THE COCOON ™: Manusia...OOooOo Manusia...yang nama kawan.
~ AcidFlynn Wraith ~ Inspired by ~ AcidFlynn Wraith ~

Followers

Blog Archive

Blog

28 August 2011

Manusia...OOooOo Manusia...yang nama kawan.


Perbezaan manusia dengan makluk lain kat atas muka bumi ni adalah akal sebab binatang tak mungkin boleh buat perangai macam manusia tapi manusia boleh berperangai macam binatang hatta fizikal tu memang macam manusia. Sama jugak dengan akal kita ni. Tuhan bagi akal ni sebab manusia tu sendiri adalah khalifah di bumi ciptaan tuhan ini.

aku memang kecewa sangat kalau perangai kawan-kawan ni sampai menyakitkan hati. Ada yang kita percaya tapi duk mengata kita kat belakang. Tak boleh ke kalau rasa tak betol tu, datang terus, cakap dengan aku? Kalau nak di ikutkan la kan, aku ni tak peduli sangat tapi urusan peribadi hidup aku pon sampai nak kena campur, aku tak campur pon pasal kehidupan peribadi ko. Nak berzina sampai mengandung ke, nak pegang anjing ke, nak merempat ke, ada ke aku kisah semua tu? Sendiri dah besar panjang akal tu dah boleh pikir yang mana baik, yang mana buruk tapi nape nak kena jaga kat tepi kain pelikat aku pulak?

Manusia ni akan sampai pada satu tahap dimana diri akan kembali kepada Allah. Ko nak jadi gitu pon tu antara ko dengan tuhan la. Jangan nanti sampai masa malaikat nak tarik nyawa, semua benda yang ko dah buat tu dah jadi flashback je depan mata. Nak macam tu? Bertaubat la yek selagi pintu taubat tu masih terbuka, selagi allah tak tutupkan pintu hati ko tu.

Bukan aku nak cakap aku ni baik, ko tu jahat, aku ni tak sempurna mana pon. Tapi tak patut la ko cakap gitu  kan? ada ke selama ni aku nak malukan ko ke ape? takde. So kalau ko baca ni, ko paham sendiri la yek. Taknak tegur aku pon takpe. Tak kisah. Bukan mati pon kalau takde kawan macam ko, bukan takleh hidup pon kalau tak berkawan.

Footnote ~ Segala yang buruk tu datang dari aku sendiri dan yang baik itu hanyalah dari Allah s.w.t



0 EDITOR COMPLAINING:

Post a Comment

DON'T LET THE NOISE OF OTHER OPINIONS DROWN OUT YOUR OWN INNER VOICE AND MOST IMPORTANTLY, HAVE THE COURAGE TO FOLLOW YOUR HEART AND INTUITION ™

Popular Posts

Follow by Email

Google+ Followers

Total Pageviews

My Blog List

Search This Blog

PING

Blogged.my Blogged.my
Best View Resolution 1280 x 1024 [RECOMMENDED]
Donate Here