THE COCOON ™: Batmanning Takes On Planking
~ AcidFlynn Wraith ~ Inspired by ~ AcidFlynn Wraith ~

Followers

Blog Archive

Blog

08 September 2011

Batmanning Takes On Planking


Baru bulan lepas rasanya aku ada tengok sorang blogger posting pasal Planking. Memang nak tergelak gak dan aku tak takde lak terpikir atau terbaca pasal Planking ni. Hari ni pulak bila baca surat khabar, aku terjumpa pasal Batmanning atau lebih kurang sama macam Planking jugak sebab Batmanning ni dah macam kelawar lak sebab tergantung dengan keadaan kepala ke bawah.


Selain Batmaning, Planking, Owling dan Horsemaning pon ada jugak. wahh dah berevolusi pulak yek orang sekarang. Ni aku tunjukkan contoh 

Horsemaning
Horsemaning ni atau kalau kita tafsirkan sebagai illusi fotografi Fake Beheaded, seolah-olah macam tubuh tanpa kepala ni mula ditemui pada tahun 1920 an gitu la tengok gambar lama kat bawah tu. scary and creepy kan? Kalau korang penah tengok movie The Legend of Sleepy Hollow dimana penunggang kuda yang tak berkepala atau Headless Horseman kan? Jadi dalam tahun 2011 ni ada la terma baru dalam Planking ni.
Objektif Horsemaning ni ialah macam mana kita nak wat illusi gamba badan tanpa kepala. Untuk wat illusi ni kena ada 2 orang la. Sorang kena jadi badan, sorang kena tunjuk kepala heheh..
The revival:The original:

Planking
Untuk Planking pulak, takde la mencabar mana pon sebab kena baring je tapi kalau nak mencabar, cuba la korang baring kat tangga ke, escalator ke kan pastu snap gambar tu. Kira mencabar sikit la kan. Sape yang cipta Planking ni? ada 2-3 orang jugak yang mengaku bahawa derang yang cipta Planking ni pada tahun 1994 dan 2000. Tak tahu la betol ke tak. Jom ushar gambar kat bawah




Owling
Owling pon lebih kepada aktiviti yang serupa macam Planking tapi tak brape nak mencabar sebab kita kena tiru gaya macam burung hantu, kena bertenggek kat tempat-tempat yang agak mencabar. Baru la leh panggil Owling. Korang nak cuba?






Macam mana? ada rasa korang leh buat? kalau aku, ada jugak rasa macam nak buat tapi tengok keadaan la haha kelakar gak kalau buat ni. Silap-silap Planking sampai patah tengkuk je. Ape pun yang baik tu kita ikut, yang tak baik, jangan ikut tau.

wassalam

FootNote ~ Dah Planking ke blom korang ni? huahahahahah



0 EDITOR COMPLAINING:

Post a Comment

DON'T LET THE NOISE OF OTHER OPINIONS DROWN OUT YOUR OWN INNER VOICE AND MOST IMPORTANTLY, HAVE THE COURAGE TO FOLLOW YOUR HEART AND INTUITION ™

Popular Posts

Follow by Email

Google+ Followers

Total Pageviews

My Blog List

Search This Blog

PING

Blogged.my Blogged.my
Best View Resolution 1280 x 1024 [RECOMMENDED]
Donate Here