THE COCOON ™: Lajukan Vista?
~ AcidFlynn Wraith ~ Inspired by ~ AcidFlynn Wraith ~

Followers

Blog Archive

Blog

28 January 2010

Lajukan Vista?



salam.

pada yang bagi komen pasal lajukan vista ni, memula sekali, tengok la specsifikasi pc atau laptop korang. kalau setakat pakai 512Mb ni, tak payah la guna vista. memang teruk sket. ada ura-ura yang mengatakan WinVista ni macam percubaan je, Beta Version atau Failed Version, sebab dari yang aku tengok gak Windows Vista ni baru je kuar, panas lagi sejuk pon tak, tetiba dah keluar Windows baru iaitu Windows 7. dari pada pendapat kawan-kawan, dan juga dari review kat internet, surat khabar dan sebagainya... windows 7 lagi bagus la dari vista. macam formula ni : Windows XP + Windows Vista = Windows 7. sebab pe aku cakap camtu, kalau dari segi interface, graphic lebih kurang macam vista. manakala performance windows 7 ni macam windows Xp. mungkin pe yang takde kat vista tu, ada kat win7. tu cuma pendapat dan pandangan aku la.


berbalik kepada nak lajukan vista ni,

Bahan-bahan untuk melajukan Vista anda @ pc anda...
- 2Gb RAM / 1Gb Ram
-2.4Ghz /3.0 Ghz, intel Core 2 Duo atau
- AMD processor yang seangkatan denganya.
-kapasiti Harddisc yang cukup (semoleknya buat la partition kat Hard Disc tu yek)

kalau bahan-bahan dah cukup, install la step by step ikut pe yang kuar time korang nak install Windows Vista ni. bagi aku lak, pc aku memang tak cukup spec. ahahhaa pc aku dah tua ar, otaimer. nak upgrade pon malas. tu pasal aku takleh guna Windows vista atau Windows 7 kat umah. kalau kat opis aku, daripada Windows 98, 2000, Me, Xp, Vista, Mac.. semuaaaaa da... hahaha pilih je.

untuk posting sebelum ni , macam mana nak lajukan pc, ada setup yang sesuai untuk pc yang menggunakan windows XP, Me, 98 dan seangkatan dengannya... pc aku ni cuma ram tak sampai la brape sangat... macam yang korang leh tengok sendiri. memang pc tak power pon. hahahhaha
tu pasal main farmville je, asyik kena restart je pc aku ni.. ok ar. nak blah. maghrib.







wassalam


0 EDITOR COMPLAINING:

Post a Comment

DON'T LET THE NOISE OF OTHER OPINIONS DROWN OUT YOUR OWN INNER VOICE AND MOST IMPORTANTLY, HAVE THE COURAGE TO FOLLOW YOUR HEART AND INTUITION ™

Popular Posts

Total Pageviews

My Blog List

Search This Blog

PING

Blogged.my Blogged.my
Best View Resolution 1280 x 1024 [RECOMMENDED]
Donate Here