THE COCOON ™: 1Kampus.com : a Bit RevieW
~ AcidFlynn Wraith ~ Inspired by ~ AcidFlynn Wraith ~

Followers

Blog Archive

Blog

15 August 2011

1Kampus.com : a Bit RevieW



Salam Ramadhan kepada umat islam dan selamat sejahtera kepada yang bukan islam.


Untuk entry terbaru kali ni, saya nak review berkenaan laman komuniti 1Kampus.


Semoga kita dapat berkongsi serba sedikit ilmu pengetahuan sesama kita yang lain.Serba sedikit tentang latar belakang dan sejarah penubuhan 1kampus.com :
                                             

Laman web yang diasaskan dari laman web myfwen.com yang telah diwujudkan pada tahun 2007 dan mempunyai ahli seramai hampir 5000 ahli. Kemudian pengkalan data myfwen yang terletak di Toronto, Canada menghadapi masalah yang telah menyebabkan ke semua data telah hilang.
Pada akhir tahun 2009, myfwen digantikan dengan laman web yang dikenali dengan nama Komuniti 1 Kampus. Beberapa bulan selepas Komuniti 1 Kampus dibangunkan, Komuniti 1 Kampus terpaksa ditutup disebabkan kos server yang tinggi menyukarkan 1 Kampus untuk beroperasi.
Kini pada Disember 2010, Komuniti 1 Kampus, bangkit semula untuk memberikan perkhidmatan kepada semua golongan. Sehubungan dengan itu, sokongan anda amat diperlukan dalam mengembangkan usaha murni Komuniti ini.
Maksud disebalik 1 Kampus
Satu, mewakili semua ahli komuniti, dimana semua ahli adalah sama, tidak mengira golongan, agama, jantina mahupun warna kulit. Satu juga mewakili nilai kerjasama dan bersatu pada, dimana saling bantu membantu antara satu sama lain sebagai satu identiti.
Perkataan kampus pula digunakan sebagai simbolik untuk mewakili sebagai pertukaran dan perkongsian ilmu, dimana kampus (universiti) adalah instituisi tertinggi untuk mendapatkan ilmu pengetahuan.
Matlamat Komuniti 1 Kampus
Bertindak sebagai platform pertukaran maklumat, pandangan dan ilmu pengetahuan, disamping ahli dapat mengenali antara satu sama lain melalui komuniti yang disediakan. Komuniti yang terbuka untuk semua lapisan umur.
Crew 1 Kampus
Mereka adalah tulang belakang dalam menjayakan komuniti 1 Kampus, memberikan komitmen yang penuh dalam memastikan 1 Kampus mendapat tarikkan umum, terutamanya kepada pengguna yang mengunakan facebook sebagai platform utama kehidupan seharian. Pengambilan crew adalah berdasarkan komitmen yang diberikan sepanjang tempoh 1 Kampus diwujudkan. Bagi mereka yang berminat untuk menyertai crew 1 kampus, anda boleh terus berhubung terus melalui mesej kepada administrator 1 kampus melalui profile. 1 Kampus mengalu-alukan mereka yang berminat menjadi crew.
Pautan 1 Kampus
Selain berhubung menerusi laman web rasmi 1 kampus, anda digalakkan untuk bersama 1 kampus menerusi pautan Facebook dan Twitter. Berikut adalah pautan untuk memudahkan sebarang penyebaran maklumat terus kepada anda.
Facebook Application : Klik i Follow jugaaa (Like Us)

Facebook Group : Klik i Followww

Twitter : Klik  i Followww (Follow us)
-Loading untuk muat turun page termasuk gambar, video dan widget hanya mengambil masa 19.653 saat bergantung pada spesifikasi komputer yang kita gunakan. 
-Pemilihan section button yang senang di lihat dan dicari. 
-Posting update boleh dilihat di Index page yang hampir menyerupai Twitter update page.
Secara peribadi, kepada sesiapa yang ingin menambah tempat untuk anda berhubungan dikalangan pengguna komuniti maya, di sini anda boleh memulakannya.
salam perkenalan dan "Happy Surfing". Kita ada Syok!, Jiwang, Sifoo, Kedahonline dan sebagainya... sekarang dah ada 1kampus walaupun dah grad. wink wink


p/s ~ 1Kampus.com Saya mahu duit raya! Yeah! boleh? heheh



FootNote ~ Kalau anda suka posting ini, sila vote blog saya di Page Facebook 1Kampus.com, contestant no.7. Terima kasih keran sudi meluangkan masa. Jangan lupa untuk follow blog ni.

6 EDITOR COMPLAINING:

Kaki Wayang said...

Semoga berjaya yerr..

http://informations-the.blogspot.com/2011/08/betol-betol-hangat-contest-raya-2011.html

Kaki Wayang said...

Semoga berjaya yer kengkawan blogger...

http://informations-the.blogspot.com/2011/08/betol-betol-hangat-contest-raya-2011.html

nadeafu chan said...

good luck ye incik acid :)

Unknown said...

terima kasih kengkawan blogger. good luck to yo all gambette

edot said...

good luck! :)

Unknown said...

thanx Edot

Post a Comment

DON'T LET THE NOISE OF OTHER OPINIONS DROWN OUT YOUR OWN INNER VOICE AND MOST IMPORTANTLY, HAVE THE COURAGE TO FOLLOW YOUR HEART AND INTUITION ™

Popular Posts

Total Pageviews

My Blog List

Search This Blog

PING

Blogged.my Blogged.my
Best View Resolution 1280 x 1024 [RECOMMENDED]
Donate Here