THE COCOON ™: Bertukar Profession
~ AcidFlynn Wraith ~ Inspired by ~ AcidFlynn Wraith ~

Followers

Blog Archive

Blog

14 April 2012

Bertukar Profession


Oh yeah... rindu sangat aku pada blog kesayangan yang dah lama tak di jenguk. Penuh bersawang dah ni. Setelah hampir sebulan lebih aku tak bukak blog, sekadar check email. facebook dan akhirnya saat ni pukul 4 pagi ni terus aku mengadap pc. Disebabkan esok atau boleh dikatakan hari ni aku cuti sebab dah masuk sabtu, dapat la aku terus berjaga sampai pagi. Nak update mana-mana yang patut.

Bulan ni jugak boleh dikatakan aku dah bertukar kerjaya. yeah.. aku memang takde kije yang tetap. Asyik nak mencari je kije. Tu dah satu kije la kan. Seperti yang tertera pada gambar di atas. Yup.. tu la kerja baru aku. Bekerja di Pelabuhan. Bila cakap je pelabuhan, ada orang cakap tu macam satu dunia lain.  Memang betol sangat dah tu. Kawasan yang sangat besar sampaikan kalau nak pegi ke seksyen lain pon kena naik bas. Alaa besar dah macam UUM tu. hahaha tapi aku tak tahu la U mana yang paling luas dan besar. UTM pon besar gak tapi tak sebesar pelabuhan kot.

Situasi atau keadaan aku ni masih dalam training sebab tu aku balik pon awal-awal pagi. Kalau dah tetap, 12 jam kije, 2 shift 7 pagi - 7 malam dan 7 malam ke 7 pagi. Satu pengalaman yang baru bagi aku sebab dapat tengok kapal kontena besar-besar, ada RTG, ada T Crane, ada macam-macam jentera yang besar. Oleh sebab semua jentera yang besar, risiko pon memang tinggi. Oleh itu... Safety First la kan. Kije tu kije la jugak tapi keselamatan tu kena jaga.

Orang kata, kalau nak cari duit, ni la kijenye tapi jangan gopoh-gopoh sebab rezeki masing-masing tu ada. Dah ditetapkan. yeahh... hahah ok la . nanti esok ke lusa ke aku update lain. Ape musim kat blog skang pon tak tahu dah tapi hahah aku ada gak tergelak bila tengok cerita Amalina ada kat talibesen. aisehhh memang la kan kat tv tunjuk benda-benda baik, mana ada yang nak tunjuk kita wat jahat. hahahhaa adoi... dah melalut dah.. sudey sudeyy la yek... aku nak ber blogwalking jap... tengok info2.. kasi kembang sket otak.

wassalam

0 EDITOR COMPLAINING:

Post a Comment

DON'T LET THE NOISE OF OTHER OPINIONS DROWN OUT YOUR OWN INNER VOICE AND MOST IMPORTANTLY, HAVE THE COURAGE TO FOLLOW YOUR HEART AND INTUITION ™

Popular Posts

Total Pageviews

My Blog List

Search This Blog

PING

Blogged.my Blogged.my
Best View Resolution 1280 x 1024 [RECOMMENDED]
Donate Here