THE COCOON ™: Anak Patung @ Bumper Keta? WTFUUUUPffft
~ AcidFlynn Wraith ~ Inspired by ~ AcidFlynn Wraith ~

Followers

Blog Archive

Blog

15 February 2012

Anak Patung @ Bumper Keta? WTFUUUUPffft


Hari tu waktu aku sedang bersenang lenang di salah satu restoran makanan segera yang mencetuskan beberapa kontroversi aku terpandang akan sesuatu pandangan yang amat menarik hati aku. Pandangan yang aku rasa kalau aku jadi anak patung tu, mesti aku terseksa sebab takut terseret ke jalan tar giler...Ada orang cakap tu "DRIFT CHARM" konon-konon nanti nak main drifting tu selamat la sebab ada charm, dah satu hal benda khurafat kan. Nak drifting pon pakai luck charm ke? Practice make perfect la weh.

Ada gak aku perasan yang letak kat bawah tongkat motor tu, ada yang letak kat bumper kereta so aku terpikir datang mana budaya macam ni? Kalau korang nak tahu, letak anak patung kat bawah bumper kereta atau motor adalah budaya orang Thailand. Derang percaya yang roh orang yang mati kemalangan akan berlegar-legar di tempat derang tu mati. So apa tujuaan patung yang digantung tu? sebagai satu simbolik kepada tangkal bagi mengelakkan roh orang yang mati eksiden ni tidak mengganggu  kereta derang.

 
Come on la weh... takkan korang buat benda ni tanpa tak tahu asal usul? Pakai ikut je? Stail? hahaha lagi aku nak gelak macam celaka ada lah. Pe yang cantik kalau letak patung macam tu kat keta? hahahah tak ke kelakar? Nampak smart kejadah pe la macam tu kan. 

Sabda Rasulullah saw Bermaksud: “Siapa yang menyerupai suatu kaum, maka dia termasuk sebahagian daripada Mereka” (Riwayat Abu Daud).

Kesimpulannya janganlah mengikut sesuatu perkara tanpa sebarang usul periksa sama ada perkara berkenaan mengikut syariat islam atau pun tidak.Berhati-hatilah dengan perkara seperti ini kerana tanpa kita sedar kita telah mensyirikkan Allah S.W.T.  

People have been adopting the practice of hanging a doll on their bumper without even knowing why. They simply saw others doing it and wished to do it as well. Niat nak pasang sebab nampak comel? watta fa

FootNote ~ Did I miss something? Since when has it been cool to hang dolls on the back bumper of your car?

6 EDITOR COMPLAINING:

sha my heart said...

aish, apa2 pun nak je tiru..

tapi comel juga.

<-- penggemar teddy bear. Teddy bear shj. binatang lain xsuka

AcidFlynN WraitH said...

tiru benda yang tak elok.

#ciksuzlin said...

ooo..brlah tau knp org letak teddy bear tu~

AcidFlynN WraitH said...

cik suzlin penah nampak la neh

Suhaida MdZaid said...

kat kedah pon dah ade pesen lagu ni

AcidFlynN WraitH said...

pesen yang tak elok neh

Post a Comment

DON'T LET THE NOISE OF OTHER OPINIONS DROWN OUT YOUR OWN INNER VOICE AND MOST IMPORTANTLY, HAVE THE COURAGE TO FOLLOW YOUR HEART AND INTUITION ™

Popular Posts

Follow by Email

Google+ Followers

Total Pageviews

My Blog List

Search This Blog

PING

Blogged.my Blogged.my
Best View Resolution 1280 x 1024 [RECOMMENDED]
Donate Here