THE COCOON ™: ::Surat Tunjuk Sebab::Ganu Menang lwn Klate::
~ AcidFlynn Wraith ~ Inspired by ~ AcidFlynn Wraith ~

Followers

Blog Archive

Blog

17 October 2011

::Surat Tunjuk Sebab::Ganu Menang lwn Klate::


Isi Kandungan Surat (Bagi yang tak paham) 

NAK MINTA TIANG GOL BARU KAT PADANG KAMPUNG
Sebab saya tulis surat yang comel ke kepada ketua kampung sebab nak mintak tiang gol baru. Bukan ape, tiang gol lama dah rosak teruk jugak, tak stabil (ngok ngek tu effek) kalau kambing langgar sikit pon rasanya boleh roboh tiang gol tu. Lagi pon tiang tu dah berusia 20 tahun dah.

Bukan nak marah, cuma nak bagitahu. Cuba tengok kampung lain, tiang gol pon cantik. Lagi cantik dari tiang Seri ketua kampung. Benggang gak bila orang kampung lain duk sindir kampung kita. Malu ar tok. Sebab tu la saya nak mintak jasa baik tok ketua kampung keluarkan bajet sikit untuk beli tiang gol baru. Nak yang biasa biasa je kalau beli yang mahal nanti, kena curi lak.

Macam tu ar cerita, bukan buat lawak pon nak sembang kosong pon tak jugak. Kalau tak percaya, pergi la tengok. Rasanya cantik lagi tiang jamban rumah Makcik Senah tu dari tiang gol ni. Kira jadi ar neh? Rasa rasa minggu depan ada tiang baru tak? harap ada la.

Tukang lapor nak tiang gol.
Mamat
Mamat Bin Awang

FootNote ~ Boleh en gitu? gurau gurau je jangan sentap lak puok ganu atau klate. hahahahaha

2 EDITOR COMPLAINING:

Miss Dolce and Gabbana said...

wah bestnya ada translator.haha.Bolwh buat part time. :P

AcidFlynN Wraith said...

hahahha part time? tu ar kalau ada yang nak bg upah hihihihih

Post a Comment

DON'T LET THE NOISE OF OTHER OPINIONS DROWN OUT YOUR OWN INNER VOICE AND MOST IMPORTANTLY, HAVE THE COURAGE TO FOLLOW YOUR HEART AND INTUITION ™

Popular Posts

Follow by Email

Google+ Followers

Total Pageviews

My Blog List

Search This Blog

PING

Blogged.my Blogged.my
Best View Resolution 1280 x 1024 [RECOMMENDED]
Donate Here