THE COCOON ™: How to....French Kiss yeahhh
~ AcidFlynn Wraith ~ Inspired by ~ AcidFlynn Wraith ~

Followers

Blog Archive

Blog

03 September 2011

How to....French Kiss yeahhh

Semalam ada orang tanya aku pasal french kiss hahaha so hari ni aku nak citer pasal french kiss pulak. Ada yang tahu, ada yang tak tapi ada jugak buat tapi tak tahu itu french kiss ke ape hehe.. ok tak gitu?
Bagi yang malas nak google ke ape, kat sini aku share la sikit macam mana citer pasal kissing tongue ni leh dapat nama French Kiss ni. Cara untuk buat ciuman ni ialah dengan bermain lidah didalam mulut pasangan sambil kite cium bibir pasangan kite tu. French kiss ni lebih kepada simbolik dalam perasaan ghairah, berahi dan erotik gitu yang dilafazkan melalui ciuman. Nama French Kiss ni jugak dapat nama sebab dalam abad yang ke 20 gitu, orang Perancis memang terkenal la dengan dia punya adventure atau desire dalam sex ni yang romantik gitu. Orang cakap la, google pon cakap tapi aku tak tahu la. Kalau kite tengok movie-movie France ni memang gitu kot.
Dah cukup pasal sejarah. Nanti korang bosan pulak. Macam mana nak French Kiss? hehe kat sini aku huraikan langkah demi langkah. Kalau nak buat pon takpe, taknak buat pon lagi bagus. heheh

1
Basahkan Bibir.
Bibir yang kering rasanya tak best nak kiss kan? kalau gitu basahkan sikit bibir korang tu dengan lidah. Kalau orang pompuan pakai lipstik, dia mesti kemam-kemam bibir gitu hahaha betol ke aku taip neh.. lebih kurang la. Macam nak notty gitu kan bila kite basahkan bibir tu dengan lidah. nyum nyum tapi jangan selalu la basahkan dengan lidah tu, lagi elok kalau guna Lip Bum. Bibir nampak wet look dan seksi kan.

2
Kedudukan Muka
Bila nak kissing ni, muka mesti kena adjust sket kan supaya hidung tak berlaga hidung.hahaha.. betol tak? kedudukan sudut muka tu kena sengetkan sikit supaya bibir tu dapat mencengkam bibir pasangan dengan elok. Ni jugak nak memudahkan pergerakan lidah tu nanti didalam mulut tu.

3
Menutup Mata.
Part ni pon korang leh tahu. Lagi feel kalau tutup mata sambil menunggu bibir tu bertemu kan. hehehe Aku gerenti kalau korang bukak mata time kissing, boleh tengok la mata masing-masing juling hahahha nak ke gitu? aku rasa terus takde feel nak kissing kalau dah tengok mata masing-masing juling sebab jarak muka yang dekat tu. Baby pon kalau korang tengok dekat-dekat mata leh juling tau. Tapi kalau nak bukak mata pon boleh, biar sesuai dengan keadaan semasa aktiviti ciuman tu. Best gak tengok pasangan kita yang tengah melayan feel waktu kissing kan kan?

4
Mulakan dengan lembut dan rapat ke bibir.
Ciuman French Kiss ni adalah satu seni dimana ciuman dilakukan dengan mulut yang agak terbuka dan dirapatkan kepada pasangan jika nak dibandingkan dengan ciuman yang biasa dari bibir ke bibir. Sebab tu ketika kita melakukan French Kiss, perasaan tu memang agak terlalu bersemangat, exotic gitu. So step by step nye mesti la dilakukan dengan lemah lembut, bukan terus rapat gomol-gomol bibir. Biar dengan cara yang gentle tapi nice and easy gitu. Mulakan dari bibir ke bibir, hisap bibir atas atau bawah, buka mulut sikit2 sambil masukkan lidah, mainkan lidah pasangan dalam mulut dan seterusnya. Tak perlu gopoh gopoh kan.
Go Dutch on the decision to French.
5
Komunikasi
Ciuman ni seolah macam satu perasaan untuk berkongsi gitu. Kite tak boleh la terus nak terkam cium ke ape kan, memula sekali mesti dengan bercakap, lagi elok kalau nak kissing tu, ada mintak izin hehehe tapi takde la sampai nak kena cakap, "i nak french kiss u boleh?" aktiviti ni lebih kepada ciuman di bibir yang ringan sebelum berlanjutan kepada French Kiss.
Explore with your tongue.
6
Explorasi Lidah
Kalau dah masing-masing ok dan boleh teruskan dengan ciuman yang biasa-biasa, mulakan dengan perlahan-lahan sebelum nak masukkan lidah dalam pasangan. Selalunya benda ni dah boleh respon sendiri kan. kalau dah rasa lidah tu dalam mulut, so sama-sama la main lidah dan explore each other tongue.


