuk pergi jamuan nasi minyak. Yeah. Korang teka aku amik gamba sape kat atas tu? hahahhaah


Oh.. maaf la, aku terlupa nak amik gambar lauk yang aku dah makan cuma yang aku ingat aduhai dah abis makan. Takkan nak tambah lagi kot semata-mata nak amik gambar, tapi takleh la benda dah kenyang, so aku sempat amik gambar yang dah abis makan pon. Membazir je kan. Terasa lauknya macam manis pulak. Tapi takpelah dah rezeki, aku makan je. Disebabkan rumah aku dengan tempat kenduri ni tak jauh, so aku abiskan makan cepat-cepat, jumpa tuan rumah, salam kukup ke salam kaut? haaa lupa suda, kemudian terus blah. Tengok hujan dah mula turun dengan lebat. Terus aku berlari-lari anak pergi ke kereta. Basah kuyup. Balik mesti kena mandi lain ni kalau tak demam. Kalau demam aku dah mula rasa malas nak buat aktiviti lak kan.


Ok gambar diatas yang memang takde kaitan langsung dengan kenduri kendara. Ntah nape aku saje letak kot sebab memang sedap hahaha dah makan la weh... best best best. Pe yang tertulis disitu ialah TIADA YANG LEBIH HEBAT DARIPADA MENIKMATI DAGING EMPUK YANG ENAK. DISAJIKAN BERSAMA HIRISAN BAWANG DAN ROTI BIJAN, IA KINI DINANTIKAN OLEH RAKYAT MALAYSIA SETIAP TAHUN.  Tada pa pa paa i'm lovin' it. Dah cukup dengan merapu meraban, pukul 5 jap lagi ada Spongebob. Moh la layan sesama dengan aku.

FootNote ~ Bila hujan, aku berubah menjadi Ero Senin in Sage Mode.

Read more

Popular Posts

Follow by Email

Google+ Followers

Total Pageviews

My Blog List

Search This Blog

PING

Blogged.my Blogged.my
Best View Resolution 1280 x 1024 [RECOMMENDED]
Donate Here