THE COCOON ™: 9/11 sebuah tragedi
~ AcidFlynn Wraith ~ Inspired by ~ AcidFlynn Wraith ~

Followers

Blog Archive

Blog

09 September 2011

9/11 sebuah tragedi

Kalau korang ada ingat hari ni adalah tanggal tragedi 9 september dimana serangan pengganas keatas US iaitu WTC yang di rempuh oleh pesawat yang menyebabkan banyak kematian orang awam dan tragedi ini lebih dikenali sebagai tragedi 9/11.

Kejadian ini menyebabkan kemusnahan yang teruk dan melumpuhkan ekonomi di sekitar Manhattan. Selain WTC, antara tempat lain yang dituju juga adalah Pentagon dan Washington DC (White House kalau tak silap). Bangunan WTC musnah keseluruhannya dalam tempoh 2 jam sahaja.
flame erupts from south tower seen from some distance away
4 kapal terbang yang telah di ambil alih, 2 untuk WTC, satu untuk Pentagon dan satu lagi untuk White House di Washington DC dimana penumpang kapal terbang ke empat iaitu yang menuju ke White House sempat di ambil alih oleh penumpang-penumpang dalam kapal terbang tu daripada pengganas dan menyebabkannya kapal terbang tersebut telah terhempas. Di anggarkan 3000 orang mati.
 Aerial view looking north toward collapsed WTC7 and part of WTC1 and WTC2 nearby
Pemimpin Al-Qaeeda masa tu iaitu Osama bin Laden bertanggungjawab dalam siri serangan berani mati tersebut. Osama sekarang pon derang cakap dah mati, mayatnya di buang ke laut. Sadis je. Derang cakap janji nak buat dan tanam ikut adat dan agama. Janji tinggal janji heehehe
Aerial view showing damaged, burned, and collapsed portion of the Pentagon with firefighting and rescue equipment nearby

ground zero and surrounding area as seen from directly above depicting where the two planes impacted the towers

Dari kejadian ni jugak, orang dah kaitkan pengganas dengan islam. Kalau pegi ke US, UK dan sebagainya sebut Islam orang akan label pengganas. Memang tak patut pon. Tapi kalau aku pikir balik kan, Kalau negara kita ni dah jadi macam Palestin ke, Somalia ke kan kena tindas macam tu, tapi kita tak cukup senjata atau tak boleh nak melawan macam tu, so macam mana kita nak menetang? Memang dasyat kalau korang penah tengok video pasal pengganas ni. Salah satu contoh yang aku tengok pasal serangan Mumbai. Mesti lepas tengok korang akan terpikir akan sesuatu. Apa yang aku pikir, tak payah la aku bgtahu tapi kalau korang yang terpikir tu, korang rasa ape yang korang pikirkan?

Apa yang tak patut dalam serangan pengganas ni ialah ia melibatkan orang awam sekali. Nyawa orang yang tak berdosa pon terbabit sekali so kalau nak balas dendam kira A-Qaeeda dengan America tu dah macam 2x5 jelah. Sama-sama pakat bunuh orang yang tak berdosa. kan? Apa pon aku cuma berkongsi cerita pada tanggal 9/11 ni je sebab Malaysia ni takde lagi kena serang dengan Pengganas yang macam tu, yang nak serang Petronas Tower ke ape, setakat Al-Maunah je la kan kan. Alhamdulillah masih aman lagi Malaysia kita neh.

FootNote ~ Aku bukan pengganalisa politik, perang atau jenayah, aku cuma orang biasa yang ada akal dah cuba pikir sebaik mungkin sebagai seorang manusia. Terima Kasih.

0 EDITOR COMPLAINING:

Post a Comment

DON'T LET THE NOISE OF OTHER OPINIONS DROWN OUT YOUR OWN INNER VOICE AND MOST IMPORTANTLY, HAVE THE COURAGE TO FOLLOW YOUR HEART AND INTUITION ™

Popular Posts

Total Pageviews

My Blog List

Search This Blog

PING

Blogged.my Blogged.my
Best View Resolution 1280 x 1024 [RECOMMENDED]
Donate Here