7
Perlahan-lahan
Ciuman yang memberangsangkan selalunya mesti bermula dengan perlan-lahan dan tak gelojoh. Ni selalu yang jenis tak pernah dapat cium la neh. heheh Amik masa untuk explore diri masing-masing gitu.


8
Bernafas
Kalau dah terlalu lama kissing ni, memang nak kena amik nafas gak la kan. Bukan macam menyelam ke ape, boleh bernafas sedikit melalui hidung adau mulut. Seolah-olah kita berkongsi satu nafas dengan pasangan gitu. Romantik sikit kan.


9
Kepelbagaian
Part ni kena la kreatif sikit. Asal jumpa sepesen je cium. Tak boleh nak kreatif sikit ke kan. Boleh di pelbagaikan dengan macam-macam cara. Ikut kreativiti maksudnya aku tak payah cerita kat sini. Korang nak, korang la kena bagi kreatif sendiri. Suma benda aku nak kena suap. Sebab tu kena explore yek.


10
Gunakan tangan
Kedudukan tangan jugak penting ketika melakukan French Kiss ni, ada yang suka pegang dada ke, pinggang ke kan. Semolek moleknye, biarlah tangan tu melingkar di keliling leher ke, pegang leher ke, passionate gitu. Sebab tu French Kiss ni memang erotik so kalau nak erotik ni, kena kreatif dan romantik. Jangan pikir diri sendiri je nak shiok.

11
Fahami Bahasa Badan (Body language)
Tiap-tiap orang melakukan ciuman tu dengan pelbagai cara dan gaya, dan setiap orang pasti enjoy dengan cara dan gaya masing-masing. Apa yang membezakan dengan good n bad kisser ni adalah kebolehan untuk membaca bahasa badan pasangan masing-masing. Ada juga disatu satu masa pasangan kita tu rasa macam tak selesa tapi kita wat tak tahu je dan teruskan jugak. Tu namanya Bad Kisser. Yang penting kita mesti tahu klu yang diberi oleh pasangan kita kalau dia tak selesa dengan pe yang kita buat oleh sebab itulah penting untuk kita fahami bahasa badan.


12
Kembangkan Gaya korang
French Kiss yang bagus adalah dengan melakukan ciuman dan praktis kan dengan sempurna gitu. lagi kerap mungkin lagi bagus gaya atau skill korang. Practice make perfect kan? Jadi korang boleh perkembangkan gaya-gaya ciuman korang tu dengan pasangan masing-masing. Ingat.. Kena kreatif.


13
Bercakap mengenainya
Tak semua orang boleh bercakap pasal intimasi atau pasal hubungan yang korang nak buat tu dengan pasangan masing-masing. Mungkin sebab malu dan sebagainya kan. Oleh sebab itu lah, bercakap dengan pasangan masing-masing buat kita tahu ape kehendak pasangan kita dan pasangan kita akan tahu pe yang kita mahu. Pastikan bila kita melakukan aktiviti ciuman ni, perasaan seronok tu ada. Bukan perasaan sebab terpaksa ke ape kan, kalau tak tujuan utamanya kat sini tak akan sampai la dan pastikan jugak orang yang korang nak cium tu bukan sape-sape je tau. Mestilah dengan orang yang korang sayang, cinta dan amik berat. Baru la lagi bermakna kan?


Terima Kasih dan selamat berjaya semua... yehaaa Berkhidmat Untuk Negara.

FootNote ~ Saje nak share cerita sebab ada yang tak tahu kot heheheh jangan marah.


0 EDITOR COMPLAINING:

Post a Comment

DON'T LET THE NOISE OF OTHER OPINIONS DROWN OUT YOUR OWN INNER VOICE AND MOST IMPORTANTLY, HAVE THE COURAGE TO FOLLOW YOUR HEART AND INTUITION ™

Popular Posts

Total Pageviews

My Blog List

Search This Blog

PING

Blogged.my Blogged.my
Best View Resolution 1280 x 1024 [RECOMMENDED]
Donate Here