THE COCOON ™: ♂ GLITTERATI ♂ Nuffnang ♂ Apa Yang Anda Perlu Tahu ♂
~ AcidFlynn Wraith ~ Inspired by ~ AcidFlynn Wraith ~

Followers

Blog Archive

Blog

23 November 2011

♂ GLITTERATI ♂ Nuffnang ♂ Apa Yang Anda Perlu Tahu ♂


Status Glitteraly ni diberikan pada Nuffnangers yang setia pada Nuffnang dengan tidak mempamerkan mana-mana iklan dari saingannya, sebagai contoh, Advertlets.


Antara kelebihan status Glitterati ni:

Payment Rate untuk Cost Per Unique dan Cost Per Click. 
Secara ringkasnya Glitterati menerima income 20-40% extra jika dibandingkan dengan Ordinary Membership. Pembayaran Ahli Glitterati dibayar dalam tempoh 30 hari berbanding ahli biasa selama 60 hari. Cepat sikit dari biasa kan? Kelebihan tu.

Peluang untuk Advertorial 
Hanya ahli Glitterati berpeluang untuk dapat advertorial, yang mana incomenya sangat tinggi jika dibandingkan dengan iklan biasa. Ianya bergantung kepada pengiklan, jumlah trafik dan komitmen.


Community Events
70% daripadanya diperuntukkan kepada ahli ekslusif dan guest; selebihnya untuk ahli biasa. Banyak events yang diadakan seperti movies, perjumpaan bloggers dan macam-macamlah. Contest ni memang seronok sebab banyak peraduan yang diadakan dan hadiahnya sangat lumayan. (dah pernah menang dan dapat tiket untuk tengok Premier Screening hahaha)

Innit by Nuffnang
 Hanya ahli Glitterati je yang ada Innit. Tempat untuk bloggers ping dan promote entri terbaru selain dari guna ping busuk, ping.my atau ping kat Blogger Facebook Groups. Boleh dapat traffic gak tu dah paham? Tu salah satu jugak la kan kelebihan yang tak dapat pada ahli lain.

Selain sebab-sebab nak dapat income, Glitterati jugak salah satu cara kita dapat tarik pembaca untuk datang ke blog kita. Bila masuk contest, kita balas komen kat contest, orang datang tengok blog kita. Tapi blog ni takde la menjurus kearah nak SEO ke ape. Semua untuk suka-suka dan bukan pasal duit jugak, kalau dah dapat duit, kiranya rezeki la kan.


FootNote ~ Dah dapat balik status Glitterati  yeah !

10 EDITOR COMPLAINING:

Eera Shera said...

thx for the info.

sy pun baru tau. pelik gak nape la sy x dpt status tu.sy pun tnye la nuffnang kan..die bls sbb sy letak advertlet. patot la earnings tak naik.huhu

skrg baru ade..ciput je la

Unknown said...

yep.. tu salah satu sebab status kena ditarik balik. Untuk mendapatkan keistimewaan, memang nuffnang nak kita setia pada dia je. nak letak iklan lain boleh tapi asalkan jangan competitor dia. tu je. lagi satu kalau ada kemusyikilan apa2, mmg kita leh terus g tanya nuffnang. tu lagi baik.

sama-sama

Hazmin said...

saya masih lagi maintain menggunakan nuffnang walaupun takda income...hehe..harap lepas ni nuffnang lebih bermurah hati...

Unknown said...

samalah macam saya juga. takde lagi income ni. takde rezeki lagi tu

nadeafu chan said...

dah lama tak tengok berapa duit yang ada..sebab income xmasuk hehe

Unknown said...

Bergantung pada rezeki blog kita juga kan. heheh blogging bukan sebab duit tapi sebab hati kita hepi untuk typing yang kita sendiri nak baca. hepi hepi lalalal hepi hepi lalala

nadeafu chan said...

hehe betol2..'aku menulis bukan kerna nama' hehe janji enjoy + hepi

Unknown said...

benkyo benkyo hehehe

rozeeta rashid said...

wahh. baru tau pasal ni. hehe. seringgit pun tak sampai lagi ni. haha.

Unknown said...

sama la.. tak sampai singgit gak neh

Post a Comment

DON'T LET THE NOISE OF OTHER OPINIONS DROWN OUT YOUR OWN INNER VOICE AND MOST IMPORTANTLY, HAVE THE COURAGE TO FOLLOW YOUR HEART AND INTUITION ™

Popular Posts

Total Pageviews

My Blog List

Search This Blog

PING

Blogged.my Blogged.my
Best View Resolution 1280 x 1024 [RECOMMENDED]
Donate Here