THE COCOON ™: Kisah aku di ILP kangar
~ AcidFlynn Wraith ~ Inspired by ~ AcidFlynn Wraith ~

Followers

Blog Archive

Blog

16 September 2008

Kisah aku di ILP kangar

Waktu ni, aku tengah praktikal kat Jabatan Agama Islam Perlis (JAIP). sebelah aku ni nama nya Ustaz Muridi Bin Muhammad Al- Hafiz. kiranya ustaz ni penyelia aku waktu aku praktikal.

Banyak benda yang aku dapat waktu praktikal dah salah satunya, ikut derang tangkap khalwat di sekitar negeri perlis. banyak tepamt gak yang aku tahu line tak clear nih.. ahhahaha... selalu aktiviti nih waktu malam sampai ke subuh, baru derang stop merayau nak tangkap orang. tapi aku takleh nak cerita panjang-panjang pasal ni sebab rahsia kerajaan. bahaya nanti kena lak apa-apa sebab aku bocorkan lak. Mufti perlis waktu tu Tuan Haji yahya, kalau tak silap aku la. antara yang aku ingat, Ustaz ariff, Ustaz Roslan. waku ingat tagi aku ada belajar pasal hadis. memang banyak hadis dalam perpustakaan tu. aku dgn kawan aku ni, siap groupkan semula buku dan susun semula bagi ikut turutan. peuh tu tak usah cakap ar.. memang basah baju aku.

Ni lak jamuan last aku abis praktikal. aku kat sebelah baju merah tu. tu angah. panggilan dia ar. budak perak.yang tengah-tengah bersongkok tu lak Tuan Haji yahya. Kiranya hari terakhir la aku praktikal kat situ. memang banyak ilmu yang aku dapat. apa yang selama ni kita tak tahu, kita akan tahu. banayk mana yang kita belajar pun, memang tak akan cukup. tak tahu la camna aku nak gambarkan tapi memang bagus la. lepas je aku dah grad ILP ni, aku x dapat kiaj tetap gak. banyak kija yang aku cari sampai la aku sambung blaja kat kolej swasta di sg petani. ni aku amik dalam 2 tahun lebih ar. Kisah kat kolej ni.. nanti aku cerita lain. dah kebas bontot aku asyik nak mengadap mende nih je. ahhaha.. kang kija pun tak jalan.

0 EDITOR COMPLAINING:

Post a Comment

DON'T LET THE NOISE OF OTHER OPINIONS DROWN OUT YOUR OWN INNER VOICE AND MOST IMPORTANTLY, HAVE THE COURAGE TO FOLLOW YOUR HEART AND INTUITION ™

Popular Posts

Follow by Email

Google+ Followers

Total Pageviews

My Blog List

Search This Blog

PING

Blogged.my Blogged.my
Best View Resolution 1280 x 1024 [RECOMMENDED]
Donate Here