THE COCOON ™: Satu Cerita je
~ AcidFlynn Wraith ~ Inspired by ~ AcidFlynn Wraith ~

Followers

Blog Archive

Blog

23 August 2011

Satu Cerita je



Kisah berlaku di sebuah kampung. Seorang suami bekerja sebagai kelasi kapal telah pulang ke rumah setelah tiga bulan berada di atas kapal. Dalam perjalanan pulang dia telah berkira-kira untuk melepaskan rindu
bersama-sama isterinya.

Setibanya di rumah, dia terus meluru ke arah isterinya sambil berkata "Yang.....abang nak lah !!". 
Isterinya pun menjawab : " malam sikitlah bang...kan anak ada tu" 


sambil menunjuk anak mereka yang berusia 12 tahun itu. Si suami tak puas hati...mana tak, dah tiga bulan tahan, balik2 tak dapat! bengang beb. Last2, si suami mencari idea untuk menyuruh anak nya keluar dari
rumah...sejam pun jadilah. Last2, dia pun mendapat idea, di panggilnya si Amin, anaknya.

" Min...abah dah lama tak makan udang, engkau boleh belikan udang galah kat kedai tak? Tapi, aku nak seekor udang betina dan seekor udang jantan"

Si amin mengerut dahi " Macam mana saya nak kenal udang jantan dengan betina ayah ?"

"Alah....kau pandai2 lah carik!"

Begitulah muslihat si ayah. Fikirnya dengan cara begini bolehlah dia melengah-lengahkan masa anak nya...so bolehlah dia melayan isterinya. Si anak yang dari tadi kebingungan telah keluar dari rumah dan duduk
seketika di bawah rumah. Sambil2 berfikir macam nak bezakan udang jantan dengan betina, tiba2 dia terdengar satu bunyi yang amat asing dari atas rumah dan terdengarlah dia perbualan antara si ayah dengan
si ibu. Sambil kedengaran bunyi2 yang asing itu, tetiba terdengarlah dia ibunya
berkata2 kepada si ayah....

" Hai bang...panjang tangan nampak" Kata si ibu, apabila dilihatnya tangan suaminya merayap begitu rakus sekali.

" Mestilah.... tengah stim !!" Jawab suaminya.... anaknya terkedu!!!! Selepas beberapa seketika amin terdengar lagi perbualan
" Hai yang....terjegil mata nampak" Kata si suami apabila melihatkan gelagat isterinya menjegilkan mata kerana menahan keseronokan semasa si suami sedang mendayung.

" Mestilah tengah stim !!" Jawab pula si isteri....anaknya makin kebingungan. Selepas tu, si amin terdengar satu bunyi yang begitu kuat dari bilik ayahnya...dan tetiba suasana sunyi. Selang beberapa ketika dia terdengar ibunya berkata 


" Bang jangan rendam lama2 sangat!"

Suaminya menjawab: "Alah...rendam lama2 pun bukannya reput"

Si anak tersenyum... dia bangun dan terus kekedai membeli pesanan bapanya. Apabila pulang ke rumah, bapanya sudah menanti kepulangan anaknya, maka terjadilah satu perbualan antara anak dan ayah.

" Kau dah beli udang ?"

"Dah sambil menunjukkan dua ekor udang kepada ayah nya?"

" Mana satu udang jantan?" Tanya ayahnya.

" Yang ni....sebab tangan dia panjang!"... jawab anaknya dengan confident. Bapanya mengerut dahi.

" Mana satu udang betina?" Tanya ayahnya lagi

"Yang ni...sebab mata dia terjegil" jawab anaknya.

" Kurang ajar...kau mengendap ye..." Kata si ayah sambil menampar anaknya. 


maka tersungkurlah si anak....bertaburlah udang yang dibelinya sehingga jatuh ke dalam longkang . Dengan marah bapanya berkata 


" Kutip udang dalam longkang tu...karang terendam pulak !"



Anak nya menjawab " TERENDAM PUN BUKAN NYA REPUT!!!!!"
Ice Cube Sky Dive graphics
FootNote ~ Miahahahahahahahah

3 EDITOR COMPLAINING:

una din said...

nak gelak je. HAHHAHAHAH

AcidFlynN Wraith said...

huahahahah

♥xaturen♥ said...

terendam pun bukanya reput...

Post a Comment

DON'T LET THE NOISE OF OTHER OPINIONS DROWN OUT YOUR OWN INNER VOICE AND MOST IMPORTANTLY, HAVE THE COURAGE TO FOLLOW YOUR HEART AND INTUITION ™

Popular Posts

Follow by Email

Google+ Followers

Total Pageviews

My Blog List

Search This Blog

PING

Blogged.my Blogged.my
Best View Resolution 1280 x 1024 [RECOMMENDED]
Donate Here