THE COCOON ™: Jalan - Jalan : Di Kubur Mahmodiah
~ AcidFlynn Wraith ~ Inspired by ~ AcidFlynn Wraith ~

Followers

Blog Archive

Blog

26 December 2011

Jalan - Jalan : Di Kubur Mahmodiah


Macam takde benda nak buat je kan? yep aku memang takde mende nak buat. Tu pasal sampai pegi berjalan amik gambar je. Saje nak berjalan. Dalam kepala otak aku pon ada ingat nak pegi tangkap gambar kat Kemayan City. Ala tempat yang famous pasal Shopping Complex berhantu. Walaupun tempat tu kat tempi jalan, kereta lalu lalang, bagi aku masih nampak macam berhantu gak. Macam-macam cerita orang cakap kan. 

Pasal tempat ni, namanya Tanah Perkuburan Mahmodiah. Bagi yang tahu kat kawasan JB ni, tak jauh dari Poliklinik Mahmodiah, belakang hospital. Dekat je kan. Takde benda gothic pon kat sini kalau berjalan di siang hari. Kalau malam-malam aku setakat lalu je la. Nak masuk? Pikir banyak kali gak.

Cuma kita dapat tengok keadaan atau suasana kat sini siang hari je. Malam hari? korang leh datang tangkap dan tengok sendiri. Orang ramai waktu pagi Hari Raya je. Memang ramai. Kalau waktu petang ke atau bukan hari-hari yang istimewa, takde la ramai orang datang pon.



Ni aku agak mesti air tukang pengali kubur ke atau air orang yang bersihkan kubur tu. Nape la dia tinggal air banyak gitu. Tak sempat nak minum ke atau terlupa nak minum? tak tahu la kan. Sendiri mau ingat. Ke masuk air hujan je penuh tu.


 Cantikkan pokok kat sini. Ada macam-macam bentuk. Yang penting, suasana kat sini sunyi je. Aku pergi pon takde la jalan jejauh cuma pergi duduk kat tempat yang sama, tangkap gambar disekiling je. Mana-mana view yang cantik, aku amik je.

 Apa yang best kat sini bagi aku sebab pemandangan kat situ. Pokok yang tinggi-tinggi, suasana petang lepas hujan. Macam ni la. Memang redup je.



FootNote ~ Macam mana pon, kita semua nanti mesti pergi kat juga kan? 

2 EDITOR COMPLAINING:

shadreamy said...

takut pula membacanya.. erm.

Unknown said...

takut baca atau tengok gambar? heheh

Post a Comment

DON'T LET THE NOISE OF OTHER OPINIONS DROWN OUT YOUR OWN INNER VOICE AND MOST IMPORTANTLY, HAVE THE COURAGE TO FOLLOW YOUR HEART AND INTUITION ™

Popular Posts

Total Pageviews

My Blog List

Search This Blog

PING

Blogged.my Blogged.my
Best View Resolution 1280 x 1024 [RECOMMENDED]
Donate Here